Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Aah.. hmm.. Takk! :)

 

 

Men, hva hvis jeg vil bruke lydkortet som jeg har i PCen da? Er det da fortsatt mulig å få lyd via USB? Eller blir den funksjonen deaktivert da?

 

 

Og, siden da X3 fungerer som et lydkort; for å ta opp på PCen MÅ da lydsignalene gå via vanlige audiokabler, eller kan det fortsatt gå via USB?

 

Går: Gitar --> POD (lydkort) --> USB --> PC (lydkort) --> Høytaler, da?

 

 

Ble litt klokere etter siste svar.. takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og.. en annen ting... :)

 

 

Noen som vet om noen gode teoribøker, enten i "kjøpe i butikk" -format, eller på nettet? Forhåpentligvis da gratis..

 

 

Det jeg er ute etter, noe jeg aldri har lært, er å lære hvordan akkorder er bygd opp.. F.eks hvordan vet jeg og hvordan skal jeg tenke når jeg skal forandre en akkort til å få tilnavnet add9, eller sus2 / sus4, osv..

 

Greit hvis dere kommer med andre teori -sider også.. aldri brydd meg SÅ mye om teori før.. :(

 

 

Takker :)

Lenke til kommentar
Men, hva hvis jeg vil bruke lydkortet som jeg har i PCen da? Er det da fortsatt mulig å få lyd via USB? Eller blir den funksjonen deaktivert da?

 

Og, siden da X3 fungerer som et lydkort; for å ta opp på PCen MÅ da lydsignalene gå via vanlige audiokabler, eller kan det fortsatt gå via USB?

 

Går: Gitar --> POD (lydkort) --> USB --> PC (lydkort) --> Høytaler, da?

 

Du kan bruke det vanlige lydkortet hvis du setter det programmet du skal kjøre til å bruke det som kort. Med Winamp er det enkelt i hvertfall. Lydsignalet går fortsatt via USB.

 

Gitar --> POD (lydkort) --> USB --> PC (lydkort) --> Høytaler <-- Det kan da vel ikke gå?

Lenke til kommentar

Takker for svar ! :)

 

Det siste der var noe jeg lurte på om gikk, ikke hevdet.. :) Det går ikke?

 

 

Hvordan forandrer du i Winamp da?

 

Jeg lastet ned og installerte Winamp nå.. og jeg hørte "Lama-greia" i hodetelefonene (som er plugget i Pod'n), så gikk jeg på Options og innstillinger der, og forandret Plug-ins - Output - Direct Sound Output til å sende lyd til Creative, og ikke Pod'n som den sto på.. Da fikk jeg winamp-lyden via høytalerene..

 

Men, det jeg spiller hører jeg fortsatt i hodetelefonene (altså fra pod'n), og ikke via pc-høytalerene..

 

 

Takker :)

Lenke til kommentar

jeg skal kjøpe meg en hollowbody gitar, og står mellom disse

 

Ibanez AF75TDG

AF75TDG_IV_12_01.gif

 

Ibanez AGS73BT

AGS73BT_TKF_12_03.gif

 

ESP Paramount PC-1V

PC-1V_PW.jpg

 

Gretsch G5120

G5120BK_md.jpg

 

Michael Kelly Vibe

487324.jpg

 

dere må gjerne komme med flere foreslag, men helst ikke over 5000, kommer til og kjøpe den fra ebay

Lenke til kommentar

Kan vanskeleg forestille meg at den Bigsbyen skal vere mykje dårlegare enn andre modellar. Den har vel rollerbridge og greier og greier?

For dei som klagar på tuners, så ligg feilen som regel i nøtta eller dårleg oppstrenging. Har ikkje vore borti ein gitar til over 3000,- som har hatt direkte dårlege semmeskruar. Ingen stemmeskruar siger med mindre dei er hardt defekte. Få nøtta filt skikkeleg og streng opp skikkeleg, så skal eg love at du aldri får problem med stemming.

Lenke til kommentar

hva skal jeg med en spaceecho da? (sikkert helligbrøde og spørre om men:P) når sant sies så jeg er veldig sugen på og starte på et pedal brett, men budsjettet strekker ikke til. også synes jeg det er så utrolig praktisk og kunne lagre de forskjellige lydene jeg bruker, så slipper jeg og skru dem til hele tiden. men tilbake til tema

jeg så på guitarfetish at en rollerbridge koster rundt 200, så koster ikke så mye og invistere i det. og jeg må innrømme jo mer jeg ser på det jo fetere ser oransje fargen ut, men synes fremdeles den fargen blir for sterk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...