Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
KimNK, hvilke pickups ville du anbefallt til gitaren, siden du sier at jeg "må" bytte dem?

 

Synes at TV Jones er de grommeste pickupene til Gretsch.(vet at det ikke var meg du spurte, men det får så være)

 

Uansett så bør du uansett vente å se om stock PUene holder mål for deg, og heller bytte om du er misfornøyd.

Lenke til kommentar

Min SSLVO kom med TV Jones pickuper, og de er selvsagt strålende. Men jeg er ikke sikker på om jeg hadde brydd meg om å bytte hvis den ikke hadde det. De er ikke dårlige standard-pickupene heller.

 

Som edge sier: Prøv dem først. Noen ganger blir man positivt overrasket. Jeg kjøpte i sin tid to 90s Thinline teler med kort tids mellomrom. Samme standardpickupene på begge. Den første låt greit, men ikke mer. Men den andre låt rett og slett knall.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Fløy fra Gardermoen til Amsterdam forrige uke, med en gitar i en myk gigbag som håndbagasje. Ingen problemer i det hele tatt. :)
Fløy fra Gardermoen til Amsterdam forrige uke, med en gitar i en myk gigbag som håndbagasje. Ingen problemer i det hele tatt. :)

Gjort det samme, bare fra Zürich.

Måtte dere avtale før dere reiste eller tok dere gitaren bare med inn i flyet?

Lenke til kommentar
Og.. en annen ting... :)

 

 

Noen som vet om noen gode teoribøker, enten i "kjøpe i butikk" -format, eller på nettet? Forhåpentligvis da gratis..

 

 

Det jeg er ute etter, noe jeg aldri har lært, er å lære hvordan akkorder er bygd opp.. F.eks hvordan vet jeg og hvordan skal jeg tenke når jeg skal forandre en akkort til å få tilnavnet add9, eller sus2 / sus4, osv..

 

Greit hvis dere kommer med andre teori -sider også.. aldri brydd meg SÅ mye om teori før.. :(

 

 

Takker :)

 

Bumper litt denne jeg..

Lenke til kommentar
Du bør nok legge noen spilletimer i den under halvt volum før du prøver full pupp. Noe som heter innspillingstid(usikker om dette gjelder amper dog).

 

håper ikke du har utløst en "innspillingstiderdetnødvendigosv"-diskusjon nå :roll:

 

 

Ikke for å starte en kjempestor diskusjon ut av det, men det er nok nødvendig med inspilling. Siden det er ett høytalerelement som sitter i en forsterker, blir det det samme som HiFi. Elementet trenger å løse seg opp litt før det blir spilt for full guffe :) Dette hindrer sjangsen for å ødelegge elementet. noen sier de hører forskjell, jeg gjør ikke det.

 

Enkelt og greit, det er en fordel, men ikke nødvendig : )

Lenke til kommentar

Greit, da bare spør jeg rett ut. :p

 

Noen som har peiling på hvordan jeg kan "jamme med" musikk på MP3-spiller med Pocket POD? Det er en 1/8"-inngang. Trenger jeg en 1/8" til 1/8"-ledning for å kunne gjøre det? Eller hva er det jeg overser? Jeg skjønner virkelig ikke hvordan dette skal kunne fungere. :wee:

Samtidig føles det som det er et eller annet viktig jeg overser...? Eller. Noe.

 

På forhånd takk for svar. :)

Endret av Binko
Lenke til kommentar
Ikke for å starte en kjempestor diskusjon ut av det, men det er nok nødvendig med inspilling. Siden det er ett høytalerelement som sitter i en forsterker, blir det det samme som HiFi. Elementet trenger å løse seg opp litt før det blir spilt for full guffe :) Dette hindrer sjangsen for å ødelegge elementet. noen sier de hører forskjell, jeg gjør ikke det.

 

Enkelt og greit, det er en fordel, men ikke nødvendig : )

Elementet må spilles inn før man får maks utbytte av lyden, men man kan spille som normalt under innspillingsperioden.

Lenke til kommentar

 

Fy faen, Nils Lofgren sin solo på Because The Night er faenmeg orgasmisk!

 

Se filmen hos Youtube

 

:love:

 

 

Digger du Nils Lofgren, så sjekk ut denne:

 

Er det bare meg, eller er det flere som tenker at filmen om Little Steven's liv bør ha Danny Devito i hovedrollen :!:

Prøver ikke å være ekkel... digger Bruce Springsteen og hele pakka, men det slår meg gang på gang... og tilfeldigvis så satt jeg å nærheten av ett tastatur når jeg så den Because The Night låta...

Endret av Griffin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...