Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen andre Thinkpadentusiaster her som

1. Opplever problemer med thinkfan fra kjerne 3.15 og opp

2. Er gira på den potensielle retrothinkpaden som ligger i kortene for tiden :D

 

1. Ja, jeg har hatt litt krøll med 3.16 - men har ikke tenkt over at det var ny kernel som var årsaken før nå.

Sensoren thinkfan bruker ble hos meg flyttet fra /sys/devices/platform/coretemp.0/temp1_input til /sys/devices/platform/coretemp.0/hwmon/hwmon2/temp1_input, som gjorde at den ikke startet lenger før jeg fant ut av det og endret konfigen.

 

Jeg har forøvrig nedgradert til 3.13 pga. andre ting som ikke virket helt optimalt på min ThinkPad (T420). Hatt litt trøbbel med lockups og spontanreboots i det siste, og HÅPER det er softwarefeil og ikke hardware..

 

2. Fortell! (evt. gimme link)

Lenke til kommentar

Gjorde en ny test med CentOS 7 på jobb-laptopen. Satte opp delt internett på tlf, og jeg koblet til internett over tlf ved bruk av Bluetooth, bare for å teste om det gikk. Joda, også det fungerte fint. Hvorfor? Fordi det kom en oppdatering av VPN-klienten vi bruker. På Windows auto-oppdaterer den seg når det kommer en ny versjon av denne. Og det gjør det også her. Blir bare mer og mer sikker på at CentOS er et godt valg til arbeid. Man får gjort det man må gjøre, og man får til det man vil gjøre, stort sett.

 

Edit: nå gjorde jeg enda en test. Tok laptopen ut av docking, kjørende. Skjermoppsettet virket. Koblet til Wifi. Virket. Hadde igjen lokket, koblet laptop til docking. Virket, skjermoppsettet ble riktig. Fikk opp dialogboksen for tilkobling til 802.1X, trykket OK. Fikk nett. Virket. Helt fantastisk.

Endret av stigfjel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Noen andre Thinkpadentusiaster her som

1. Opplever problemer med thinkfan fra kjerne 3.15 og opp

2. Er gira på den potensielle retrothinkpaden som ligger i kortene for tiden :D

 

1. Ja, jeg har hatt litt krøll med 3.16 - men har ikke tenkt over at det var ny kernel som var årsaken før nå.

Sensoren thinkfan bruker ble hos meg flyttet fra /sys/devices/platform/coretemp.0/temp1_input til /sys/devices/platform/coretemp.0/hwmon/hwmon2/temp1_input, som gjorde at den ikke startet lenger før jeg fant ut av det og endret konfigen.

 

Jeg har forøvrig nedgradert til 3.13 pga. andre ting som ikke virket helt optimalt på min ThinkPad (T420). Hatt litt trøbbel med lockups og spontanreboots i det siste, og HÅPER det er softwarefeil og ikke hardware..

 

Ah, takk for tipset. Da skal jeg kikke på det som løsning. Foreløpig kjører jeg bare 3.14 :)

2. Fortell! (evt. gimme link)

http://blog.lenovo.com/en/blog/retro-thinkpad-survey-4-miscellaneous/

 

Dette er del 4, men du bør kunne finne alt du trenger derfra. Det er heller ikke noe problem å ta undersøkelsene i etterkant.

 

Jeg er klar til å kaste ganske mye penger på det her om resultatet blir bra!!

Lenke til kommentar

Nja. Når maskinen blir brukt til seriøse ting står den stort sett docket med stor(e) skjermer og annet tjafs. Når jeg tar den med meg ønsker jeg at den skal være så mobil som mulig, og 12.5" er likevel ikke for smått til å være produktiv. Derfor 12.5".

Enig. Har nå brukt E7250 en liten stund, og nå fungerer installasjonen ganske bra. Og med 1080p skjerm får man likevel plass til det meste på skjermen, selv på en 12".

Lenke til kommentar

 

Jeg er klar til å kaste ganske mye penger på det her om resultatet blir bra!!

Jeg er også godt over middels interessert, men jeg ble litt skuffet over at så mange vil ha 14". Jeg er så fornøyd med 12,5" (X220) at jeg ikke er sikker på om jeg vil bytte til 14".

 

Har for tiden 14" og er veldig fornøyd med størrelsen, men kan gå så langt ned som til 13.3", gjerne da med en formfaktor som Dell XPS 13 hvor det ikke er noe rundt skjermen. Jeg er dog avhengig av å kunne være produktiv uten ekstern skjerm så 12.5" er jeg ganske skeptisk til :S

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål. Er det noe av GNU i de nyere Linux distroene som Ubuntu, Mint etc.?

 

Når man ser diverse inervjuer og dokumentarer så virker Richard Stallman nesten grinete pga at Linux har tatt all oppmerksomhet fra Gnu's Not Unix. Litt synd at han ikke kunne finne på et bedre navn enn GNU, kanskje navnet hadde vært litt mer kjent da.

I et intervju med Linus angåedne dette så sier Linus nei til å kalle Linux for GNU/Linux.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...