Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Jeg leverte klage ca 10. og fikk svar i går, så det tar ikke allverdens med tid. Men sender du klage til Filosofisk institutt, så er det kanskje ikke så rart det tar lang tid, alle skal jo klage på exphil. IDI har halvelektronisk klagesystem, så der får man gjort unna jobben mye fortere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er snart et år siden jeg forlangte vurdering på exphil. Jeg har ikke hørt noe fra de. Så lenge kan vel ikke være normal behandlingstid? :p

 

Da har de glemt deg...

eller vurdert deg til ikke verdig til å klage :p

 

Kanskjemulig klagen ikke kom fram?

Søkte kjapt gjennom det ntnu har linket til av lov ang. klager, og fant ikke noe om tiden de kan bruke på åbehandle klagen.

 

NTNU - Klager

Lenke til kommentar
"Begrunnelse skal gis innen to uker. Begrunnelse gis muntlig eller skriftlig etter sensors valg."

 

Jeg visste jeg hadde lest noe om det der ette eller annet sted! Bare fant det ikke i farta :p

Uansett så er jo bestått i exphil mer enn man trenger, det faget er jo totalt ubrukelig.

Lenke til kommentar
Og Berg, som åpner om noen måneder.

Faktisk er Nedre Singsakerslette bittelitt nærmere i luftlinjen. Men det er nok lettere å feks sykle fra Berg enn fra Singsaker opp til marintek.

 

Du vil også ha noen fellesfag på Gløshaugen, jeg vet ikke hvordan de organiserer det om det blir felles buss eller om dere må kravle dere ned til Gløshaugen på egen hånd.

 

Moholt studentby

Sykkelavstand i flatt tereng til marintek.

Nødvendig med bussbytte for å komme seg til marintek. (En av bussene går hvert 10. minutt så sjelden noe særlig lang ventetid for bussbytte med litt planlegging.)

Sykkelavstand til Gløshaugen, men stor oppoverbakke på vei hjem.

Direktebuss hvert 10. minutt til Gløshaugen.

 

Berg studentby

Sykkelavstand med bratt oppoverbakke til marintek.

Buss hvert 30.-15. minutt til marintek (varierer i løpet av dagen).

Gangavstand til Gløshaugen.

 

Lerkendal studentby

Samme som Berg studentby.

 

Nedre Singsakerslette studentby

Samme som de over, med den forskjell at du må gå litt lengre (cirka 300 meter) til buss til marintek, eventuelt ta nummer 5 og bytte.

Lenke til kommentar
Og Berg, som åpner om noen måneder.

Du vil også ha noen fellesfag på Gløshaugen, jeg vet ikke hvordan de organiserer det om det blir felles buss eller om dere må kravle dere ned til Gløshaugen på egen hånd.

Som regel har man en egen dag hvor man kun har marinfag. Så man trenger ikke å være både på marintek og gløs på en dag ;)

Går ingen felles buss, du må komme deg dit på egenhånd..

Lenke til kommentar

Jeg har noenlunde bestemt meg for å søke disse studentboligene fra SiT:

 

1. Magnus den Godes gate 2

2. Klostergaten 18

3. Moholt

 

At hyblene er møblerte er en veldig stor fordel for meg da jeg kommer til Trondheim uten å kunne kjøre og uten å kjenne en eneste sjel i byen. Bloksberg, Nedre Singsakerslette og Lerkendal er umøblerte og virker derfor ganske uaktuelle. Ellers virker Magnus den Godes gate 2 attraktivt pga. avstanden til Gløshaugen, Studentersamfundet og sentrum (gjelder også Klostergaten 18) og at det er 4-5 på hvert kjøkken. Er det noen her som bor i Magnus den Godes gate og kan fortelle om stedet? Er det mange førsteårsstudenter der? Hvordan er standarden på hyblene? Er det et sted veldig mange studenter som bor andre steder i Trondheim søker seg over til, så det ikke er mulig å få hybel som førsteårsstudent?

Lenke til kommentar

Både klostergata 18/20 og nedre singsakerslette er like nært Samfundet/gløs som magnus den godes gate 2.

Lerkendal kjenner jeg ikke til, men Bloksberg er også veldig, veldig nært gløs (det bør ikke telle for eller mot når du sammenligner med Magnus den godes gate 2).

Har et par kompiser som bor på magnus den godes gate, og jobber i tillegg som husvert for blokka. Standarden er OK. Det er så vidt jeg vet litt varierende antall studenter som deler kjøkken, men ganske mange. Standarden er helt ok, men ikke noe mer. Hyblene er ikke særlig store, men store nok. Det er mange førsteårsstudenter der, men også noen eldre.

Det går fint an å få hybel der som førsteårsstudent.

 

For øvrig vil jeg anbefale deg å erstatte Moholt med Berg eller Nedre Singsakerslette. Begge er umøblert, men det er sannsynligvis ikke noe problem å få ordna kjøring av møbler. Litt orging må nok til, men moholt studentby ville jeg ikke bodd på.

 

Ikea skal ha rundt en tusenlapp for å kjøre varene dine til deg. Det er VELDIG verdt det i forhold til å bo på Moholt.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg kan ikke se at Berg studentby ligger på Boligtorget - må man søke der på en annen måte? Angående møbler så har du nok helt rett - det er selvsagt litt stress å montere møbler rett etter ankomst, men det er nok definitivt å foretrekke framfor å bo på en studentby som både er nedslitt og langt vekke fra Gløshaugen. Hvordan vil du si at Bloksberg, Lerkendal, Klostergata 18/20 og Nedre Singsakerslette er i forhold til hverandre med tanke på standard på hyblene og miljø?

Lenke til kommentar
Takk for svar. Jeg kan ikke se at Berg studentby ligger på Boligtorget - må man søke der på en annen måte? Angående møbler så har du nok helt rett - det er selvsagt litt stress å montere møbler rett etter ankomst, men det er nok definitivt å foretrekke framfor å bo på en studentby som både er nedslitt og langt vekke fra Gløshaugen. Hvordan vil du si at Bloksberg, Lerkendal, Klostergata 18/20 og Nedre Singsakerslette er i forhold til hverandre med tanke på standard på hyblene og miljø?

Berg studentby åpner først til høsten, så de har vel ikke rukket å legge ut hyblene enda. Men de kommer.

Lenke til kommentar

Nedre singsakerslette er veldig varierende, men varierer fra "ok" til VELDIG bra. Det kommer av at den er under kontinuerlig renovering. Nedre singsakerslette består av veldig mange forskjellige hus, så det er liksom ikke "en" studentby på samme måte som mange andre.

 

Berg kommer på boligtorget i løpet av måneden, er planen. Den er ikke ferdigbygd enda. Der blir standarden veldig bra. Splitter nytt.

To av kollegene mine bor på bloksberg, og er veldig fornøyd.

Klostergata vet jeg ikke. Da bor du for øvrig "oppå" Samfundet (typ, 10 meter unna), så det kan være mye bråk.

 

Jeg leide for øvrig umøblert fra første stund. Det er veldig deilig å kunne velge selv osv. Jeg har pappa boende utfor byen da, så han kjørte møbler osv.

Du tar ikke med foreldrene til Trondheim første par dagene? Vet at det er veldig mange som gjør det. Da kan man jo handle mens de er der (gjerne med bil).

 

Jeg ville søkt:

1: Nedre singsakerslette

2: Berg

3: Magnus den godes gate

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...