Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor øker upload


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-nQdjz0

Oppdaga noe rart når jeg lasta ned fra BitComet nå, uploaded var altfor rask :yes:

 

Se på vedlegget, ser det ut som en 704/128 linje? :innocent:

 

 

edit: Tok en test på flink.no nå får å teste, den viser 1015.4 Kbit/s / 126.92KByte/s inn.

Internetten datt ut klokka 2 i natt også, har det skjedd en feil der eller har de oppgradert? Får se når internettregninga kommer.

post-61-1111419688_thumb.jpg

Endret av Slettet-nQdjz0
Lenke til kommentar
Hmm, jeg sitter her med en 10 mbit dsl linje, og har i grunn lite problemer med hastighet. Det er god å se at gamle norge kommer etter. Min erfaring er også at det er ikke noe problem med Skype over ADSL. Har flere sånne "trege" venner i norge!! Hvis noen lurer på hva en 10mbit linje koster, så kan jeg si det at jeg betaler veldig dyrt, nemlig 445,- svk pr mnd. Visse steder i sverige kan du få 24mbit for 350,-

Og hva i all verden var poenget med dette innlegget? Å påpeke at det finnes steder i andre land hvor man kan få raskere nett? Til din opplysning kan det jo også nevnes at "Bredbandsbolaget" hadde en avdeling her i Norge for noen år siden men de avsluttet all videre utbygging pga. dårlig lønnsomhet. :shrug:

Lenke til kommentar
Oppdaga noe rart når jeg lasta ned fra BitComet nå, uploaded var altfor rask :yes:

 

Se på vedlegget, ser det ut som en 704/128 linje? :innocent:

 

 

edit: Tok en test på flink.no nå får å teste, den viser 1015.4 Kbit/s / 126.92KByte/s inn.

Internetten datt ut klokka 2 i natt også, har det skjedd en feil der eller har de oppgradert? Får se når internettregninga kommer.

Du har jo ikke fått noe kjappere uthastighet...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0
Oppdaga noe rart når jeg lasta ned fra BitComet nå, uploaded var altfor rask :yes:

 

Se på vedlegget, ser det ut som en 704/128 linje?  :innocent:

 

 

edit: Tok en test på flink.no nå får å teste, den viser 1015.4 Kbit/s / 126.92KByte/s inn.

Internetten datt ut klokka 2 i natt også, har det skjedd en feil der eller har de oppgradert? Får se når internettregninga kommer.

Du har jo ikke fått noe kjappere uthastighet...

Ikke det? 128 sto det der før, mot 256 nå. Merka det på BitComet også, den var en del høyere enn 16 som jeg egentlig skulle hatt, en annen PC på nettet spillte med samme nettforbindelsen likt. Kan ta og teste uthastigheten på DinSide etterpå, jeg spiller nå + at Simpsons er snart ferdig

Lenke til kommentar
har rimelig sikre kilder på at Telenor kommer til å

øke uploaden på linjene sine innen kort tid (påske).

 

De som har 128 får 256, og de som har 256 får 448 eller no.

 

JESS:::::::

homotelenor gir meg bare 67 av de 128 jeg skal ha :nei:

 

om jeg ikke får økt uppload innen et par uker bytter jeg til noe annet.

Lenke til kommentar

Vel, jeg ble lei hele Telenor....spurte kundeservice direkte om de kommer til å gi større hastigheter uten å røre prisnivået, men det ville de ikke svare på.

 

Vel, jeg har nå bestilt ADSL hos Nextgentel, får da 1450/384 linje til 398 pr. mnd.

I dag har jeg "folkelinja" til Telenor (704/128) til kroner 409 (Har ikke fasttelefon).

 

Har mista litt tålmodigheten med telegiganten.

Linjene deres er stabile, det skal de ha godord for. Stabilitet er også værdt å betale for. Men over dobbel hastighet ut og inn til mindre pris hos konkurrenten ble for fristende for meg.

 

Så får jeg håpe at Nextgentel har like stabile linjer........

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Hvorfor burde Telenor øke upstream-hastigheten sin???

For å kunne tilby IP-telefoni???

Det forstår jeg ikke.

 

Hvordan kan Telio og Briiz da allerede nå tilby IP-telefoni? Dette fungerer helt fint både med 704/128 og 2048/256 fra Telenor ... uten nevneverdig effekt på resten ...

Lenke til kommentar

Jeg tror nok Telenor kommer til å oppgradere opp hastigheten, spørs bare når

de kommer til å gjøre det.

 

Under er utdrag fra Kapaks fra min tlf linje.

I desember viste mulig produktklasse : ADSL 2048/256

 

Se hva det står nå...

 

TBS KapaksKlient mot Kapaks versjon 3.0

Telefonnummer: ########

 

Resultat:

62 - Utvidet forbehold for ADSL-BASIS.

 

Merknader:

Linjen har produktet ISDN GT

Det er produkter på linjen som ikke kan kombineres med det forespurte produkt. - Aksesslinje Delt tilgang

Total linjelengde inkludert inntak: 1723 meter

Lengde på inntak: 100 meter (standard)

Linjestatus: Aktiv linje

Tråddiameter: 0,4 mm eller lavere

Fabrikat på utstyr: NOKI8, N17A24

Mulig produktklasse: ADSL 2048/448

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...