Gå til innhold

Prøver Netshop å lure meg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm, rart de behandler det så forskjellig.

 

Edit: Uffda: "vare testet ok" De må da skjønne at en ødelagt vare ikke bare fikser seg selv. :no:

Jaja, om det ikke virker som det skal, så skal de ihvertfall få høre i fra meg.

Du vil som regel få ett litt mer utfyllende svar når du får returskjemaet. Jeg returnerte som sagt ett helt system til dem. Når jeg så på returseddelen så sto det at det var installert windows på maskina og at den da var testet med dette.

 

Kan jo godt hende at de fikk den til å fungere og at den fungerer når den når den kommer tilbake til deg... Da er vel alt i orden.. ? Ville vært en ENORM skrape for dem hvis de ikke testet det som kom i retur til dem da.. :thumbup:

 

Tviler på at de bare "ser" på den og tenker, jaja, alt er sikkert i orden med denne her, vi sender den tilbake og skriver den er testet....

Lenke til kommentar
Hehe ok men jeg fikk mail idag av dem 3 stk faktisk der skrev de at jeg får en ny en. Jeg tror at en derfra var innpå forumet og leste for det skjedde rett etter jeg hadde postet klagen min her. Takk HW forum

Dette forumet er tydeligvis blitt et slags TV2 Hjelper deg mot Netshop. Jeg hadde selv sendt flere mailer til Netshop og ventet i dagesvis på svar. Etter at jeg tok det opp i en tråd her på forumet,så kom det plutselig svar på alle mailene etter en kort stund.

Rart hvor mange lange retursaker som ordner seg i rekordfart etter en innlegg i forumet. :)

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Hehe ok men jeg fikk mail idag av dem 3 stk faktisk der skrev de at jeg får en ny en. Jeg tror at en derfra var innpå forumet og leste for det skjedde rett etter jeg hadde postet klagen min her. Takk HW forum

Dette forumet er tydeligvis blitt et slags TV2 Hjelper deg mot Netshop. Jeg hadde selv sendt flere mailer til Netshop og ventet i dagesvis på svar. Etter at jeg tok det opp i en tråd her på forumet,så kom det plutselig svar på alle mailene etter en kort stund.

Rart hvor mange lange retursaker som ordner seg i rekordfart etter en innlegg i forumet. :)

og det er trist det :(

Lenke til kommentar

Da er skjermkortet her. :w00t:

 

 

Men det var alt som var posetivt. :roll: Det virket ikke nei. Fikk innstallert de nyeste driverene, men etter restarten kom alle de flotte fargene.

 

Da får jeg sende mail først til netshop, om jeg ikke får noe fornuftig svar da, ringer jeg.

 

Jeg har nå vært uten skjermkortet i 1mnd, hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Da er skjermkortet her. :w00t:

 

 

Men det var alt som var posetivt. :roll: Det virket ikke nei. Fikk innstallert de nyeste driverene, men etter restarten kom alle de flotte fargene.

 

Da får jeg sende mail først til netshop, om jeg ikke får noe fornuftig svar da, ringer jeg.

 

Jeg har nå vært uten skjermkortet i 1mnd, hva bør jeg gjøre?

Et par dumme spørsmål fra min side, men jeg spør likevel... :p

 

1. Fjernet du de gamle driverne skikkelig før du innstallerte på nytt..?

2. Har du prøvd å formattere systemet og legge Windows (regner med at det er det du bruker) på nytt?

 

Jeg går ut fra at du har prøvd dette, da gamle drivere og rusk gjerne kan lage slike problemer som du beskriver. (Been there, done that! :blush: )

Det kan være greit å teste dette før du ev. returnerer kortet på nytt.

Lenke til kommentar
Da er skjermkortet her. :w00t:

 

 

Men det var alt som var posetivt. :roll:  Det virket ikke nei. Fikk innstallert de nyeste driverene, men etter restarten kom alle de flotte fargene.

 

Da får jeg sende mail først til netshop, om jeg ikke får noe fornuftig svar da, ringer jeg.

 

Jeg har nå vært uten skjermkortet i 1mnd, hva bør jeg gjøre?

KJEDELIG :thumbdown:

 

Var ute for et skjermkort som "døde" tidlig i februar, etter mye rot fikk eg et PCI skjermkort fra ei gammal maskin til å fungere. Ute på "landsbygda" kunne eg ikkje finne et PCI-E skjermkort.

Satsa friskt og la inn ordre på nytt kort før det "døde" var returnert (VISA handel) ei stund etter "gjenfødselen" av maskina, med 6600GT kort (garantert bedre enn PCI fra 97/98) var kortet "behandla" og pengene for det døde returnert.

 

"To kort" løsninga mi koster mer (ei stund) men maskina var ikkje redusert (til "Ingenting") i hele ventetida.

