Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Har levert 3 økser til Hagstrøm (4Sound Bergen) idag. (2 gitarer og en bass.) Og for en gangs skyld er jeg ikke sikker på om jeg vil kjøpe en ny for pengene.

 

Skjønt jeg har hatt mer enn litt lyst på en Les Paul Custom 1968 reissue i det siste. Nærmere bestemt denne:

 

post-52698-0-75814100-1400866968_thumb.jpg

 

Den var overpriset, så jeg lot det være.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sprengte tidligere i uka effektpedalen min, og er ute etter en ny og bedre en. Gjerne noe som gir en skikkelig god, tung og fuzzy desert rock feeling. Noen som har forslag?

 

Hva er "desert rock" for noe? Googlet det kjapt: Er det som kalles Palm Desert Scene? Har du noen youtubekutt (eller Spotify ditto) som illustrerer lyden du er ute etter?

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har levert 3 økser til Hagstrøm (4Sound Bergen) idag. (2 gitarer og en bass.) Og for en gangs skyld er jeg ikke sikker på om jeg vil kjøpe en ny for pengene.

 

Skjønt jeg har hatt mer enn litt lyst på en Les Paul Custom 1968 reissue i det siste. Nærmere bestemt denne:

 

attachicon.gifDSC_4144.jpg

 

Den var overpriset, så jeg lot det være.

 

Geir :)

 

Holy hell. Det var en nydelig sak.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

335 er jo den modellen jeg har mest lyst på, men prisklassen setter en liten stopper ;)

 

Vet noen om en semiakustisk som ligger på opp til ca. 6000,-?

 

Om du finner et godt eksemplar av Epiphone Dot(335-ish) så kan de være et bra kjøp.

 

Hagström er og et bra alternativ, om du klarer deg med det designet.

 

Et annet merke som kan være verd en sjekk er Guild. Mulig de ligger noen lapper over din prisklasse, men om du vet å prute/sjekke bruktmarkedet så er det absolutt potensiale der!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Hei, er det noen der ute som kan anbefale en gitar til en nybegynner? Kan spille litt fra før, men ikke mye. Liker best band som Iron Maiden, Metallica osv og har lyst til å prøve å lære noen av sangene deres. Tenker å begynne med et sett som koster fra 2000-3500. Hadde satt stor pris på hjelp av noen som har peiling på dette her og kunne anbefale meg noe!

Lenke til kommentar

 

Hei, er det noen der ute som kan anbefale en gitar til en nybegynner? Kan spille litt fra før, men ikke mye. Liker best band som Iron Maiden, Metallica osv og har lyst til å prøve å lære noen av sangene deres. Tenker å begynne med et sett som koster fra 2000-3500. Hadde satt stor pris på hjelp av noen som har peiling på dette her og kunne anbefale meg noe!

 

Hadde jeg vært deg ville jeg kjøpt brukt. Noen eksempler på bra dealer etter et kjapt finn-søk:

 

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=48619518&searchclickthrough=true&searchQuery=pakke

 

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=49047972&searchclickthrough=true&searchQuery=pakke

 

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=48940335&searchclickthrough=true&searchQuery=pakke

 

 

Bor du i nærheten av en storby så er det jo bare å søke etter folk som selger gitarpakke i nærheten av deg, så får du prøvd og sett før du kjøper au. :)

Lenke til kommentar

Har fått los på en Epiphone Les Paul Standard til 2000,- (4000,- ny).

 

Har noen erfaring med denne modellen og om det er godt kjøp? Den skal være i plettfri stand. Etter det jeg har lest rundt så er dette en meget solid gitar til litt "allround-spilling", men har ikke Epiphone et lite problem med visse deler?

 

Trenger litt kjapp tilbakemelding :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

leter etter en flight med hjul, hvor det er plass til en topp, 2x12 cab og noen pedaler.

slik man kan åpne i front, så alt er plug & play

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Har fått los på en Epiphone Les Paul Standard til 2000,- (4000,- ny).

 

Har noen erfaring med denne modellen og om det er godt kjøp? Den skal være i plettfri stand. Etter det jeg har lest rundt så er dette en meget solid gitar til litt "allround-spilling", men har ikke Epiphone et lite problem med visse deler?

 

Trenger litt kjapp tilbakemelding :)

 

 

Min erfaring er at det er solide greier, med noen småting, som forøvrig er gjengangstema for de fleste "billiggitarer": Stemmeskruene er ikke helt top notch, det samme gjelder potmeterne. Pickupene er smakssak, men de er, såvidt meg bekjent, ikke vokset, så de vil gi feedback lettere. Også en smakssak, men noe mange jeg kjenner irriterer seg over uten å være klar over at det er gjort med vilje.

 

Når det er sagt, hadde jeg skulle hatt en gitar i den prisklassen nå, så er det definitivt veien jeg ville gått, om det er et bra eksemplar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...