Gå til innhold

OC-Freak sin DVD-Brenner/DVD-plater og FAQ tråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for det. Skuffende at Samsung, som jeg trodde var et bra merke bruker dårligste kvalitet på deres dvd'er. De fleste jeg kjenner kjøper det de kommer over av dvd plater og vet ikke hva som er forskjell. Står det høyt x tall, så tror de at platene er gode nok. Er det sånn at jeg ikke kan stole på disse dvd'ene som sikker backup av mine data?

Lenke til kommentar
Takk for det. Skuffende at Samsung, som jeg trodde var et bra merke bruker dårligste kvalitet på deres dvd'er. De fleste jeg kjenner kjøper det de kommer over av dvd plater og vet ikke hva som er forskjell. Står det høyt x tall, så tror de at platene er gode nok. Er det sånn at jeg ikke kan stole på disse dvd'ene som sikker backup av mine data?

Jeg stoler ihvertfall ikke på optodisc, ihvertfall ikke for data jeg har tenkt at skal være lesbare om 6mnd eller mer.

Lenke til kommentar

otc-r88320wp r0080202 (greiene fra samsung det å) står det på mine... finnes det en database ett sted eller no.. jeg vil vite om mine er de optodisc platene jeg å.. har brent snart 30 stk av de.. og dette er data jeg har planlakt å ta vare på.. har ivertfall testa alle etter brenning for å se om data'ne er riktige.. de som ikke har riktig data kaster jeg bare.

brent de på 4x.. har dette noe å si.. vet de blir sinsykt dorlige om jeg brenner de på 8x. blir de platene mer å stole på om jeg brenner de i 4x.? OC-Freak - hvis du fremdeles har noen av de platene liggende.. gjør en test for meg da.. jeg har ingen brenner som kan sjekke kvaliteten på platene.

 

edit.. hadde vist skjed mye her mens jeg skrev denne.. drit i spørsmålet jeg hadde om identifiseringa.. =)

Endret av kjellthore
Lenke til kommentar

ja det er utrolig !! jeg så igjenom dvd mappa mi.. bare søppelplater..

får kjøpe meg nye sata hd'r å kopiere de over på verbatim dvd'r når jeg får råd. sykt. lurer på hvor lenge dise dvd'ne faktisk holder.. skal ta vare på de å teste de om 2 år.. funker alle om 2 år skal jeg finne oc-freak og tråkke på foten hans :p

Lenke til kommentar

kjøpte meg dvd brenner her for et par dager siden, en NEC sak fra komplett, ND3520A og noen thats write 8x plater, dvd+r.

 

probøemet jeg har er at verken nero eller burnatonce klarer å skjønne at platene er i og at de skal kunne brennes på..

 

jeg ser jo nå at det er optodisc OR8 søppel, men de skal da i det meinste fungere til å brenne på..

 

noen lyst til å hjelpe en stakkars nabb?

Lenke til kommentar
kjøpte meg dvd brenner her for et par dager siden, en NEC sak fra komplett, ND3520A og noen thats write 8x plater, dvd+r.

 

probøemet jeg har er at verken nero eller burnatonce klarer å skjønne at platene er i og at de skal kunne brennes på..

 

jeg ser jo nå at det er optodisc OR8 søppel, men de skal da i det meinste fungere til å brenne på..

 

noen lyst til å hjelpe en stakkars nabb?

Hvis du oppdaterer firmwaren HER skal det gå å brenne platene.

Optodisc er ikke no "top of the line" plater, men brenneren skal kunne brenne disse ved nyeste firmware.

 

Ellers tror jeg Optodisc platene hadde havnet i kategori 3 hvis det ikke var for at de er så til de grader ustabile.

Har hatt fra glimrende til elendig resultater med disse platene.

Hvis man ser bort fra en relativ tvilsom holdbarhet samt ustabiliteten er det helt ok plater.

Men i skrivende stund kan man få kvalitetsplater som Verbatim til omtrent samme pris, så da er det lite vits å bruke Optodisc.

 

Til de som har optodisc plater og har funnet ut at platene ikke er av de beste vil jeg si: Man trenger ikke topp plater til alt.

Hvis man ønsker å brenne ut noe som ikke er så farlig med, eller noe man kommer til å se bare en gang, passer platene godt til dette formål. Selv bruker jeg plater av verste sort (Princo) til nettopp dette.

De funker i DVD-Spilleren, selv om jeg vet at de neppe er leselige om ett år...

Lenke til kommentar
Ellers tror jeg Optodisc platene hadde havnet i kategori 3 hvis det ikke var for at de er så til de grader ustabile.

Har hatt fra glimrende til elendig resultater med disse platene.

Hvis man ser bort fra en relativ tvilsom holdbarhet  samt ustabiliteten er det helt ok plater.

