Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe, Tokyo Hotel (som jeg aldri har hørt) har fått til mer enn noen her på forumet noengang kommer til å gjøre. Lett å sitte på gutterommet og være kjepphøy :!:

Det betyr ikke at ingen her kan overgå de musikalsk.

 

Det at de har blitt rik og berømt på imaget sitt bryr meg midt i brunøyet. Musikken suger balle.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

"Fått til" og fått til.. De har blitt berømt blant prepubertale ungdomsjenter, er vel det jeg har fått med meg så langt.

 

Og før du har hørt de, er det vel ganske så lett å sitte der på ditt eget rom og kommentere andres kjepphøyhet, hva... ;)

 

On-Topic; page 666.

 

Eeeeerie.

Lenke til kommentar

God kveld gitarentusiastar!

 

Eg fekk ein gitar til jul, og byrja då og læra med eit par akkordar før det ikkje vart meir med det. Av ein eller annen grunn vart det ikkje mykje "seriøs" øving før no nyleg då eg fekk lyst å læra meg ein song på gitar. Då vart det plutseleg kjekt å spela, men blei så irritert over at eg måtte sjekke korleis kvar einaste akkord vart spelt. Burde eg pugga akkordar før eg byrjar på songar?

 

Ellers var det ein god følelse å kunne spela gjennom ein heil song på gitar ved å sjå på notane til slutt. Litt problem med barrégrepa, men det er sånt som kjem med trening reknar eg med.

Lenke til kommentar

Kunne startet en egen tråd, men.. det "småhaster" litt..

 

Lurer litt på hvor mange (og hvilke) gitarbutikker man har i Oslo!?

 

Skal ta en ringerunde i dag og høre om noen har en Line 6 Pod X3 Live..

 

 

De jeg vet om er;

 

Myhrbraaten ved Oslo City / Gunerius

Riff i Tollbugata (?) eller deromkring.. og

Imerslund nærmere Grünerløkka og veien mot Lakkegata osv..

 

 

Noen som vet om noen flere?

 

Takker :)

Lenke til kommentar

Er det noen som konvertert fra Pod X3 Live til Boss GT-10? Jeg har en X3L og er godt fornøyd med den, men pitchbender/whammy effekten suger k*k. Jeg har begynt å sikle litt på en GT10 for moro skyld, men jeg skal ikke ha 3 multieffektbrett en gang til på samme tid. Og nei, utprøving er ikke et tema før kjøp da jeg bor 2 mil vest for Gokk.

Lenke til kommentar

Takker for svar angående butikker i Oslo! :)

 

Jeg kjøpte en tidligere i dag på Imerslund.. veldig kult! Hadde/har en POD 2.0 fra før, som har gjort tjenesten sin noen år (8?), men veldig kjedelig når man skal bytte effekter og innstillinger mens man spiller.. Dessuten er var det jo jævla mye mer effekter og greier på den nye! :w00t:

 

 

Det jeg lurer på angående POD X3 Live'n; Jeg har nå koblet den til via USB og jeg har installert GearBox og Monkey(?) og oppdatert og flashet.. Alt fungerer med tanke på programmer og laste effekter og stille inn både på brett og i programmet.. MEN, jeg får ikke lyd ut på PC - høytalerene! :( Noen som vet hva jeg må gjøre for å stille inn på slike ting? Jeg får lyd kun via øreklokkene.. (Jeg vil kunne ta opp på PC og høre hva jeg spiller..)

 

 

Takker for all hjelp! :)

Lenke til kommentar

hmm.. så

 

Gitar --> Pod --> USB --> PC --> Høytaler

 

Går ikke?

 

 

Så USBen er KUN til for å sende innstillinger til og fra GearBox (+ eventuelt mer?) til PODen og tilbake? Og vil IKKE frakte lyd?

 

 

Jeg må da (i tillegg til å ha i USB pga konfigurasjon) ha audiokabel mellom PC (line in/mic, f.eks) og POD?

 

 

Takker igjen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...