Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
alt-f2 er vel den mest brukte hurtigtasten hos meg - slenge hånda på disse knappene og taste de første par bokstavene i programmet jeg skal ha... *skjelden* jeg gidder rote rundt i menyen...

5002513[/snapback]

Samme her. Men så starter jeg til gjengjeld bare a-, E- og xterm, gimp, firefox og thunderbird.

Lenke til kommentar
Likte igrunn det nye forumet jeg. Lekkert design og en del nye funksjoner som er ganske geniale.

5002976[/snapback]

Jeg er enig. Noen oppstartsproblemer er det jo selvfølgelig, men man overlever vel :).

5003352[/snapback]

Helt greit utseende, bra funksjonalitet, men "Til toppen"-link mangler.
Lenke til kommentar
Nei, den er Top-knappen er der den, og så har det kommet multiple-quoting, det har jo mange savnet!
Helt greit utseende, bra funksjonalitet, men "Til toppen"-link mangler.

5003459[/snapback]

5003475[/snapback]

Ser man det, ja... Hehe... Alt hva man finner når man leter.

5003495[/snapback]

 

Hey HEY! Multiple-quoting er tøft :tease:

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Den norske IT-verdenens Se&Hør melder om potensiell prinsip splittelse i den nye regjeringen. Hvorfor? Dokumentformater:

IT-formater splitter de rødgrønne

 

Det virker som om AP ikke hører altfor godt på Yrvin søsknene, for de velger MS .doc for å legge ut tiltredelseserklæringen på nett. SV valgte .pdf

Virker som om jeg må fyre opp Antiword når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar

 

Så denne når jeg så igjennom forumet til Digi:

Åpne formater ryker rett ut av alle offentlige planer as we speak.

 

Hvis ikke vil Microsoft reklamere på Gretes tjenester, og med full rett forlange refusjon for politiker som er kjøpt&betalt, men som på ingen måte leverer som det er naturlig å forvente.

 

Ser for meg at det ordnes opp med SV ca. en halv time etter at Grete har servert kaffekoppen til Krisin Hallvorsen på det nye kontoret.

 

Grete: Du Kristin....

 

Kristin: Ja?

 

Grete: Vet du at dette med "Åpne formater", Linux og de der datagreiene er fryktelig vanskelig og kvinnefiendtligt?

 

Kristin: Hva mener du?

 

Grete: Se her. (Drar fram en laptop med Debian 3.0 )

 

Etter 15 minutter med VI og demonstrasjon av print , multimedia, samt officekompatibiliteten i OO har Kristin bakoversveis.

 

Kristin: Dette må da være en fryktelig gammel Linux?

 

Grete: Neida, dette er nest-nyeste versjon

 

Grete: Dessuten, er du klar over at langt under 30% av kjerneutviklerene i Linux er kvinner? Temmelige mannsjåvenistiske greier vil jeg si.

 

Kristin: Grrrrrrrrrr!

Lenke til kommentar

Meget interessant artikkel på newsforge om Userful, et firma som lager complette løsninger for offentlige datasentraler, f.eks. i biblioteker...

 

Userful GNU/Linux multi-station software suits general desktop users

 

Det viser jo at selv små firma kan har suksess med GNU/Linux, det er ikke bare noe for de store med bedriftsløsninger. Spesialiserte løsninger er fremtiden i min mening.

 

I tillegg liker jeg at Tux får plass allerede i overskriften på websidene til Userful.

kewl :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Er nå i de senere faser i migreringen til Ubuntu Breezy. Jeg har foreløpig alle filene mine på en pc med Windows XP. Kjøpte meg en Hitatchi-disk og et Icybox-kabinett for å lage meg en ekstern disk. Denne formaterte jeg som FAT32 i Ubuntu. Funket bra der, men når jeg kommer til windows, får den ikke noen stasjonsbokstav. Eller hører dette mer hjemme i windowsdelen i Programvare?

Lenke til kommentar
Hei!

 

Er nå i de senere faser i migreringen til Ubuntu Breezy. Jeg har foreløpig alle filene mine på en pc med Windows XP. Kjøpte meg en Hitatchi-disk og et Icybox-kabinett for å lage meg en ekstern disk. Denne formaterte jeg som FAT32 i Ubuntu. Funket bra der, men når jeg kommer til windows, får den ikke noen stasjonsbokstav. Eller hører dette mer hjemme i windowsdelen i Programvare?

5005961[/snapback]

 

Ein ekstern disk altså? Visar Windows teikn til at noko vert kobla på då? Det er vel strengt talt noko for Windows-forumet ja.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Er nå i de senere faser i migreringen til Ubuntu Breezy. Jeg har foreløpig alle filene mine på en pc med Windows XP. Kjøpte meg en Hitatchi-disk og et Icybox-kabinett for å lage meg en ekstern disk. Denne formaterte jeg som FAT32 i Ubuntu. Funket bra der, men når jeg kommer til windows, får den ikke noen stasjonsbokstav. Eller hører dette mer hjemme i windowsdelen i Programvare?

5005961[/snapback]

 

Ein ekstern disk altså? Visar Windows teikn til at noko vert kobla på då? Det er vel strengt talt noko for Windows-forumet ja.

5006075[/snapback]

 

Ja, ekstern disk. Windows installerer drivere og "alt". Jeg ser også disken som "Disk 5" i Datamaskinbehandling under administriative verktøy. Jeg lager en post i Windows-forumet, så kan jeg jo poste svaret her, hvis det er av interesse?

 

EDIT: Tråden ligger her.

Endret av meastp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...