Gå til innhold

Pc'en blokker antivirus og antispyware

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg f.eks prøver å åpne norton, så ser jeg det i et millisekund, så blir det lukket, avg akkurat det samme.

Hvis jeg søker på free online virus scan så lukker den exploreren. Spybot og adaware blir også umiddelbart avsluttet. Hva i huleste granskauen kan det komme av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres veldig ut som virusaktivitet, men det er vanskelig å si. Jeg har jo hørt om virus som disabler antivirusprogrammer. Får du startet det i safe mode (F8 under oppstart) ?

Skrevet

Nei prøvde det, det går ikke. Prøvde og å legge inn windows på ny men den blokkerer også boot cd. Så jeg har ikke flere forslag...

Skrevet

Hehe hvis jeg skriver inn den adressen så lukker pc'en browseren, det gjør en og hvis jeg søker på free online virus scan i google. det er helt blokkert alt som har med antivirus å gjøre

Skrevet (endret)

Et virus har etter hva jeg vet ikke mulighet til å blokkere en direkte boot fra cd. Sikker på at du har satt opp Bootcd som første boot i BIOSen, og ikke harddisk?

Om maskina lukker vinduet, prøv gjerne direkte IP: 66.35.253.32 (skriv denne inn i browseren din).

Lykke til!

EDIT: Kan også prøve microsoft antispyware. http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=en

Endret av Alastor
Skrevet

Hvis ikke pc fungerer mot nettet pga. virus, da vil jeg anbefale et program fra McAfee som heter Stinger. http://vil.nai.com/vil/stinger/

Dette programmet bruker jeg iblant når jeg hjelper andre med pc'problemer og symptomene peker mot virus.

Det står litt info på siden jeg linket til.

Skrevet (endret)
formater fra dos, så sett i boot cd og installer windows igjen

Man lærer jo ingen ting av å formatere hver eneste gang man får problemer. :nei:

Endret av Foxtrot

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...