Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan man bli sivilingeniør eller siviløkonom på NTNU? Jeg fant ingen poenggrenser for dem for 2009. Takk

NTNU er den tradisjonelle sivilingeniør-skolen, så ja. Selvfølgelig kan du det. Hvis du ikke fant poenggrenser for de studiene for 2009 er du blind. Let bedre! Gjør litt research! Gå inn på www.ntnu.no og les litt. Se så over samordna opptak-listene igjen.

Du kan ikke bli siviløkonom. Men du kan bli sivilingeniør i industriell økonomi og teknologiledelse, en grad som sikter på å ta "det beste fra begge verdenene".

Lenke til kommentar

Jeg legger til at graden sivilingeniør ikke lenger deles ut, og er så vidt jeg vet ikke beskyttet lenger (altså kan vi alle kalle oss sivilingeniører om vi skulle føle for det). NTNU deler i stedet ut graden Master of Technology in x (x = område, f.eks. Computer Science for Datateknikk), men kaller fortsatt studiene for sivilingeniør fordi det er kjent blant folk flest på samme måte som ingeniør er kjent fra 3-årige tekniske høgskolestudium, selv om heller ikke det er en beskyttet tittel.

Lenke til kommentar

Det er mulig at man får "siv.ing / master i teknologi" på norsk vitnemål, men jeg er temmelig sikker på at man ikke lenger kan velge mellom det A-Jay skrev.

 

Edit: Jeg ble plutselig litt usikker allikevel. Tenkte jeg skulle finne noe om det på NTNU sine sider, men det er jo en jungel uten like når man først forsøker å dykke ned i arkivet, og mye har vel gått tapt i forbindelse med konvertering og fuglene vet hva.

Om du fikk vitnemål i fjor, kloffsk, kan du vel svare på det. Er det fortsatt mulig å velge, eller får man siv.ing. / master på norsk og master på engelsk enten man vil eller ei?

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar
Det er mulig at man får "siv.ing / master i teknologi" på norsk vitnemål, men jeg er temmelig sikker på at man ikke lenger kan velge mellom det A-Jay skrev.

 

Edit: Jeg ble plutselig litt usikker allikevel. Tenkte jeg skulle finne noe om det på NTNU sine sider, men det er jo en jungel uten like når man først forsøker å dykke ned i arkivet, og mye har vel gått tapt i forbindelse med konvertering og fuglene vet hva.

Om du fikk vitnemål i fjor, kloffsk, kan du vel svare på det. Er det fortsatt mulig å velge, eller får man siv.ing. / master på norsk og master på engelsk enten man vil eller ei?

 

Afaik er ikke kloffsk ferdig, men det stemmer at det står "Sivilingeniør" på vitnemål ja ("Master of Technology / Sivilingeniør" elns). Det betyr IKKE at det er delt ut som en beskyttet tittel (NTNU har ikke lov til å dele ut Sivilingeniørtittelen som beskyttet tittel lenger).

Endret av jurg
Lenke til kommentar

Hei alle saman!

 

Eg vurderer til hausten å ta ein bachelor i matematikk med informatikk ved NTNU. Før eg bestemmer meg sett eg pris på å få litt informasjon om korleis det er å studere i Trondheim!

  1. Korleis er det å flytte til Trondheim som student? Er det er ein stor overgang, eller er det "lett" å finne seg til rette?
  2. Er det vanskeleg å skaffe seg rimleg hybel?
  3. Korleis er det faglege miljøet ved NTNU? Eg har høyrd særs mykje bra, men hadde vore fint om noko studentar kunne svart ærleg her...
  4. Korleis er overgangen frå vidaregåande til NTNU, er den tøff eller er det ei kneik som er grei å kome over dersom ein jobbar og er motivert?
  5. Det er eit stykke for meg å flytte til Trondheim, men er det faglege miljøet her så sterkt at eg bør vurdere det over UiB?

Har eit par andre spørsmål og;

  1. Eg ser faget legg opp til ein del valfri emner, men eg klarar ikkje finne ein oversikt over kva eg kan velja. