Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor øker upload


Anbefalte innlegg

Med ADSL+ så funker vel "Video On Demand" bra? Streaming med høy kvalitet :thumbup:

NRK streamer med 900 kbps på høyeste kvalitet. Dette gir, etter min mening, meget godt bilde.

På 17 og 19 tommers pc skjerm ja men som erstatning for tv er det ganske crappy.

ser på 1500k stream fra Tv2 sin webtv ofte, og synes kvaliteten er helt topp, selv på 80" på projektor.

 

Faktisk bedre enn det crappy kabeltv signalet mitt

Har selv ikke erfaring med så høy bitrate så om det kan jeg ikke uttale meg. Men har her selv digital parabolmottaker så tv bildet er det ikke noe å klage på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ringte faktisk en fra Telenor i dag, han sa at for 50 kr mer i måneden kunne vi få 1024/256, altså ingenting om 372 upload (eller hva det er).

 

Ble litt skuffa da :S

 

En ting jeg ikke skjønner med internetten min er at den detter ut mellom 17-23. Sjeldent før eller senere, noen som kan skjønne dette? Kan det ha noe med at jeg gamer og pappa surfer samtidig ? eller skal ikke linja "knekke" for det?

 

Hvis jeg i så fall oppgraderer, vil jeg fortsatt lagge som !"#¤%&/( da? hvor mye skal det til for at jeg ikke merker han?

 

Anders J

Lenke til kommentar

Ja, de skal sette opp hastighetene til påske. Hvor lang tid tar det da før denne "prosessen" settes igang til Jeg og mine stakkars medtelenorstakkarer merker dette?

Når hastigheten skulle settes opp, så tok det jo 2-3 mnd før den ble satt opp, noe jeg synes er fullstendig håpløst av telenor.

Kan vedde ræva mi på at dersom NGT (eller en annen telenorkonkurrent) skulle satt opp hastigheten på samtlige kunder (større kundemasse enn TN eller ikke), så hadde de klart dette på MYE kortere tid.

 

Større upload er vel bare et håpløst forsøk fra Telenor sin side for å holde kundene hos seg istedet for at de skal bytte til ADSL2+ fra Smartcall/NGT.

 

"åj! vi har en konkurrent som er 20 ganger bedre enn oss.. Skal vi gjøre vår tjeneste 20% bedre?"

Lenke til kommentar
En ting jeg ikke skjønner med internetten min er at den detter ut mellom 17-23. Sjeldent før eller senere, noen som kan skjønne dette? Kan det ha noe med at jeg gamer og pappa surfer samtidig ? eller skal ikke linja "knekke" for det?

Mister du synk'en på ADSL modemet når dette skjer? I tilfelle minner dette veldig om problemene jeg hadde inntil nylig. Jeg mistet nett/synk fra 17-20 tid til en gang på natten opptil flere ganger i uka.

 

Ringte Telenor ang. dette flere ganger. Første gangene var på dagtid da nettet fungerte, men de presterte gang på gang å si at "nettet fungerer hos deg" - fremdeles om jeg akkurat hadde sagt at problemene var på kveldstid :dontgetit:

 

Vel enden på visa var at jeg krevde døgnovervåkning av linja i 4-5 døgn. Etter det ble det fikset ganske raskt :yes:

 

Edit: Trykkleif

Endret av alsvartr
Lenke til kommentar
En ting jeg ikke skjønner med internetten min er at den detter ut mellom 17-23. Sjeldent før eller senere, noen som kan skjønne dette? Kan det ha noe med at jeg gamer og pappa surfer samtidig ? eller skal ikke linja "knekke" for det?

Mister du synk'en på ADSL modemet når dette skjer? I tilfelle minner dette veldig om problemene jeg hadde inntil nylig. Jeg mistet nett/synk fra 17-20 tid til en gang på natten opptil flere ganger i uka.

 

Ringte Telenor ang. dette flere ganger. Første gangene var på dagtid da nettet fungerte, men de presterte gang på gang å si at "nettet fungerer hos deg" - fremdeles om jeg akkurat hadde sagt at problemene var på kveldstid :dontgetit:

 

Vel enden på visa var at jeg krevde døgnovervåkning av linja i 4-5 døgn. Etter det ble det fikset ganske raskt :yes:

 

Edit: Trykkleif

Boksen er nede og jeg er oppe :p Men når jeg løper ned for å skru av og på (noe som hjelper en sjelden gang) lyser for det meste alt som skal. Men noen ganger virker det som DSL lampa har hengt seg opp, at den lyser sammenhengende i 30 sec om gangen, dvs lyser KLART og uavbrutt. Når jeg da skrur av og på boksen funker det.

 

Har router, men har prøvd to forskjellige så den er det ikke noe feil med.

 

Noen som forresten vet om linja kan "knekke" ? f.eks når jeg gamer og pappa surfer noe som vi gjør hver dag. (at pappa måtte finne ebay....damn)

Lenke til kommentar

Snakket med Telehuset i dag ..som hadde denne annonsen på trykk...de sa at de hadde fått mail fra Telenor i dag tidlg med at det var en trykkfeil i disse hastighets tallene...men at det skulle komme endringer i upload var han på Telehuset informert om...men altså ingen bestemt dato

Lenke til kommentar
Med ADSL+ så funker vel "Video On Demand" bra? Streaming med høy kvalitet :thumbup:

NRK streamer med 900 kbps på høyeste kvalitet. Dette gir, etter min mening, meget godt bilde.

På 17 og 19 tommers pc skjerm ja men som erstatning for tv er det ganske crappy.

ser på 1500k stream fra Tv2 sin webtv ofte, og synes kvaliteten er helt topp, selv på 80" på projektor.

 

Faktisk bedre enn det crappy kabeltv signalet mitt

Har selv ikke erfaring med så høy bitrate så om det kan jeg ikke uttale meg. Men har her selv digital parabolmottaker så tv bildet er det ikke noe å klage på.

Web tv går da på nedlastingshastigheita...

Her diskuterer vi opplastigsfarta.

 

 

dessuten, ein pc skjerm har jo fleire linjer enn ein tv da. Ofte meir enn prosjektor også....

 

I gamle dager, når divx var nytt såg dei jo crap ut på skjermen, men på tv'n såg dei OK ut.

Lenke til kommentar

Pga. at Jara har 20% overhead på alle sine produkter myntet på private (og bedrifter) kunder betyr det at du egentlig har en raskere linje enn det du betaler for.

 

Noen kan kanskje kalle det en drøy påstand, men sånne ting som linjelengde og kvalitet på kobber har mye og si og kan virke enten negativt eller positivt på kundens reelle hastighet.

 

Poenget er at det ikke overhead på opplastingshastigheten, noe som kan forklare at noen har lavere opplastingshastighet enn det de har betalt for i realiteten, mens nedlastingshastigeten er korrekt, også ofte bedre en forespeilet.

 

Se tabell under, og legg merke til at opplastingshastighet ikke endrer seg.

 

 

2464/256 = 2048/256

1248/256 = 1024/256

864/128 = 704/128

480/128 = 384/128

Lenke til kommentar

Noen som vet om dette kommer til å gjelde på Bluecom sine linjer? De som leveres over Telenor sin infrastruktur vel å merke.

 

De er forøvrig:

ADSL 720/128 til 349,-

ADSL 1024/256 til 449,-

ADSL 2048/256 til 549,-

 

Håper inderlig de øker uploaden til 256 hos Bluecom...

 

Edit:

Har akkurat sendt en mail til Bluecom angående dette, venter på svar :)

 

Hilsen Zuul

Endret av Zuul
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...