Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Da fikk jeg endelig pakket ut og testet den nye forsterkeren min.

 

Hva kan jeg si ... Den er perfekt! :)

 

post-60581-1216465188_thumb.jpg

 

Ser ut til at sound1.com har gjort en eller annen feil, ettersom jeg enda ikke har fått Digitech Whammy-en jeg bestilte sammen med forsterkeren. Får ta en telefon og ordne opp i det.

 

EDIT: Tja, virker som at de bare ikke hadde den på lager, til tross for at nettsidene deres sa at de hadde den ^^

Endret av SGE7000
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den så ikke så verst ut. Mye kostet den?

 

Og, noen som vet hvordan jeg skal få til å jamme med CD/MP3 med POD? Jeg føler at jeg glemmer noe, eller et eller annet.. Men det er jo 1/8" utgang. Jeg trenger vel da en 1/8" til 1/8" ledning, fra MP3 til POD? Eller hva er det jeg glemmer her? :p

Lenke til kommentar
jeg skal kjøpe meg en hollowbody gitar, og står mellom disse

 

*bom*

 

dere må gjerne komme med flere foreslag, men helst ikke over 5000, kommer til og kjøpe den fra ebay

 

Epiphone Wildkat

epiphone_wildkat_or.jpg

 

Epiphone es335

Ep_ArTp_DOT_335_M.jpg

 

Hagström Viking

Viking_Cherry_large.jpg

 

Dette er tre hollows jeg har prøvd som er perfekt iforhold til pris!

 

(venter slakt av Kim^^)

Endret av Kjekssjokolade
Lenke til kommentar

Kom på en liten ting jeg lurer på.

 

Vil det være noen forskjell i lyden jeg får ved å bruke høyt pre-amp(tror det er det det heter)-volum og lavt master volum, i forhold til å bruke lavt pre-amp volum og høyt master? Har merket at jeg må skru opp lyden en del for at den skal bli virkelig 'punchy'. :)

Lenke til kommentar
Noen som spiller gitar boogie her eller?

 

Tommy Emmanuel er rå på dette!! http://www.youtube.com/watch?v=p-ylrDwCQj4

Mye slik jeg pleier å spille den ja...

Tommy kommer til å bli en habil gitarist med tiden tror jeg :whistle:

 

Either way...

 

Noen som har erfaringer med å ta med gitar på fly. Jeg skal reise fra Stavanger til Trondheim på tirsdag (skal få med meg Maiden på Lerkendal ja :cool: ) og tilbake litt senere i uken.

Tenkte å ta med meg Les Paulen (i tilfelle de trenger reserve gitarist på Lerkendal :innocent: ), men er litt skeptisk til å sjekke den inn som bagasje, selv om jeg har koffert.

Er det mulig å ta med en gitar inn på flyet?

Må jo forvisse meg om at jeg får det på alle flyene (må bytte på Gardemoen og retur til Stavanger).

Lenke til kommentar
Er det mulig å ta med en gitar inn på flyet?

Må jo forvisse meg om at jeg får det på alle flyene (må bytte på Gardemoen og retur til Stavanger).

 

Fløy fra Gardermoen til Amsterdam forrige uke, med en gitar i en myk gigbag som håndbagasje. Ingen problemer i det hele tatt. :)

Lenke til kommentar
Kom på en liten ting jeg lurer på.

 

Vil det være noen forskjell i lyden jeg får ved å bruke høyt pre-amp(tror det er det det heter)-volum og lavt master volum, i forhold til å bruke lavt pre-amp volum og høyt master? Har merket at jeg må skru opp lyden en del for at den skal bli virkelig 'punchy'. :)

Har ikke lignende amp selv, men om jeg har forstått det rett så vil høy preamp/lav master gi mer vreng, og omvendt.

Lenke til kommentar

Høy preamp og lav master gir stort sett bare preampvreng, og blir mer "fuzzy". Litt av begge deler gir både preamp og sluttrinnsvreng, og det blir mer "åpent".

Smak og behag, men det skal generelt bli bedre med sluttrinnsvreng, og forsterkeren oppfører seg på en annen måte (bedre), kan bli mer sustain f.eks.

 

Prøv å sett all eq "lavt" på crunchkanalen, det er det som gir Marshallcrunch på min TSL-combo (jeg har 122). Har bass rett over "kvartveis", og mid/treble rundt "kvartveis".

Var veldig skuffet over crunchen i min TSL til jeg "fant ut" dette, og tenkte at eq måtte være rundt halvveis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...