Gå til innhold

Tråden for barne-TV-nostalgikere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg husker en engelsk barne-TV-serie hvor Time av Pink Floyd ble brukt som soundtrack. Det var noen barn som oppdaget en miljøgift fra en frabrikk. Noen som kan hjelpe meg å finne ut hvilken serie det var? Tror den ble sendt på slutten av åttitallet.

 

En annen serie jeg husker, var en der en familie flyttet til et nytt hus. På loftet var det et vindu som sto åpent, og det kom en sånn kraftig ulende lyd fra vinden gjennom vinduet. Noen som kan hjelpe meg med å finne ut hvilken serie det var også? Tror den ble sendt på midten av åttitallet.

5932489[/snapback]

Quoter denne frem så den blir sett litt lenger...

Lenke til kommentar

Denne tråden lever enda gitt. Var på fest hos ei. Og gjett hva jeg fant? En svær hylle full av gode gamle VHS-filmer. Kan nevne "Flukten fra dyreskogen" og "Noas dyrebare øy". Vurderer å avlegge henne en visitt med brekkjern og maske.

 

Vet ikke om jeg har nevnt det men Asylet husker jeg var dritkult, men det var ganske skummelt. Husker jeg nesten ble forelsket i hun ene jenta der.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen som husker serien "Stålklørne"? Husker jeg digga den, men har ikke sett noe til den på mange år. Noen som vet det engelske navent på serien, eller om det går an å kjøpe/laste den ned noe sted? Serien handla vel om to mekaniker/søppeldyngearbeidende katter som hjalp til når det var krise i byen. De hadde et hemmelig hovedkvarter under jorda osv. Hele serien har en veldig Batman-stil over seg når jeg tenker over det i dag...

 

Hadde vært herlig med et gjensyn av den serien :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Stålklørne ja, det var jo det kuleste som fantes! Husker broren min spente meg fast i et sånt barnesete og lekte jagerfly på bakgrunn av denne serien. :!: Tror jeg har den liggende på vhs et sted ... *Løpe og finne* Fant det forresten på google!

 

Det jeg husker best fra barnetv er nok Kalle klovn. "Rullehusbuss (...) opp på fjellet når det regner, og ned i dalen når det blåser" Ah, the memories... :p

Lenke til kommentar

kom på en barne-tv her om dagen som jeg ikke husker så mange detaljer om dessverre, men husker jeg ble veldig fascinert av introen. Tror serien var dansk og at det var en gutt i hovedrollen. På introen mener jeg det dreide seg mye om magi. tror han (eller ei dame) gikk rundt i en blå kappe med spiss hatt (ala kremmerhus opp-ned), og at han/hu "spydde" egg elller noen hvite baller. Noen som har peil? Skulle likt å høre intromusikken igjen.

Lenke til kommentar
kom på en barne-tv her om dagen som jeg ikke husker så mange detaljer om dessverre, men husker jeg ble veldig fascinert av introen. Tror serien var dansk og at det var en gutt i hovedrollen. På introen mener jeg det dreide seg mye om magi. tror han (eller ei dame) gikk rundt i en blå kappe med spiss hatt (ala kremmerhus opp-ned), og at han/hu "spydde" egg elller noen hvite baller. Noen som har peil? Skulle likt å høre intromusikken igjen.

6347689[/snapback]

Busters verden. :)

Husker veldig godt introsangen og akkurat det du nevner, når han tryller frem hvite baller ut av munnen.

Filmen får du kjøpt hos Norsk Filminstitutt.

Jeg fikk plutselig lyst til å bestille denne nå :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Stålklørne ja, det var jo det kuleste som fantes! Husker broren min spente meg fast i et sånt barnesete og lekte jagerfly på bakgrunn av denne serien. :!:  Tror jeg har den liggende på vhs et sted ... *Løpe og finne* Fant det forresten på google!

6346278[/snapback]

 

Vet du om det går ann å laste ned sesonger noe sted...

