Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Den store Prøve-Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Likestillingslov?  :dontgetit:

 

Likestillingslov ja. Den får du vite mer om i andre klasse om du skulle velge allmennfaglig studieretning på videregående. ;)

 

Likestillingsloven kom i 1979 og kalles "Likestilling mellom kjønnene". Likestillingsrådet var et organ som ble opprettet for å kunne arbeide for likestilling i familiene, arbeidsliv, utdanning osv. I tillegg til dette rådet ble det opprettet et likestillingsombud. Dette ombudet hadde i oppgave å passe på at loven om likestilling ble opprettet.

 

Vet ikke om dette er av interresse for deg, men når du nevner slike fakta i en stil, teller det bare som pluss :thumbup:

Lenke til kommentar
Ohhoho, det er morsomt å lese magubrothers, Gnomenz og sovietpig sine innlegg, når de på sin elendige norsk klager over norskprøve. Hihi, gratulerer med 2eren :)

Og problemet ditt er?

Problemet mitt er måten dere raserer det norske språk. En kan vel egentlig da på mange måter si at dere er problemet mitt. :)

 

Et lite råd til dere: Utnytt norsktimene og norsprøvene til faktisk å lære dere norsk.

hehe :p

 

Jeg er imot det norske språk.

 

Kunne ikke alle snakket engelsk? Da hadde alt vært så mye lettere.. :)

Lenke til kommentar
Jeg er imot det norske språk.

 

Kunne ikke alle snakket engelsk? Da hadde alt vært så mye lettere.. :)

Ahh, endelig. En som er enig med meg :thumbup: Jeg driver å kommenterer dette til venner og bekjente jeg og, men alle sier bare nei-nei-nei. De fleste kommer bare med tåpelig grunner osv. mens voksne folk snakker ofte om tradisjoner etc. Herregud... Engelsk er jo et mye bedre språk enn norsk, dessuten hadde det blitt mye enklere om alle kunne snakke engelsk, så slipper man å lære fransk ...arrgh jeg hater det språket :thumbdown:

 

Go English ! :cool:

Lenke til kommentar
Jeg skal ha 3-timers prøve i Økonomi i morgen. Kan ikke si jeg har forbedredt meg ekstremt godt, men jeg har i allefall lest igjennom det aktuelle stoffet og laget modeller. Er egentlig ganske spent, ettersom Økonomi er det faget jeg er dårligst i.

Hoho, økonomi sucker virkelig hardt. Hadde det i fjord og gjorde ikke en dritt. Leste av og til på pensum til prøver, men gjorde aldri noe i timene. Og om jeg så gjorde noe, så forstod jeg oppmot null og niks :p Alikevell klarte jeg å få en 4'er i faget, en sterk 4'er faktisk :roll::cool: Har det noe med at jeg så på de andres skjermer under prøver kanskje? Hm....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg skal ha 3-timers prøve i Økonomi i morgen. Kan ikke si jeg har forbedredt meg ekstremt godt, men jeg har i allefall lest igjennom det aktuelle stoffet og laget modeller. Er egentlig ganske spent, ettersom Økonomi er det faget jeg er dårligst i.

Hoho, økonomi sucker virkelig hardt. Hadde det i fjord og gjorde ikke en dritt. Leste av og til på pensum til prøver, men gjorde aldri noe i timene. Og om jeg så gjorde noe, så forstod jeg oppmot null og niks :p Alikevell klarte jeg å få en 4'er i faget, en sterk 4'er faktisk :roll::cool: Har det noe med at jeg så på de andres skjermer under prøver kanskje? Hm....

Hehe, akkurat det med å se på andres skjermer har jeg faktisk vært borti :whistle:

 

I morgen har jeg heldagsprøve i spansk. Har lest igjennom alle kapitlene (grammatikken) og føler jeg er godt forberedt. Jeg får kun 5-ere og 6-ere i det faget så det skulle ikke være noe problem. Vanligvis er jeg veldig negativ, men jeg er virkelig klar for morgendagen. Noen fler som har heldagsprøve i B/C-språk for tiden?