Har du fått prøve andre skjermkort i maskina di? - hvordan er det med PSU (har ikkje lest denne tråden på ei stund - ikkje lest alle innlegga komplett).

Lenke til kommentar
Et par dumme spørsmål fra min side, men jeg spør likevel...  :p

 

1. Fjernet du de gamle driverne skikkelig før du innstallerte på nytt..?

2. Har du prøvd å formattere systemet og legge Windows (regner med at det er  det du bruker) på nytt?

 

Jeg går ut fra at du har prøvd dette, da gamle drivere og rusk gjerne kan lage slike problemer som du beskriver. (Been there, done that!  :blush: )

Det kan være greit å teste dette før du ev. returnerer kortet på nytt.

Tror nok ikke noe av det kan fikse det nå, siden nå bare piper pc'en når jeg prøver å sette det i. :)

 

Psu'en skulle heller ikke være noe prob siden jeg har kjørt samme oppsett i 3/4 år.

Har F/S 350W.

 

Prøvde også å koble til noe annet på samme molex som var på skjermkortet nå, og den virket helt fint.

 

Feilen ligger helt klart i skjermkortet.

 

Kan jeg kreve nytt?

 

Edit: Har kjørt pc'en i mellomtiden med et gf2 kort, virker helt fint.

edit2:"Testet med test programm og div spill. ingen feil funnet." stod det på lappen jeg fikk med.

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar

en ting som kan spille noen rolle, er volten til skjermkortet. denne kan stilles i bios på hovedkortet. ellers er det varme og psu som kan lage litt trøbbel.

 

et lite tips til dere som skal sende inn defekte deler; ta bilde av, eller skriv ned S/N på den defekte delen. da kan du være sikker på om du har fått nytt eller det samme tilbake.

Lenke til kommentar
Jeg vet at jeg fikk det samme kortet tilbake ihvertfall.

 

Skullle egentlig ta bildet av artifacsene også, men batteriet var flatt. Da jeg så hadde ladet det nok opp. Da jeg satt det i senere kom det ikke bildet i det hele tatt.

 

Edit: Fikk tatt et nå:

Hmmm... kjent symptom på skjermkortet det der.

Ta ut strømkabelen av skjermkortet og start PC`en, så slår du den av igjenn og setter den inn igjenn (prøv gjerne andre strømkanaler). Funka fint for meg :-)

Lenke til kommentar
Men det var alt som var posetivt. :roll: Det virket ikke nei. Fikk innstallert de nyeste driverene, men etter restarten kom alle de flotte fargene.

 

Etter å ha sett det pene bilde du postet her, så kom jeg på at dette har jeg sett før.. Er du 110% sikker på at du har rette drivere?

Har selv hatt lignende skjermbilde pga feil på driverne, overklokking av ram på skjermkort og av feil med et skjermkortprogram som het Powerstrip.

 

Hvis du har skjermbilde når maskinen poster, og artifacts kommer etter at maskinen begynner å opne Windows, så anbefaler jeg deg å enten trykke F8 og logge på i sikkerhetsmodus, for så å slette driverne + eventuelle andre skjermkortprogram og sette kortet i VGA modus. Så kan du prøve å istallere orginaldriverne først. Eller ta den helt ut å formatere HD og starte med en frisk innstallasjon.

Lenke til kommentar

Skal ta å oppdatere statusen for dere. ;)

 

Jeg bruker skjermkortet nå, noe man skulle tro var posetivt, men nei. :p

 

Jeg testet først skjermkortet på en annen pc, da kom jeg inn i windows uten problemer. Jeg tok da en titt på temperaturen, og den var 78 grader.(!)

 

Tok så å kjørte driver cleaner på min egen pc, og fikk skjermkortet til å vrike sånn halveis.

Jeg har en teori om at skjermkortet har overklokket seg selv slik at det ble for mye.

 

Da skulle man jo tro at alt var fint, men den gang ei. Temperaturen var forsatt alt for høy, og atifacsene kom etter kort tid spilling.

Jaja tenkte jeg, sikkert kjøleren som er litt løs etter at jeg satt den på i all hast før jeg sendte kortet til netshop.

 

Jeg tok av kjøleren og fyrte på vannkjølingen igjen. Da må vel temperaturen ha blitt normal?

Den ble ikke det nei. Den ligger på 60 idle, noe som ikke er så gale. Men om jeg tar tak i et vindu, og flytter det raskt rundt på skjermen stiger temperaturenn til over 70 grader. :ermm:

Og om jeg spiller, eller jeg trenger ikke spille en gang bare være i menyen på spillet, så stiger temperaturen opp til 80 grader.

 

 

Jeg tror nok desverre dette kortet har sett sine beste dager. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...