Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som blir med på å opprette ei liste over «noen gode alternativer til populære Microsoft-produkter, eksisterende og kommende»?

Re «Slik blir din nye TV-fremtid»-artikkel

Referer til din besvarelse av min epost ångående; «artikel om Windows XP Media Center», der du hevder

 

Sitat:

«Klart det er alternativer, men som alltid er det Microsoft som leder folk.»

 

Etter å ha lest det overstående datt jeg nesten av stolen, men etter en kortere pustepause og ny gjennomlesing har jeg danna meg ei mening om hva jeg trur du mente →

Sia Windows er markedsleder og hva Micrsoft gjør er det som stort sett får konsekvenser for mannen på grasrota, er det viktig å informere hva Microsoft gjør..

 

Nå hvis det var dette du mente kan jeg si meg enig i at du har et poeng, men allikevel er det en hårreisende formulering.

 

Microsoft håper nok de har makt nok til å lede folk, men dette er alikevel ikke deres rolle. Det er Media som maktorgan og forbrukerens nærmeste kilde til sannheter og usannheter som må ta på seg noe av skylden for at Microsoft har så stor makt som de faktisk har. Media må bli flinkere til å gå tilbake til røttene som vakthund og kritisk røst og ikke følge blindt etter lik andre velopdragene dresurhunder.

 

Med dette mener jeg at hvis ikke media informerer den store brukermassen om alternativer til Microsoft vil det nesten bli umulig å bedre markedet og å danne en konkurransesituasjon som vil kunne bedre datatilværelsen for alle ( også Windows brukere ).

 

Derfor vil jeg oppfordre deg og dine medjournalister til å nevne alternativer til Windows og andre store konserner så ofte som mulig, slik at flere ser at det finnes alternativer- og vi kan derfor klare å karre oss opp av denne håpløse situasjonen vi er i med liten til ingen konkurranse (Monopolisme).

 

Svar:

Hei,

 

Ja, det var det jeg mente.

 

Jeg er heller ikke en stor fan av Microsofts "monopolsituasjon", men nå er det da slik at Microsoft er størst, og det Microsoft gjør har en direkte effekt på de fleste av oss. Der Microsoft går, går nok mange av leserne våre. Ja, vi må informere om alternativer, og jeg inviterer deg gjerne til å gi meg noen gode alternativer til populære Microsoft-produkter, eksisterende og kommende.

 

Mvh,

Erling E.

Lenke til kommentar

Jeg tror det som det er mest sannsynlighet for at de tar med, er fri programvare for Windows, som OOo, FF etc. Det er mer nærliggende for den jevne Windows-bruker å bytte ut noen programmer enn å bytte ut hele OS-et.

 

Edit:

Opera er ikke fritt, selv om man poster langt på natt :blush:

Endret av G2Petter
Lenke til kommentar

Nå er ikke Opera så fritt da, riktignok gratis, men ikke noe særlig fri kode der.

 

Var det ikke alternative multimedialøsninger det var snakk om/mest vesentlig å nevne i dette tilfellet? Isåfall har du jo MythTV og andre alternative OS til HTPC-er.

Endret av AfroDude
Lenke til kommentar

Jeg vet at dette egentlig gjelder hovedsaklig for fysikk, men det er nok mulig å bruke formelen for andre ting også, som matematikk eller programmering eller dens like. Det er en fremgangsmetode som Richard Feynman brukte når han løste avanserte oppgaver:

# The Feynman Problem-Solving Algorithm:

  1. write down the problem;
  2. think very hard;
  3. write down the answer.

Lenke til kommentar

bruker gdm og fluxbox på en ubuntu distro..

 

dabear  Skrevet 09/10/2005 : 21:02

  Med kameraet til faren min, vr det bre plug and play ™. Vil tru det ikke er vanskeligere enn det..

Det er jo det enkleste, men kom kameraet opp som en disk da, eller brukte du noen slags form for bildebehandlingsprogramvare?

Lenke til kommentar

Digitalkameraer bruker vanligvis to systemer:

Noen bruker USB-masselagringsenhet-systemet og disse kommer opp som en disk, akkurat som en minnepenn.

Andre bruker PTP og da trenger man gphoto.

Kameraer kan gjerne støtte begge deler. Mamma har et Nikon-kamera og der kan man velge under innstillinger om man vil bruke masselagringsenhet eller PTP.

Lenke til kommentar
Du kan ikke det. Ikke på samme nettverksenhet.

Med mindre du kjører virtualisering på en eller annen måte. Da kan du ha forskjellige virtuelle maskiner som bruker samme nettverkskontroller. F.eks. Solaris med flere forskjellige containers (virtuelle maskiner) som bruker samme nettverksenhet.

så det er ikke mulig med bare en nettverksenhet i GNU/Linux? helst uten virtualisering.

kan jeg bruke chroot med en slaks virtualisering?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...