Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi snakker altså om Apple Airplay og samtidig snakker ned "fancy skrot"?

Poenget er at man kan få fancy funksjoner uten å kjøpe "fancy skrot". Og Airplay er faktisk ganske kjekt å ha når man engang har iOS-enheter.

 

For de som måtte lure ellers, bruker shairport-sync. Det finnes ferdigkompilerte pakker for de store distroene, både SysV og systemd varianter.

Lenke til kommentar

http://www.theregister.co.uk/2015/12/30/ian_murdock_debian_founder/

 

According to the San Francisco police, officers were called to Steiner and Union St in the city at 11.30pm on Saturday, December 26, following reports of a man trying to break into a home – that man was identified as Ian Murdock. He reportedly fought with the cops, and was given a ticket for two counts of assault and one for obstruction of an officer. The techie had been drinking, according to the police logs. A medic arrived to treat an abrasion to Murdock's forehead, and he was released so he could be taken to hospital.

 

A few hours later, on Sunday, December 27 at 2.40am, police were called again to reports of Murdock banging on the door of a neighbor at the very same block. A medic arrived to treat him for any injuries at the scene. Next, the cops took Murdock to the county jail where he was held in a cell.

 

Murdock was bailed later that day, on Sunday, after a bond, said to be $25,000, was paid. He died the next day.

Lenke til kommentar

Jeg så twitterkontoen hans kvelden han rantet sånn. Så var det stille så jeg så for meg at det ville komme en oppklaring etterhvert, men det var jo ikke det utfallet jeg hadde ventet akkurat. Trist at noen som har påvirket så mange tilsynelatende ender med å ikke få den hjelpen han kanskje trenger :(

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å skifte fra Ubuntu 15.10 til Debian på desktop. Jeg har brukt Ubuntu siden 8.04. Er det noen grunn(er) til å ikke gjennomføre denne overgangen?

 

Det er laptop det er snakk om, Dell Inspiron 7437 for å være nøyaktig. Har kjørt en Debian Jessie LiveCD for å teste litt, og det eneste som ikke virker out-of-the-box er trådløst. Det løser seg ved å installere firmware-iwlwifi fra non-free repo. Bruker telefonens wifi gjennom USB inntil firmware er på plass.

 

Jeg kjører ikke særlig mye programvare på maskinen. Det er begrenset til nettbruk, LibreOffice, Filebot og MakeMKV i ny og ne.

 

Jeg er usikker på hvilken DE jeg skal gå for, da jeg har blitt vant til Unity. Ender vel på Gnome.

 

Edit: RIP Ian Murdock. Fikk med meg nyheten og tweetene og det var virkelig trist lesning, på mange måter.

Endret av WonderStivi
Lenke til kommentar

Gått over til debian stable på en stasjonær og to laptoper her, samt en stasjonær over på debian testing. Mer knot å sette opp enn ubuntu, men det har du jo allerede funnet ut av. Jeg ser meg ikke tilbake, det blir debian på alt mitt fremover. Sverger til kde, men debian har alt tilgjengelig og godt testet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...