6460932[/snapback]

 

Tror ikke det er så lurt å spørre etter slike ting her... ;)

Lenke til kommentar

Det er nesten skummelt hvor godt jeg husker episoder av barnetvserier som gikk for 15 år siden. I det noen nevnte Kalle Klovn dalte melodi og tekst til introlåta ned i hodet mitt, selvom jeg ikke har hørt låten på sikkert 15 år...

 

[Refreng]

Kalle Klovn, Kalle Klovn.

Er en artig liten pode som har mye rart i hode,

er Kalle Klovn. (korere svarer med "Kalle Klovn")

Ja Kalle Klovn. (korere svarer med "Kalle Klovn")

 

Kalle Klovn, Kalle Klovn.

Han er rett og slett utrulig, han kan lære deg alt mulig

kan Kalle Klovn. (korere svarer med "Kalle Klovn")

Ja Kalle Klovn. (korere svarer med "Kalle Klovn")

 

[1.vers]

Han dro til sjøs og sovnet og lot båten følge strømmen.

Men da han våknet opp så han en øy, var den en del av drømmen?

 

[Refreng]

 

[2.vers]

Landet på en øy og bor blant papegøyer.

Alle vil se Kalle mens han klovner og gjør ablegøyer.

 

[Refreng]

 

[3.vers]

Kalle er en klovn med masse moro på menyen.

Han kan gjøre det han vil, med kun et grep om paraplyen.

 

[Refreng]

 

Om jeg bare hadde husket fagstoff like godt som barnetv...

Lenke til kommentar

I tillegg til og være enig med trådstarter, så husker jeg det damplokomotiv showet og sesam stasjon.

 

Jeg husker jeg ble veldig lei meg da den ene reven i det dyreprogrammet som trådstarter beskriver.

 

TinTin er også et show jeg synes var moro, og ikke minst spennende!!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ah, what a flow of returning memories. :love:

 

Jeg blir trist av å tenke på alle seriene som ikke sendes lenger. :(

 

Jeg pleide å se på: (random rekkefølge)

 

Tintin

Flukten fra Dyreskogen

Fraglene

Kalle Klovn

Brannmann Sam

Tøydokke Anna (:p)

Portveien 2

Pompel & Pilt (Quote - Pondus: de psychodukkene fikk meg til å bytte pyjamas mere enn èn lørdagskveld)

Huset med det Rare i

Grimm og Gru

Sesam Stasjon

Oksen Anton

To gode naboer

Postmann Pat

Mumfie

 

etc. etc i det uendelige! :)

 

++ Asylet og Er du mørkredd? (går vel som ungdomsserier, men men

 

Synes det er så ufattelig trist at den gamle barne-tv`n er tapt. Bare se på det som sendes nå for tida. Vel, NRK1 er ikke helt fortapt, men se på TV2! Pokemon, Digimon, og alt mulig "nymotens" bullshit! Ungene blir jo hjernevaska! :mad:

 

Syns vi skal kjempe for en egen kanal, hvor det KUN sendes gammel barne-tv! :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

 

Synes det er så ufattelig trist at den gamle barne-tv`n er tapt. Bare se på det som sendes nå for tida. Vel, NRK1 er ikke helt fortapt, men se på TV2! Pokemon, Digimon, og alt mulig "nymotens" bullshit! Ungene blir jo hjernevaska!  :mad:

 

Syns vi skal kjempe for en egen kanal, hvor det KUN sendes gammel barne-tv! :)

6564110[/snapback]

 

Støttes! Hadde blitt bedre for dagens barn, i tillegg hadde det alltids vært artig for oss som så det for ca. 10 år siden :thumbup:

Lenke til kommentar

Masse kjempebra som er nevnt her! Mange gode minner.

 

I tillegg vil jeg nevne Ebba og Didrik, den serien elsket jeg. Svensk serie. De var vel søsken disse to og Didrik var forelska i ei ganske voksen jente. Det er link til på den barne-tvsida:)

 

Jeg satt å tenkte at det var noe mer jeg skulle dra frem som ikke var nevnt enda. Men det forsvant igjen:/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...