Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stemmer det at "stack smash attack" er den eneste store angreps metoden?

5006136[/snapback]

 

http://www.fedoraproject.org/wiki/SecurityBasics

 

Forøvrig så blir det sikkert lettere for oss å vite hva du snakker om om du forklarer to ord rundt...

5008450[/snapback]

 

kom bare over en side som sa at stack smash attacking er den eneste store angreps metoden, og da begynnte jeg og lure på om det vil være mye sikrere og kjøre en distro med SSP på en server.

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd gaim2? Veit den skal være litt buggy og uferdig, men jeg ville så gjerne se hva som var nytt. Fikk dog ikke til å kompilere den:

./../src/internal.h:114:2: error: #error You are using Gaim CVS. Do not seek help. Do not pass Go. Do not collect Gaim 2.0.0.
make[2]: *** [docklet.lo] Error 1
make[2]: Leaving directory `/home/bjorninge/program/gaim2/gaim/plugins/docklet'
make[1]: *** [install-recursive] Error 1
make[1]: Leaving directory `/home/bjorninge/program/gaim2/gaim/plugins'
make: *** [install-recursive] Error 1

****  Installation failed. Aborting package creation.

Restoring overwritten files from backup...OK

Cleaning up...OK

Bye.

Lenke til kommentar

QUOTE(Tee_Kay @ 15/10-2005 : 05:15)

Hvordan kan jeg få se filmer uten og få denne feil meldingen? har ingen andre programer som kjører noe med lyd

 

Du må velge rett lyddriver til programmet (ALSA/aRts/ESD).

Hmm, hvordan gjør jeg det i xine eller Totem?

 

edit: tok feil quote

Endret av Tee_Kay
Lenke til kommentar

Fra news:

 

Gaim-vv

 

On a related note, the gaim-vv project—which aimed to offer a framework for voice and video support in Gaim—is being merged back into Gaim proper for hopeful incorporation into Gaim 2.0.0. This will be used to support Google Talk's voice as well as MSN and Yahoo! webcams.

 

Det blir bra, antar jeg.

 

EDIT:

 

Mer fra news, samt grunnen til at dabear har problemer:

 

Gaim development

 

A lot of you have noticed that while we typically release every three weeks, we haven't had a release in a while. We've shifted all our efforts to finishing Gaim 2.0.0. Gaim 2.0.0 has a ton of great features, fixes every problem you've ever had with Gaim, makes drastic changes to huge parts of Gaim---especially status, includes three new protocols, and does a bunch of other amazing stuff. We're looking to feature freeze at the end of this month and release a month or so later, so be sure to get on our cases and make sure we get it finished. Also, if you choose to give it a sneak peek in CVS, we ask that you please don't contact us about it. We already know a ton of things that are broken and incomplete that we'll get fixed before release. After our freeze, we'll make some pre-release builds for everyone to offer helpful feedback and bug reports on a product a bit closer to being finished than now. Unless you're interested in helping out with development, you should probably wait until then, as CVS can often break things badly for you.

Endret av meastp
Lenke til kommentar
Stemmer det at "stack smash attack" er den eneste store angreps metoden?

5006136[/snapback]

 

http://www.fedoraproject.org/wiki/SecurityBasics

 

Forøvrig så blir det sikkert lettere for oss å vite hva du snakker om om du forklarer to ord rundt...

5008450[/snapback]

 

kom bare over en side som sa at stack smash attacking er den eneste store angreps metoden, og da begynnte jeg og lure på om det vil være mye sikrere og kjøre en distro med SSP på en server.

5008635[/snapback]

 

ssp? smash stack protection? Er det bare snakk om å låse stacken i den forstand at man ikke kan kjøre kode som ligger i det minnesegmentet? I så fall gjør det deg kanskje litt sikrere, men ikke mye, de samme feilene i koden kan fremdeles utnyttes, men man må overskrive returaddressen med addressen til en funksjon i libc, i stedet for å kjøre skallkode rett fra stacken. Litt mer åll for en evtuell angriper, men det gir deg ingen gigantisk sikkerhetsmessig fordel.

 

--Axel.

Lenke til kommentar
Hvordan deaktiverer jeg root-kontoen? For å kjøre et script må jeg først gjøre:

sudo passwd root

og skrive inn passordet til root. Etter jeg har kjørt scriptet, vil jeg gjerne deaktivere root-kontoen igjen.

5011496[/snapback]

 

sudo pico /etc/shadow

 

Gjer slik at det er ein * i staden for passord på brukaren root:

 

root:*:13071:0:99999:7:::

 

(døme)

Lenke til kommentar

Må sei Ubuntu Breezy er bra.

 

Rein og fin GNOME-desktop, med mange gode administrasjonsverktøy og eit herleg pakkesystem.

 

Ekstra kjekt er det at ekstra kjernemodular er lagt ved, så nettverkskortet mitt og webkameraet mitt fungerte out-of-the-box (begge har GPL-drivarar). ATI-drivaren var det berre å legge inn ein pakke og endre xorg.conf. Litt verre om ein skal ha den nyaste drivaren, men det er ingen ytelsesendringar mellom dei.

 

dmix er også satt opp som standard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...