Nå greide du nesten å friste meg til å gå over til Optodisc, gitt :!:

 

Må bare få legge til at det finnes RW-plater som kan brukes til backup/flytting av data/brenne ut film.

Lenke til kommentar
Nå greide du nesten å friste meg til å gå over til Optodisc, gitt :!:

 

Må bare få legge til at det finnes RW-plater som kan brukes til backup/flytting av data/brenne ut film.

Not for me!

 

DVD spilleren min takler ikke RW plater !?!

 

Skjønner ikke helt hvorfor men...

 

Dessuten passer optodisc platene bra til å "låne bort" til folk..

RW platene blir vel litt dyre i det henseende...

Lenke til kommentar

Jepp - det er en grunn til at jeg har kalt kategorien "bruk og kast" plater ;)

 

Optodisc kan virke greit, i flere tilfeller meget bra - spesielt med nye brennere. Men plutselig kommer det en spindel, eller en plate innimellom som er helt søppel.

 

Har en 50 spindel 8x DVD+R fra That's write som ikke kan brennes til mer enn ca 3.7Gb da det er feil på de langs ytterkanten.

 

Jeg vil ikke påstå at de ikke varer mer enn 1 år, men jeg hadde ikke tatt sjansen på at de holder mer enn 1 år. Mine 2x optodisc plater holdt 6-7 mnd.

 

Greie plater til å brenne ut drivere osv som kommer til å være utdatert innen et år uansett.

 

Men bortsett fra det, hvis man leter litt rundt finner man oftest andre plater til omtrent samme pris som er av høyere kvalitet.....

Lenke til kommentar
kjøpte meg dvd brenner her for et par dager siden, en NEC sak fra komplett, ND3520A og noen thats write 8x plater, dvd+r.

 

probøemet jeg har er at verken nero eller burnatonce klarer å skjønne at platene er i og at de skal kunne brennes på..

 

jeg ser jo nå at det er optodisc OR8 søppel, men de skal da i det meinste fungere til å brenne på..

 

noen lyst til å hjelpe en stakkars nabb?

Hvis du oppdaterer firmwaren HER skal det gå å brenne platene.

Optodisc er ikke no "top of the line" plater, men brenneren skal kunne brenne disse ved nyeste firmware.

 

Ellers tror jeg Optodisc platene hadde havnet i kategori 3 hvis det ikke var for at de er så til de grader ustabile.

Har hatt fra glimrende til elendig resultater med disse platene.

Hvis man ser bort fra en relativ tvilsom holdbarhet samt ustabiliteten er det helt ok plater.

Men i skrivende stund kan man få kvalitetsplater som Verbatim til omtrent samme pris, så da er det lite vits å bruke Optodisc.

 

Til de som har optodisc plater og har funnet ut at platene ikke er av de beste vil jeg si: Man trenger ikke topp plater til alt.

Hvis man ønsker å brenne ut noe som ikke er så farlig med, eller noe man kommer til å se bare en gang, passer platene godt til dette formål. Selv bruker jeg plater av verste sort (Princo) til nettopp dette.

De funker i DVD-Spilleren, selv om jeg vet at de neppe er leselige om ett år...

humm, jeg har allerede oppdatert firmware til 3.04, så det burde vel ikke være noe problem?

 

kan ikke se at å gå tilbake til 1.04 vil gjøre noen forskjell?

det må være noe annet..

Lenke til kommentar
humm, jeg har allerede oppdatert firmware til 3.04, så det burde vel ikke være noe problem?

 

kan ikke se at å gå tilbake til 1.04 vil gjøre noen forskjell?

det må være noe annet..

Hehe...nei det skulle være link til 3.04, men siden du har den vil det neppe hjelpe å gå tilbake til 1.04....

 

Det siste partiet 8X TW DVD+R er visst ikke så mye å rope hurra for, men brenneren skal kunne detektere platen ihvertfall.

Lenke til kommentar

NEC ND-3540A:

 

[diverse saker og ting...]

 

-Støtter ikke bitsetting (kan fikses med uoffisiell firmware som bryter garantien)

 

Finnes det altså en ny firmware til 3540A allerede? Jeg tok en tur til herrie's side, og fant ikke noe der? Bare til 3520 og 3530?

Lenke til kommentar

NEC ND-3540A:

 

[diverse saker og ting...]

 

-Støtter ikke bitsetting (kan fikses med uoffisiell firmware som bryter garantien)

 

Finnes det altså en ny firmware til 3540A allerede? Jeg tok en tur til herrie's side, og fant ikke noe der? Bare til 3520 og 3530?

http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=136927

 

Modifisert ND-3540 firmware med bitsetting + brenning av plater på høyere hasigheter + sonefri + riplock fjernet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...