Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Jeg har HDMI-utgang, men jeg har aldri brukt den til lyd.

 

aplay -l:

 

**** List of PLAYBACK Hardware Devices ****
card 0: PCH [HDA Intel PCH], device 0: ALC892 Analog [ALC892 Analog]
 Subdevices: 1/1
 Subdevice #0: subdevice #0
card 0: PCH [HDA Intel PCH], device 1: ALC892 Digital [ALC892 Digital]
 Subdevices: 1/1
 Subdevice #0: subdevice #0
card 0: PCH [HDA Intel PCH], device 3: HDMI 0 [HDMI 0]
 Subdevices: 1/1
 Subdevice #0: subdevice #0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har ALDRI virket i KDEs kontrollsenter hos meg, på tre maskiner med totalt seks ulike lydkort. Dvs. det virker i den listen der man kan velge det, men ikke i det bildet der man kan teste ulike høyttalere.

Det virker på totalt seks maskiner i huset her, pluss en antall andre jeg har satt det opp på. Poden bruker det for å kjøre filmlyd til TV gjennom hdmi samtidig som han har skype og musikk på headset på PC. Kubuntu riktignok på alle maskiner.

 

 

Uansett, lycan høres ut som driverproblem. En tur innom alsa-forumet kan være en ide. Eventuelt rull inn en versjon av alsa hvor det funker.

 

Bør heller ikke utelukke hardwareproblem. Test fra live CD om lydkortet er defekt.

Lenke til kommentar

Det virker på totalt seks maskiner i huset her, pluss en antall andre jeg har satt det opp på. Poden bruker det for å kjøre filmlyd til TV gjennom hdmi samtidig som han har skype og musikk på headset på PC. Kubuntu riktignok på alle maskiner.

Calm down, det er testlyden som ikke fungerer, selve oppsettet fungerer fint.
Lenke til kommentar

Det har ALDRI virket i KDEs kontrollsenter hos meg, på tre maskiner med totalt seks ulike lydkort. Dvs. det virker i den listen der man kan velge det, men ikke i det bildet der man kan teste ulike høyttalere.

Det virker på totalt seks maskiner i huset her, pluss en antall andre jeg har satt det opp på. Poden bruker det for å kjøre filmlyd til TV gjennom hdmi samtidig som han har skype og musikk på headset på PC. Kubuntu riktignok på alle maskiner.

 

 

Uansett, lycan høres ut som driverproblem. En tur innom alsa-forumet kan være en ide. Eventuelt rull inn en versjon av alsa hvor det funker.

 

Bør heller ikke utelukke hardwareproblem. Test fra live CD om lydkortet er defekt.

Jeg bootet tilbake fra Windows da det skjedde, og der hadde jeg lyd. Kan teste igjen.

Lenke til kommentar

Det virker på totalt seks maskiner i huset her, pluss en antall andre jeg har satt det opp på. Poden bruker det for å kjøre filmlyd til TV gjennom hdmi samtidig som han har skype og musikk på headset på PC. Kubuntu riktignok på alle maskiner.

Calm down, det er testlyden som ikke fungerer, selve oppsettet fungerer fint.

Jeg er helt rolig, og ja, testlyden funker på alle maskinene jeg har hatt det på. Drøyt tjue maskiner vil jeg anslå. Tenkte kanskje det var informasjon av verdi for deg.

Lenke til kommentar

Oh, and another thing: er det noen som har prøvd å fullstendig deaktivere et skjermkort, slik at det ikke får strøm, ikke registreres, ingenting? Har så gode erfaring med Sandy Bridge-grafikk at jeg ikke ønsker det ødelagt av et buggy catalyst. Men når det ikke brukes er det greit at det ikke er en varmeovn og støymaskin inni der.

Lenke til kommentar

Jeg bootet tilbake fra Windows da det skjedde, og der hadde jeg lyd. Kan teste igjen.

 

Husker ett problem jeg hadde med en gammel Ubuntu-installasjon, så måtte jeg ta ut lydkortet og sette det inn igjen for å få lyd etter jeg hadde bootet Windows. Jeg aner ikke hvorfor, begge OSene brukte samme PCI slot.

 

Hvor vanlig er det med warnings når man kompilerer et program fra source? Jeg får en haug av warnings, men det ser likevel ut til å fungere greit.

 

Veldig vanlig.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle kjøpe meg en ny 2TB disk som systemdisk siden jeg bare en har 2TB greendisk som er litt for treg etter min smak. På min nåværende disk har jeg en partisjon til windows (500Gb NTFS) en div partisjon (1TB ntfs) også de vanlige linuxpartisjonene / /home og veskelminne. Er det da mulig å bare speile de to diskene slik at de får det samme innholdet og bare formatere den gamle greendisken til et eller annet filsystem som både linux og windows kan lese?

Lenke til kommentar

Hvilket skin bruker du?

 

På diskusjon.no? Har aldri byttet til noe skin, (finner egentlig ikke noen plass å gjøre det)

 

Edit: Jeg har jo også slettet coockies, så jeg skal jo bare få opp default forside uten at det har noe med brukeren min å gjøre..

Du har ikke tilfeldigvis HTTPS everywhere? Det var mitt problem, noe tullball med sertifikatet som gjorde slik at Firefox nekter, skrudde av denne og nå fungerer det, veldig irriterende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...