bOMS Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Men her mangler man vel litt på realisme bilde i WoW, eller mangel på det. For det første så er konsekvensene langt større i virkeligheten. Hvem som helst er i stand til å drepe i virkeligheten, det krever bare ett skudd. I WoW er det vel ikke helt sånn Virkeligheten er virkelig og langt mer seriøst. WoW er et spill som spilles for å underholde deg selv. Så man må vel spørre seg selv noen spørsmål. Underholder det deg å ganke i øst og vest. Ja da er det greit på en PvP server. Underholder man seg ved å kunne drepe motspillere, men ikke gjør det med mindre man føler motstanderen har en sjangse, ja da hører man også hjemme på en PvP server. Spiller man på en PvP server fordi guildet eller vennene spiller der, men selv er man ikke så interesert hører man også hjemme på en PvP server. Det jeg prøver å si er at det kan være mange grunner for å spille på en PvP server, og man må akseptere at de andre spiller på serveren. Det er ikke feil å spille slik man spiller, men man må ikke være så brutal man kan være heller selv om man spiller på en PvP server, det handler jo tross alt bare om underholdning. Klarer man ikke å spille med alle de andre "idiotene" på en PvP server, ja da må man ta til takke med en PvE server.
bOMS Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 (...) RP - Jeg liker helst SinglePlayerSpill! (...) Hehe, mangel på mennesker mener du? For jeg tror RP er kanskje den varianten som er mest avhengig av medspillere for å være interesant
hallgeirl Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Gidd Grin Folkens! PvP - Greit for meg at jeg dreper/blir drept av Alliance PvE - Ne, jeg vil helle queste masse.. ikke drepe/bli drept av Alliance RP - Jeg liker helst SinglePlayerSpill! Var du ikke klar over at du blir drept på PvP, så får du bare stikke å leke litt i trafikken eller noe. Blir vel heller noe sånn som dette: - PvP: "Greit for meg å bli drept/ganka/corpsecampa, og selv om jeg bestemmer meg for å spille "honorable" (kun drepe de som er på ca. samme level) så blir jeg like fordømt ganka/corpsecampa." - PvE: "Liker å gjøre quests i fred, og drive med PvP når JEG føler for det, ikke når diverse drittunger bestemmer seg for å ganke deg og corpsecampe deg i en time eller 2." - RP: "Liker strengere regler på oppførsel/navn for å kunne leve seg mer inn i spillet. Liker også å slippe unna mesteparten av cs-fjortissene på PvP-servere og spille med litt mer seriøse folk." (merk. sier ikke at alle på PvP-servere er CS-fjortisser etc. men det er veldig mange av dem der. Bare for å unngå misforståelser ) Og en ting til deg: Det er ikke det at de blir drept som er problemet. Problemet er ganking/corpsecamping som ødelegger morroa for veldig mange som spiller på PvP. Jeg for min del anbefaler folk å spille på PvE-servere istedet. Jeg skifta over, og er storfornøyd. Ingen ganking, ingen corpsecamping, raids hvis du føler for det etc...
Krims Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Jeg synes det er litt kjipt når det kommer en lvl 50 i et "low lvl" sted, f.eks Westfall bare for å drepe/ganke folk Men hvis man f.eks man er i southshore for å levere et quest og det dukker opp en rogue som slår på alt som er der så er det jo ikke så farlig
asad Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Gidd Grin Folkens! PvP - Greit for meg at jeg dreper/blir drept av Alliance PvE - Ne, jeg vil helle queste masse.. ikke drepe/bli drept av Alliance RP - Jeg liker helst SinglePlayerSpill! Var du ikke klar over at du blir drept på PvP, så får du bare stikke å leke litt i trafikken eller noe. Du spiller ikke tilfeldighvis på Burning Blade og er en undead priest?
AltuZ Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 eneste jeg synes om ganking.. er at man kan ta en som er i høyere lvl men går du på de som er mindre er du feig
uberhunter Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Beste argumenteringen jeg noen gang har sett AltuZ.............feil
Minigud Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 hail HORDE ganker alle alliance jeg finner som det er faktisk mulig at jeg kan ta, ser jeg 10 stk komme kjører jeg ghostwolf så det holder
IntelAmdAti Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Jeg for min del anbefaler folk å spille på PvE-servere istedet. Jeg skifta over, og er storfornøyd. Ingen ganking, ingen corpsecamping, raids hvis du føler for det etc... Det er bra! Overlat PvP til vi som faktisk ønsker å spille slik.
