Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var da litt av ett spørsmål i denne tråden.

 

Tja, når man lager nettsider bør de testes på populære enheter. Selv har jeg bare Android-telefoner... Tenkte det var greit å spørre her siden det er så mange greie folk som henger på dette forumet. Finner meg et annet hvis dårlig respons ;)

Lenke til kommentar

Hvis det er sant, er det på en måte kult. På en annen side kan man ikke, i en fungerende rettstat, henge ut folk i all offentlighet eller ta love i egne hender.

Hvordan er det ulovlig å logge seg inn på sin egen PC og bruke den? :)

Å henge ut fyren er kanskje litt i gråsonen, men burde absolutt være akseptabelt når han har stjelt og brukt PCen til den originale eieren. I praksis burde jo det bety at han eier bildene på sin egen PC, men å legge det ut på nett/vise frem på en stor konferanse er vel kanskje ikke helt ok :p

Lenke til kommentar

 

Hvordan er det ulovlig å logge seg inn på sin egen PC og bruke den? :)

Å henge ut fyren er kanskje litt i gråsonen, men burde absolutt være akseptabelt når han har stjelt og brukt PCen til den originale eieren. I praksis burde jo det bety at han eier bildene på sin egen PC, men å legge det ut på nett/vise frem på en stor konferanse er vel kanskje ikke helt ok :p

Det er ikke vår oppgave å bevise eller straffe lovbrytere. Det er opp til påtalemyndighetene. Hvis man avviker fra det prinsippet er man ute og kjøre i en demokratisk rettstat. Om det er ulovlig å "bryte" seg inn i egen PC tviler jeg derimot på, og ser ikke noe galt med å hente ut bevis for politiet, men ikke offentligjøre dem.

Lenke til kommentar

Selvsagt har man lov til å skaffe bevis i en slik sak, straffeforfølgelsen er selvsagt noe helt annet. Ser ikke hvordan det bryter med de demokratiske prinsippene å bevise at noen har stjelt noe fra deg, hvertfall ikke gjennom å bruke en gjenstand som du selv var eier av men som du nå er blitt frastjelt.

 

Derimot å offentliggjøre det er nok neppe helt lovlig, og kan forstå at dette ikke er helt moralsk riktig selv om jeg personlig ikke har noe i mot det.

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp med HDMI kobling mellom laptop og tv. (Bruker ubuntu 10.10)

 

Jeg får ikke noe signal på tv-en. Vist jeg går på system-preferences-Monitors så får jeg denne meldingen:

It appears that your graphics driver does not support the necessary extensions to use this tool. Do you want to use your graphics driver vendor's tool instead?

 

Driveren jeg bruker er "Recommended" på additional drivers og sier den er oppdatert. Skjermkortet er et nvidia geforce 9400m. Graphics driver vendor's tool er: NVIDIA X Server Settings, og jeg skjønner meg ikke helt på det. Sliter veldig med å "Apply" settings. etc. Men sjønner ikke helt hvordan dette programet kommer inn heller, kompiser med ubuntu forholder seg så vidt jeg har registrert, til system-preferences-monitors menyen.

 

any ideas?

Lenke til kommentar

Driveren jeg bruker er "Recommended" på additional drivers og sier den er oppdatert. Skjermkortet er et nvidia geforce 9400m. Graphics driver vendor's tool er: NVIDIA X Server Settings, og jeg skjønner meg ikke helt på det. Sliter veldig med å "Apply" settings. etc.

 

Programmet kommer inn med den proprietære NVIDIA-driveren og er anbefalt å bruke på NVIDIA-kort. Det gir deg langt flere muligheter enn det andre som følger med Ubuntu.

 

 

Hva er det ikke du skjønner med programmet? Gå til "X Server Display Configuration" og sett ting opp sånn som du vil. TV-en din skal komme opp der om den er tilkoblet, og du kan velge TwinView for å utvide skrivebordet. Velg "Save to X configuration file" hvis du vil gjøre endringen permanent (du må logge ut/inn for at endringer der skal gjelde). Hvis det bare er midlertidig trykker du bare Apply.

Endret av oj88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...