Gå til innhold

Hva slags musikk liker du?


b-real

Hva slags musikk liker du?  

876 stemmer

  1. 1. Hva slags musikk liker du?

    • Pop
      11
    • Rock
      159
    • Metal
      259
    • Rap/Hip-hop
      49
    • RnB/Soul
      1
    • Elektronika
      55
    • Klassisk/Opera (Nightwish teller ikke.)
      3
    • Folkemusikk
      1
    • Danseband
      4
    • Country
      6
    • Jeg hører på god musikk, uansett sjanger
      328


Anbefalte innlegg

Kan vi ikke lage en ny poll uten "Jeg hører på god musikk, uansett sjanger". Den muligheten har seriøst ødelagt hele opplegget.

 

Jeg hører på Django Reinhardt, Christina Agulera, The Strokes etc Men metal er enkelt favoritt sjangeren min, og derfor stemte jeg på den. Hva slags folk er det egentlig som ikke hører på de fleste sjangerne? Poenget med en slik tråd er å finne ut hvilken sjanger som er favoritten,

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Til dere som stemmer "Jeg hører på alt, bare det er bra", har jeg inntrykk av at dere hører på litt sånn ..AC/DC, Eminem, Johnny Cash og sånn? Elementtittelen hadde passet bedre som "Hvaslags musikk hører du mest på?" Jeg stemmte Metal fordi Prog Rock ikke ligger her

Lenke til kommentar

Gothrock

Deathrock

Postpunk

Horrorpunk

Futurepop

Synthpop

EBM

Aggrotech/TerrorEBM/Hellektro

TBM

Coldwave/Industrirock/Industrimetall

Industrial

Powernoise

Darkwave

 

Det er vel kanskje de sjangrene jeg hører mest på. Og så kommer selvfølgelig pop, rock, eurodance og sånt i tillegg.

Lenke til kommentar
Og kan du med hånda på hjerte høre forskjell på alle de forskjellige typene?

8917631[/snapback]

 

Tja.. Det er vel en glidende overgang mellom enkelte sjangre, spesielt gothrock (og her må man vel nesten skille mellom gothrock før The Sisters Of Mercy, og gothrock etter The Sisters Of Mercy), deathrock og postpunk, men stort sett går det greit å høre forskjell på det ;)

 

For å ta et eksempel: Skinny Puppy (industrial) høres ikke ut som Suicide Commando (terrorEBM), som igjen ikke høres ut som CombiChrist (TBM), og ingen av dem høres ut som det f.eks. Ministry (industrimetall) har drevet med på 90-tallet og utover. Om man bare hører nok på nevnte sjangre, så klarer man som regel å skille mellom dem etterhvert ;)

Endret av Lodvgs1
Lenke til kommentar

Og dermed setter undertegnede på Eamon - Fxxx It :)

 

Har ikke noe essensielt behov for å putte musikk i båser... Enten liker jeg musikken eller så gjør jeg det ikke...

 

80 talls har jeg imidlertid sansen for. Er jo gjerne slik at man har et forhold til musikk man vokser opp med, uten at det er en begrensning :)

 

Cat Stevens - Wild World akkurat nå... Neste er kanskje No Limit med Dells/Wide eller Dreadlock Holiday med 10CC eller 20 Fingers med Short Dick Man :)

 

Edit: Også ble det Two Brothers On The 4th Floor - Let Me Be Free :) Dance kind of ;)

Endret av trn100
Lenke til kommentar
80 talls har jeg imidlertid sansen for. Er jo gjerne slik at man har et forhold til musikk man vokser opp med, uten at det er en begrensning :)

 

Sant, sant. Jeg vokste opp med cheesy synthpop/80-tallspop, og jeg elsker fortsatt denslags. Noe som minner meg på at jeg vil høre på Alphaville :D

Lenke til kommentar
Supertramp og ELO ? Var et godt tiår det der :-)

8918394[/snapback]

 

Jeg har ikke hørt noe særlig med ELO (tror jeg har hørt en eller to sanger en gang i tiden), men farsan har snakket varmt om dem ved flere anledninger ;) Samme går vel for Supertramp (mener å ha sett en gammel Supertramp-LP i platesamlinga hans en gang i tiden). Depeche Mode er jo alltid en höjdare, selv om de vel kanskje ikke "fant seg selv" før på Black Celebration-albumet.

Lenke til kommentar

Roger Hogdson kommer til Norge senere i år :) Var på Supertramp konsert i Drammenshallen for noen "få" år tilbake....

 

"Child Of Vision" er i ferd med å gjøre naboenes fredag til en kanskje dårlig start på helgen ;)

 

ELO burde etter min mening hatt minst samme status som Pink Floyd og forskjellen ligger antagelig kun i markedsføringen....

 

Har aldri vært på konsert med ELO, men du verden hvor bra det ville ha vært :)

 

Skrur opp Jeff Lynne's "Rain Is Falling" bitte litt :-)

 

Men OT! Jeg liker i utgangspunktet all musikk så lenge den har noe å formidle, selv om det utelukker låter som hjernedøde "My Boobs Are OK"....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...