AltuZ Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Beste argumenteringen jeg noen gang har sett AltuZ.............feil hvorfor er det feil
MrLee Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 fordi selve definisjonen av ganking er å denge folk som er X lvler under deg og ingen trussel overhode... å denge en 2-3 lvler over deg kalles PvPing ;=)
AltuZ Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 hehe.. sant det.. jeg tenkte feil sry men jeg synes fortsatt det er litt feigt å ta folk som er lvl under deg
Wizendraw Skrevet 23. april 2005 Skrevet 23. april 2005 Jeg fyrte nettopp opp under WoW for første gang siden patch, og fikk en ganske pangstart mtp Honour-sys. Jeg var i Hammerfall, og skulle litt ut i Arathi for noen quests, og på veien treffer jeg uvanlig mange alliance, de fleste rundt level 35 (jeg er 33). Disse løper forbi meg. Plutselig, mens jeg går på en mob, så blir jeg trapped av entangling roots. Det er en level 29 NE-druid som angriper meg, og jeg har fra før 3/4-full HP. Så tenker jeg mitt, lar pet fortsette på moben, snur meg og fyrer av concussive shot mot druiden. Så blir jeg plutselig charga fra sida av en level 35 NE warrior, som samarbeider med druiden. De dreper meg selvfølgelig, og jeg blir litt oppgitt over hvor lite enkelte har å ta seg til en fredagskveld. Så løper jeg for å finne corpse. Når jeg finner corpse og respawner, så står de samme folka der igjen, og kjører samme prosedyre på nytt. Jeg har da 2/3-hp etter ress, og blir mos. Så løper jeg etter corpse, og det samme skjer to ganger til. HAHAHA. Kjempegøy, nå skal jeg sitte og bli ganka hvert 10. sekund kun fordi jeg var så dum å velge PvP-server. Grunnen til at jeg i utganspunktet valgte å starte PvP var at jeg tenkte det ville bli kjedelig å ikke kunne krige "fritt". Det stemmer, jeg har prøvd PvE, og det er gørr kjedelig. Men jeg synes da folk kunne ha litt ære i livet, og ikke ganke andre bare for å få "respekt" i form av Honour Points. Det er noen som prøver å forsvare gankinga med at sånn er det i krig på ordentlig, men det ville jeg da ikke si at det er. I krig på ordentlig har man (eller man hadde i hvert fall det før, under de "tradisjonelle" krigene) regler for hvordan man skal oppføre seg, selv mot fiendene sine. Man skyter for eksempel ikke forsvarsløse fiender, de tas i stedet som krigsfanger. Man skyter heller ikke sanitetspersonell, de er "fredede". Takk...
MrLee Skrevet 23. april 2005 Skrevet 23. april 2005 /poke fun mode on Nei til ganking av prester( sanitet)! /poke fun mode off eksempelet ditt er ikke akkurat ganking, men heller griefing via corpsecamping...noe som er 10x mer irriterende enn ganking i seg selv.. og du VEIT at det bare er for å lage helvete... man får jo diminishing returns på hounour for det også...
atrax Skrevet 23. april 2005 Skrevet 23. april 2005 Husker dere hva slags spill dette er? Massive Multiplayer Online Role Playing Game! Karakteren din er på en måte et vindu utad om hvordan personligheten din er. Selvfølgelig kan du spille karakteren din med en helt annerledes oppførsel enn hvordan du lever i virkeligheten, men det er ikke poenget. Poenget er at mange trekk fra deg som person går igjen i karakteren din. Klarer du f.eks. å se en situasjon fra et annet ståsted enn ditt eget? En liten selvtest til "drep alle med rødt navn"-folket: Du holder på å bli most av en mob, men så kommer en fra den andre siden på samme level som deg, og hjelper deg, og du overlever. Litt senere er han i samme situasjon som du var litt før, han sliter med en eller flere mobs. Hva gjør du?
Nimzo Skrevet 23. april 2005 Skrevet 23. april 2005 Griefere og corpsecampere har null ære. Punktum. Hvorfor gidde å rollespilleen drittsekk. Hvofor gidde å ødelegge moroa for andre? Jeg skjønner det bare ikke.
oophus_3do Skrevet 24. april 2005 Skrevet 24. april 2005 Nimzo: de rollespiller ikke.. de ER drittsekker hehe, eller de har hatt en "shitty day" på jobben.... Og må derfor rett inn i Wow og Corpse campe litt... HAHA
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå