Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Les Paul er for det meste bare en gitar som er tung. Om man øsker lette gitarer på vektfronten finnes det mange alternativer der ute. Selv så føler jeg det blir for mainstream med å ha en Les Paul og det er grunnen for at jeg gikk til Ibanez sine toppmoddeller :)

 

Litt tyngre enn andre, men ikkeno problematisk. Å foreslå en Ibanez til noen som ser etter en Gibson LP er vel litt som å peke mot Lada når noen spør om Porsche. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg drømmer fortsatt om den 68 RI'en som jeg postet bilder av før sommeren. Selger trakk den øyensynlig fra eBay når han ikke fikk høye nok bud. Hadde jeg bare fått solgt min Guild X-500 så skulle jeg hørt om han fortsatt kunne tenke seg å selge. (Har en kjøper på den, men han må selge en av tre metall-forsterkere han har satt til salgs hos 4Sound/Hagstrøm. Hint. :) )

 

Geir :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Noen som har erfaring med Taylor akustisk her?

 

Nå har jeg gått å siklet på en Taylor 314CE i 2år, men jeg er student fortsatt, å selvom jeg har råd, så tillater jeg meg ikke å ta meg råd. (begynner å bli gammal, må sette økonomien mer i hus/bil/fremtid, enn underholdning for meg selv, dessverre)

 

Siden jeg sitter foran PC med gitar ol, så skulle jeg ønske at jeg også hadde en akustisk gitar, bare i typ 2/4 størrelse, eller 3/4.

 

Så, noen som har noen erfaring med Taylor baby ol? iforhold til dyre merker, eller andre gitarer.

 

Evnt akustiske gitarer med Rosewood hals? Vet 314 og 214 har det, men igjen; prisen.

Endret av TomTucker
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Føler at strengehøyden på min 5 år gamle Fender Stratocaster blitt litt høyere over tiden. Tok i en ny stratocaster her i helgen og det virker som at strengene på min gitar er kanske 1mm for høyt oppe på det 21. båndet. Er det noe man kan stramme noe sted for å senke høyden på strengene igjen?

Lenke til kommentar

Jeg har spilt en god stund, og har fortsatt 1´er gitaren min, squier bullet. Jeg synes den låter fet nok, men den er litt vondt å spille på, fretsene er litt skarpe på halsen og bærer preg av litt dårlig utførelse generelt. Har ikke knallsterk økonomi så har tenkt litt på billig forbedringer. Har kjøpt nye tunere, ny nut og regner med jeg bytter ut tremoloen straks. Dog er det fristende og sette på nye bånd. Er vell det jeg trenger hjelp med.

Har søkt mye på nettet uten å finne noe guide eller pekepinner på hvordan man gjør dette, så om noen har en link eller vet og kan forklare fremgangsmåte og hvilke aspekter man må passe på hadde det hjulpet kjempe mye. 

 

Også har jeg lyst å bytte strenger et hakk opp, til 013, men vet ikke om halsen til denne gitaren tåler det?

 

Takker på forhånd for all hjelp jeg kan få. 

Lenke til kommentar

Takk for tipsene. Prisen er ikke så viktig, så lenge det ikke blir overkill. Jeg har lært at kvalitet stort sett koster, men alltid er verdt det. 

Skal brukes til rolig blues.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...