Gå til innhold

Lave minnepriser fører til tap


Anbefalte innlegg

hmm, er det bare jeg som har lagt merke til at de skriver 256 Mbit ?

Jeg regner da med at de mener byte og ikke bit, men en bør da kunne forvente at sånne glipper ikke skjer

Regner med at det er du som glipper. Her er det snakk om chipper, og ikke heler RAM brikker. Ikke kjeft på andre når du selv ikke leser skikkelig :tease:

*glem det*

Forresten, ta en titt på denne prishistorikken for Corsair TWINX2048-3200C2. Denne grafen viser et drastisk priskutt.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prisene i artikkelen (3$, 2,55$ og 2,0$ for 256Mibit) stemmer at det er snakk om minnebrikker (selve de sorte små brikkene på en minnemodul).

 

256 Mibit = 32 MiByte og dette er normal størrelse på selve de sorte brikkene på minnemodulen. Hvis du har en minnemodul med f.eks 8 sorte brikker på så er den 8x256Mibit = 8x32MiByte = 256 MiByte.

 

Hvis modulen har 16 sorte brikker til 2,55$ stykket i salgspris så er den altså på 512 MiByte, og har en pris på 40,8$ + selve kretskortet, la oss si 45$ totalt. Med dagens kurser tilsvarer det omentrent 279 kr i produksjonspris for modulprodusentene (f.eks twinmos som kjøper brikker fra f.eks Winbond). Da er det ganske imponerende å se at utsalgsprisen bare er ca 400kr for hele modulen inkludert moms.

Lenke til kommentar
Forresten, ta en titt på denne prishistorikken for Corsair TWINX2048-3200C2. Denne grafen viser et drastisk priskutt.

Dette var jo saker. Er de gode?

 

Noen som har tips på hvilke moduler på 2x1024MB som egner seg til A64 "Venice" og overklokking? Eller må jeg gå for 2x512MB for å håpe på bra resultat?

Lenke til kommentar
Forresten, ta en titt på denne prishistorikken for Corsair TWINX2048-3200C2. Denne grafen viser et drastisk priskutt.

Dette var jo saker. Er de gode?

 

Noen som har tips på hvilke moduler på 2x1024MB som egner seg til A64 "Venice" og overklokking? Eller må jeg gå for 2x512MB for å håpe på bra resultat?

Det er antakelig verdens første 1 GB minnemoduler som klarer CAS2. Har ikke prøvd de, men jeg vurderer dem sterkt.

Lenke til kommentar
Forresten, ta en titt på denne prishistorikken for Corsair TWINX2048-3200C2. Denne grafen viser et drastisk priskutt.

Dette var jo saker. Er de gode?

 

Noen som har tips på hvilke moduler på 2x1024MB som egner seg til A64 "Venice" og overklokking? Eller må jeg gå for 2x512MB for å håpe på bra resultat?

Det er antakelig verdens første 1 GB minnemoduler som klarer CAS2. Har ikke prøvd de, men jeg vurderer dem sterkt.

Vel....Disse er vel hakke vassere, men også en tusenlapp dyrere. Spørsmålet er om det er verdt det.

Lenke til kommentar

Men for å gjøre valget enda vanskeligere har jeg følgende spørsmål/problemstilling:

 

Skal ha ny maskin snart og kommer til å gå for AMD64 i "venice" utgave. Har lyst på en maskin jeg kan overklokke mye (har handlet dette vannkjølingssettet) men har også lyst på 2GB ram. Er det mulig å få i både pose å sekk her?

 

Hva er raskest av følgende alternativ:

 

1: OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition

PC-3200 2x1024MB (2-3-2-5) 400Mhz E.L.

 

Med 2 brikker vil jeg få command rate på 1T

 

2: OCZ 1024MB EL DDR Dual Channel Gold VX

PC-4000 512MB x 4 (2-2-2-8) 500Mhz

 

Med 4 brikker vil jeg få command rate på 2T

 

Noen som har noen formening på hva som ville gitt best resultat her, da med tanke på overklokking?

Lenke til kommentar
Vel....Disse er vel hakke vassere, men også en tusenlapp dyrere. Spørsmålet er om det er verdt det.

Jeg sa aldri at de Corsair-brikkene var de raskeste 1 GB minnemodulene, jeg sa at de muligens var de første som klarte CAS2. Nei, de OCZ-brikkene er ikke verdt den ekstra 1000-lappen. Det er ikke mye forskjell mellom 2-3-2-5 (OCZ) og 2-3-3-6 (Corsair).

Lenke til kommentar
Vel....Disse er vel hakke vassere, men også en tusenlapp dyrere. Spørsmålet er om det er verdt det.

Jeg sa aldri at de Corsair-brikkene var de raskeste 1 GB minnemodulene, jeg sa at de muligens var de første som klarte CAS2. Nei, de OCZ-brikkene er ikke verdt den ekstra 1000-lappen. Det er ikke mye forskjell mellom 2-3-2-5 (OCZ) og 2-3-3-6 (Corsair).

Den bittelille ytelsesforskjellen merker du kun i en syntetisk test og da med lite utslag. Skal selv gå for de Corsair brikkene når jeg har penger til en spillemaskin :) ... Men min Opteron workstation prioriteres først :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...