Lenke til kommentar
I morgen har jeg heldagsprøve i spansk. Har lest igjennom alle kapitlene (grammatikken) og føler jeg er godt forberedt. Jeg får kun 5-ere og 6-ere i det faget så det skulle ikke være noe problem. Vanligvis er jeg veldig negativ, men jeg er virkelig klar for morgendagen. Noen fler som har heldagsprøve i B/C-språk for tiden?

Joda, skal ha heldagsprøve i tysk c-språk 29. april :realmad: Selfølgelig måtte det jo skje den datoen jeg skulle ha oppkjøring :roll: Så da måtte jeg avbestille den og får sikkert ikke ny før i mai/juni :mad:

Lenke til kommentar

Torsdag (forrige uke) - prøve i friluftsliv.

Fredag - Skrivedag i historie.

Tirsdag (i morgen) - Halvdagsprøve i tysk.

Onsdag - Heldagsprøve i norsk.

Fredag - Heldagsprøve i treningslære.

Tirsdag - Heldagsprøve i engelsk.

Onsdag - Tentamen i ledelse og instruksjon.

Torsdag - Fagdag i engelsk.

Fredag - Fagdag i nynorsk.

 

Fytterakkern. :omg:

Lenke til kommentar
Torsdag (forrige uke) - prøve i friluftsliv.

Fredag - Skrivedag i historie.

Tirsdag (i morgen) - Halvdagsprøve i tysk.

Onsdag - Heldagsprøve i norsk.

Fredag - Heldagsprøve i treningslære.

Tirsdag - Heldagsprøve i engelsk.

Onsdag - Tentamen i ledelse og instruksjon.

Torsdag - Fagdag i engelsk.

Fredag - Fagdag i nynorsk.

 

Fytterakkern. :omg:

Excuse moah, men har dere prøve i friluftsliv? :ermm: Har friluftsliv som valgfag jeg også, men trenger hverken møte opp til timer, og vi har heller ikke prøver i det. Hele faget går ut på å være med på tre forskjellige friluftsturer i løpet av året :D

Lenke til kommentar
Excuse moah, men har dere prøve i friluftsliv? :ermm: Har friluftsliv som valgfag jeg også, men trenger hverken møte opp til timer, og vi har heller ikke prøver i det. Hele faget går ut på å være med på tre forskjellige friluftsturer i løpet av året :D

Det er ikke valgfag. Vi hadde vært på skitur på Nordefjell og hadde en prøve om turplanlegging og ustyr i forbindelse med turen. (Går idrettslinja.)

Lenke til kommentar
Torsdag (forrige uke) - prøve i friluftsliv.

Fredag - Skrivedag i historie.

Tirsdag (i morgen) - Halvdagsprøve i tysk.

Onsdag - Heldagsprøve i norsk.

Fredag - Heldagsprøve i treningslære.

Tirsdag - Heldagsprøve i engelsk.

Onsdag - Tentamen i ledelse og instruksjon.

Torsdag - Fagdag i engelsk.

Fredag - Fagdag i nynorsk.

 

Fytterakkern. :omg:

Hehehe...slitsom uke det der. Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Forrige mandag: Prøve (Matte) og foredrag (2BI)

Forrige fredag: Prøve (Psykologi)

Idag: Prøve (2BI)

Imorgen: Gloseprøve (Tysk) + Prøve (Geo)

Onsdag: Tentamen (Engelsk)

Fredag: Tentamen (Matte)

Hele uken: Prosjekt (Engelsk)

Neste mandag: Tentamen/Fagdag (Norsk)

Neste tirsdag: Tentamen (Tysk)

Men fikk 6 på gymprøven vi fikk igjen i forrige uke da. :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...