Gå til innhold

Et annet musikkavspillingsprogram enn Winamp

Teds

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har eksperimentert litt med kvalitet på musikkfiler og rippe programmer og resultatet blir bra, men når jeg hører på en sang i Windows Media Player blir den i mye bedre enn når den samme sangen spilles av i Winamp. Har et 6.1 lydanlegg og derfor hører jeg stor forskjell på Winamp og Windows Media Player. Det som er forskjellen er at Winamp støtter bare 2 høytalere + bass, mens Windows Media Player støtter alle 6 høytalere + bass.

Det jeg lurer på da er om det finnes et annet program som er like oversiktlig og enkelt som Winamp, men som støtter alle høytalerne. Synes Windows Media Player er rotete og uoversiktlig i forhold. Eller om det finnes en plugin der Winamp også støttet alle høytalerne.

På forhånd takk! :thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er du sikker på at winamp ikke støtter surroundlyd?

har bare 2.1 anlegg selv, men er nå temmelig sikker på at winamp skal kunne spille av surround..

Skrevet
er du sikker på at winamp ikke støtter surroundlyd?

har bare 2.1 anlegg selv, men er nå temmelig sikker på at winamp skal kunne spille av surround..

På mitt anlegg er det ikke, musikken kommer bare fra de høyre og venstre front høtalerne + bassen. I Windows Media Player er det musikk fra de tre foran, de tre bak og bassen. Musikken er ikke i surround, men musikken kommer fra alle høytalerne. Musikken blir "renere" og ikke så ille "hule-feeling" :p som den høres ut i Winamp.

Skrevet (endret)

Har 6 høytallere, og hører lyd i alle 6 høytalerene med winamp(Trenger ikke plugin). Hører 0 forskjell mellom WMP og WinAmp. Sikker på at du ikke har en DSP-plugin gående i WinAmp?

Endret av Lautsprecher
Skrevet (endret)

Er ikke helt dreven i dette, men fant en under:

Plugins--> DSP/Effect---> Nullsoft Signal Processing Studio DSP v0.36 [dsp_sps.dl]

Fant også en link, men leste fort gjennom og tror det ikke var noe spesielt inntresant, men får lese gjennom når jeg kommer hjem igjen. Skal på trening om 10 min! :!:

PS: Kan jo få linken

http://www.ocforums.com/archive/index.php/t-358307.html

Endret av Teds
Skrevet

Endelig fant jeg løsningen! Gjennom en polsk side! fant jeg fram til svaret. Med Google og deres hjelp har jeg endelig fått alle høytalerne til å spille musikk i Winamp også. :thumbup:

Dette må man gjøre:

Winamp--> Preferences--> Output--> Direct Sound output--> configure.

Der må man hake av "Allow hardware acceleration"

Men er dette skadelig for maskinen? Under står det:

"May cause problems with broken drivers"

Det siste jeg er nysgjerrig er om Lautsprecher har dette på oppsettet sitt. :hmm:

Skrevet
Nå har ikke jeg prøvd foobar2000 så det kan jeg ikke uttale meg noe om. Hva er bedre med det da?

kjappere, mindre ressurskrevende, tonn flere muligheter

Skrevet (endret)
men så ser det jo ræva ut da.. ;) og slitsomt med et så digert vindu..

vel, synes den ser bedre ut enn winamp ;) et eksempel:

Endret av modellmakt
Skrevet (endret)
vel, synes den ser bedre ut enn winamp  ;) et eksempel...

Den store fordelen med nye (og bedre...) WinAmp er dog at du har mye funksjonalitet når det gjelder søk o.l. i tillegg til at man som vanlig kan skru av/på ymse vinduer etter behov og ønsker. Den gjør alt som iTunes gjør (bortsett fra muligheten til å kjøpe musikk) og spiser mye mindre minne selv med digre playlister/mediabibliotek.

Tok noen kjappe screenshots av ulike skins nå (bruker som regel et 'kjedelig' et til vanlig - Apple-ripoff'en nederst til venstre med et playlist-vindu i tillegg. Er skin'et altfor fancy går det som regel utover brukervennligheten synes jeg).

Som du ser kan man jo strekke strikken ganske langt visuelt med WinAmp 5 hvis det er poenget :)

post-26-1112314938_thumb.jpg

Endret av Shimano

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...