Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor øker upload


Anbefalte innlegg

Snakk om ting du har peiling på.... Og si at ADSL2 ikke er kjappere enn SDSL er direkte feil.

Jeg snakket om uthastigheten.

Det er jo tross alt ADSL, ikke SDSL vi snakker om.

 

Forstår at enkelte av dere vil ha stor uthastighet slik at dere kan dele ut pirat programvare eller lignende til alle kjente og ukjente. En annen fordel med ADSL2+ er at dere kan slå sammen linjene, slik at dere kan få to ADSL2+ linjer i parallell, og da får dere f.eks. 4 MB upstream.

 

 

 

 

(Ok, enkelte av dere har en annen mer fornuftig grunn, men ikke alle som klager. Deriblant meg)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*kremt*

 

Fikk en epost av Atle Lessum her om dagen....

 

Hei

Det er riktig at vi ser på muligheten for å endre hastighetene våre på ADSL, og da må dette varsles på forhånd. Hvilke hastigheter det eventuelt er snakk om, om dette også gjelder ut-hastighet og eventuelt tidspunkt kommer vi tilbake til.

 

Atle Lessum

Informasjonssjef Telenor

Divisjon Privatmarked

Tlf: 415 05 645

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Eagle' date='17/03/2005 : 17:07'] forklar næremer jeg skjønte ikke helt det med og "slå sammen" linjene...

hørtes litt interesant ut :)

Såkalt bundling. Men tvilsomt Telenor vil prise det innenfor en privatbrukers rekkevidde. Samt det krever vel dyrere rutere, slik som når en bundler SDSL linjer nå i dag.

Lenke til kommentar

Neida, problemet er at NGT har ikke det i "produktkassen" sin. Catch har for bedrifter (vi har tidligere bundlet 4 SDSL linjer på denne måten med suksess).

 

Men utstyret som benyttes til å bundle linjer hos brukeren er ikke billig, i tillegg er det enkelte dslam'er (iallefall et fabrikat) som krever at alle linjene sitter på samme kort i dslam'en.

 

Skal ikke se bort ifra det finnes billigere løsninger, f.eks. koble alle linjene inn på en pc som sørger for det samme.

Lenke til kommentar

Åh, gud hvor denne tråden irriterer meg... Hver gang jeg ser den blir jeg så glad.. Johoo, tlenor øker uploaden, så går jeg inn på den, og ser det er samme gamle tråden uten no ny info... Vi vet at telenor ALDRI kommer til å øke uploaden..

 

Om det var opp til dem fikk vi sitte med trommer og røyksignaler, og telenor eier selvsagt alle fyrstikkene og treverket i Norge.. Kan man ikke stenge denne usaklige tråden, det er kun reklame for et firma vi ikke direkte ser opp til... :no:

Lenke til kommentar

Håper også at alle som bruker telenor sitt utstyr får mer opp. Selv har eg bluecom på telenor sitt utstyr, sentralen blir kanskje oppgradert til høsten.

 

Men da har eg kanskje fått lyse 4096/4096 eller 10000/10000, har fått brev om at de vil bygge ut. :thumbup:

Har ikke bestemt meg på hvilken hastighet eg skal velge, blir vel 4096 til 449Kr, +250 for 10mbit.

Lenke til kommentar
Vel, som jeg skrev tidligere, mitt "ADSL bedrift" ble oppgradert rett etter Jul med både opp og ned hastighet:

Jo, men på bedriftsabb så har man hatt bedre upload lenge hvis man ville betale for det.

Ja, men jeg signet opp for 1024/256 i utgangspunktet og alle disse abn. ble senere automatisk oppdatert til dobbelt ut/inn hastighet(etter at alle "ADLS privat" fikk oppgradert sin inn-hastighet).

Men når det er sagt så skal ikke jeg påstå at jeg vet detaljert hva som ligger bak denne oppgraderingen; om det gjelder alle bedriftsabn. eller om det er avhengig av tilpassede avtaler mellom den enkelte bedrift og Telenor.

Uansett så er også bedrift og privat to forskjellige avdelinger så det trenger heller ikke bety noe som helst at mitt abn. ble oppgradert. :shrug:

Lenke til kommentar

Hmm, jeg sitter her med en 10 mbit dsl linje, og har i grunn lite problemer med hastighet. Det er god å se at gamle norge kommer etter. Min erfaring er også at det er ikke noe problem med Skype over ADSL. Har flere sånne "trege" venner i norge!! Hvis noen lurer på hva en 10mbit linje koster, så kan jeg si det at jeg betaler veldig dyrt, nemlig 445,- svk pr mnd. Visse steder i sverige kan du få 24mbit for 350,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...