Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

leter etter en flight med hjul, hvor det er plass til en topp, 2x12 cab og noen pedaler.

slik man kan åpne i front, så alt er plug & play

Topper, 212-kabinetter og pedaler kommer i alle størrelser og fasonger. ;) Ikke veldig lett å hjelpe deg med den infoen. Vil tippe at du får plass i for eksempel en case til et 412-kabinett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

Jeg tipper at det han er på jakt etter er en link til et sted de selger frontåpnede kasser, så kan han finne riktig type selv. Jeg vet desverre ikke om noen i farten, de jeg er vant til er slike hvor du tar av hele toppen og bare bunnen med hjulene står igjen.

 

Geir :)

 

ja. var det jeg var ute etter, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men det er en firkant, med ett rum til ampen, og et rum til kabinett, og kanskje litt plass mellom der til pedaler.

slik at det bare er å åpne fronten for å eksponere kabinett og få tilgang til ampen.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Hei igjen gitar-kamerater! :)

 

Nå har jeg hatt min nye Epiphone LS Custom Pro en stund. Jeg liker den godt, særlig den tykke fete lyden med neck-picup, og ikke minst imponerende langvarig sustain med bridge-pickup kombinert med "rette" distortion. Det er vel også dette som skiller den mest fra Squirer Strat'en jeg har fra før. På sett og vis kan jeg med coil-split også få den til å høres mer ut som en Stratocaster enn Stratocasteren gjør :green: (Fordi Straten kun har en humbucker)

 

Jeg oppfatter også Grover-tuner'ne som bedre enn Stratens, virker til å ha litt høyere utveksling. Så er de jo også ca 30 år nyere. Men, så kommer det et "men"; kvaliteten på oversadel/nut fremstår for meg milevis bak Stratens, og jeg syns i grunn også den virker dårlig og lite forseggjort ifht resten av gitarens generelle kvalitets-inntrykk.

 

Strenghøyden er i og for seg heldigvis bra der oppe, men det virker som et noe jalla plastmateriale, og strengene sitter veldig dypt og trangt. (Har så langt holdt meg til original tykkelse). Det hjelper jo fint lite med høyutvekslet "super-smoothe" tunere når strengene går rykkvis i trinn over sadelen. At hele gitaren går litt opp og ned i stemming etter klima er greit nok, men denne sadelen gjør den både vanskelig å stemme, og den holder seg heller ikke stemt ifht seg selv. Særlig de tynne strengene er vanskelig.

 

Så i denne anledning har jeg to spørsmål;

 

1. Jeg har hørt litt forskjellig når det gjelder form og høyde på sporet. Skal ideelt sett litt av strengen gå over sadel, og V-form eller U-form på sporet? "Kjerringråd" som bly fra en blyant under strengen, er det en god ide, eller finnes det bedre tips? :dremel:

 

2. Når/hvis eget forsøk på å bedre salen går til helve**, hva bør man omtrentlig regne med å betale for å få en proff til å skifte salen, og bør jeg i såfall be om noe spesielt, ifht materiale etc?

 

Til slutt et bilde, så dere kan se hva jeg snakker om. Alle tips og innspill er velkommen.

 

post-56388-0-93564400-1406293038_thumb.jpg

Lenke til kommentar

ja. var det jeg var ute etter, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men det er en firkant, med ett rum til ampen, og et rum til kabinett, og kanskje litt plass mellom der til pedaler.

slik at det bare er å åpne fronten for å eksponere kabinett og få tilgang til ampen.

 

 

Vet desverre ikke om noen som selger dem i farten. Har du et bilde?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

1. Jeg har hørt litt forskjellig når det gjelder form og høyde på sporet. Skal ideelt sett litt av strengen gå over sadel, og V-form eller U-form på sporet? "Kjerringråd" som bly fra en blyant under strengen, er det en god ide, eller finnes det bedre tips? :dremel:

 

 

Sporene i sadel skal være U-formet, og store nok til den enkelte strengen. Ikke for trange, da blir strengen liggende oppå sadelen og hopper lett utav, og ikke for vide.

 

Og de kan godt skråne litt ned mot headstock, da blir vinkelen på strengen fordelt over to punkter. (Om det skråner motsatt vei, opp fra halsen, får du en skarp kant som strengen skal skli over.)

 

Jeg hadde tegninger av dette her i tråden for mange år siden, men de har desverre ikke overlevd skifte av host for mine sider.

 

Det er grafitten i blyanten som smører. Det finnes egne grafittbaserte smøremidler som nok er mer effektive. Jeg har ikke brukt dem selv, er sadelen riktig filt så trenger man det normalt ikke.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Flott at du la ut video, Ole Marius! Spennende å høre andre forumfolk spille! :) Godt at noen spriter opp tråden litt! :w00t:

 

Takk Bone. Hyggelig å få litt kommentarer en sjelden gang. :)

Bruker som oftes å poste i en egen tråd jeg laga for musikken jeg lager selv og legger ut på youtube og de bedre prosjektene på soundcloud. Bruker forøvrig denne tråden her til å legge ut alt til en samleside:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1557113

 

For det meste spiller jeg kun konsept ideer til riff, men i ny og ne legger jeg hele improvisasjoner. Tror du vil like Downtown Crusing (soundcloud versjonen), i fought and lost myself (youtube) og I hear heaven calling for me (soundcloud). :)

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...