Gå til innhold

TES: Beste light armor combo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er den beste light armor combo'en?

For tiden har jeg full DB-armor, untatt cuirass'en som er "Cuirass of Saviors hide"(elns)

Jeg er en Ranger(selvlaget), og som dere sikkert skjønner fokuserer jeg på marksman og trenger derfor da å flytte på meg veldig raskt for å slippe unna fiendene.

Jeg har begge tilleggspakkene, så kom med Tribunal og Bloodmoon armors også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glass er det beste, du kan gjerne springe rundt i med en kombinasjon av glass, og currias of the saviors hide, siden den gir 60% magica resist, og veier lite.

Glass er den beste light armoren, men kan med fordel byttes ut med bedre magiske armor gjennstander, dvs. glass er den beste un-enchanted armor typen

Skrevet

Hvis du bare skal gå for light armor, så finn boots of the apostle også. Disse har en veldig høy armor rating selv om de er light. Dessuten har den et ganske kraftig cast on use levitate spell.

Skrevet

Når det gjelder boots of the apostle er det en bug ute å går.

Bugen går ut på at når du legger fra deg boots of the apostle, så forsvinner de.

Dette gjelder ikke alle maskiner/instalasjoner, men det er verdt å nevne :roll:

Skrevet

Cuirass of Savior's Hide finner du i Tel Fyr. Det er lov å stjele der, bare du får åpne lås på 100. I tillegg til å være veldig sterk rustning, har den en veldig fin egenskap - 60% resist Magicka. Hvis du finner Boots of Blinding Speed, kan du bruke disse sammen, så blir du ikke helt blind, men får 200 ekstra i speed, og det er mye! Alternativ er å drikke potion, bruke spell eller annen Enchanted Item, som gir deg Resist Magicka, helst til 100%, mens du tar på deg støvlene. Med en gang du har disse på deg trenger du ikke resist magicka mer.

Eneste ulempe med de støvlene er at de er veldig svake - må repareres ofte - og beskytter dårlig (ca. 2 armor), men jeg bruker dem hele tid.

Skrevet (endret)

Dette er armoren min nå:

Glass Helm

Glass Left Pauldron

Glass Right Pauldron

Left Glass Bracer

Right Glass Bracer

Cuirass of Savior's Hide ~60% magica resist

Snow Wolf Greaves ~5% frost resist

Snow Wolf Boots ~5% frost resist

Vet noen hvor jeg kan finne noen som selger glass greaves og boots?

Eller en plass der jeg finner mye rå glass som jeg få en til å lage armor av?

Endret av TomFu
Skrevet

Eller en plass der jeg finner mye rå glass som jeg få en til å lage armor av?

Er mulig det er noe ved Ghostgate :hmm:

Skrevet

HVis du hvet hvor det er noen sånna plantasjer i Ascadian Isles regionen....et sted inni plantasjen er det en rekke med små strå hytter.

Husker ikke akkurat hvilken men i en av dem var det en dame med full (tror jeg, husker ikke helt) glass armour pluss et glass sverd og et glass skjold.

I en annen hytte fant jeg Daedric dai-katana :love:

Burde absolutt utforskes :thumbup:

Skrevet

Hvis du kan åpne 80 lås, kan du gå til Fighters Guild in Ald-Ruhn. Bak 80-døren finner du et rom med bl. a. en 100-chest med nesten full sett Orc armor og en 30-chest med glass helm, cuirass, greeves og boots. Letteste og billigste løsning selv om du kanskje må kjøpe en Open100 enchantment (jeg brukte Exquisite Shirt til det og det kostet 7800 hos en med 100 i Disposition). Pass på å ikke bli tatt, men som regel ser ingen på deg.

I Molag Mar, i hovedkvarter til Buoyant Armigers, finner du flere folk med nesten full sett av Glass Armor. Disse kan drepes hvis du er sterk nok eller har ett par Drathi's Soulrot scrolls med deg. Men en av dem kan lære deg til 100 i Long Blade, så du kan velge å vente til du er ferdig med å lære Long Blade.

I Ghostgate husker jeg minst en person i Glass. Men han var involvert i en Fighters quest du får i Sadrith Mora (du må levere tilbake noe søppel en annen av Fightere stjal).

I Red Mountain regionen finner du flere Dwemer ruiner. Hvis du tar Temple quests, blir du beordret til å gå til en av dem hvor du må plukke opp et våpen fra en kropp i Glass.

I Druscati (vampire Quarra klanens hovedkvarter i Dwemer ruin ganske langt Nord fra Maar Gan) finner du Volrina Quarra i full glass armor. Forsiktig, alle vampirer er veldig sterke og Volrina er i tillegg flink med sverdet sitt.

Hjelper dette?

Skrevet (endret)

Enchanted item er noe som kan tas på (våpen, klær, sko, rustning, ring, amulett osv.) og som får noe form for magi. Denne kan brukes som vanlig magi, forskjellen er at du ikke trenger noe skill i denne typen magi. RTFM (du har brukerboka, ikke sant?). En type av enchanted item er scroll. Meget sjelden finner man en Open 100 scroll (jeg tror den heter Ondusi's Open Lock... eller var den Open 50?)

Ifølge brukerboka, for å lage "enchanted item" må du ha vanlig item (uten magi) - denne skal inneholde magi, og soul gem - denne gir energi. I tillegg må du ha kjøpt minst en spell med Open effect. Så går du til en som kan "Enchant" og kjøper denne tjenesten fra han. Du kan forsøke selv (dropp soul gem med sjel på karakteren din), men som regel feiler du (og mister soul gem). Så når jeg trenger å enchante noe, går jeg til noen som kan dette (de feiler aldri).

Edit: Open 100 (on Touch, cast when used) kostet meg 7800 gp.

Endret av DidzisK

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...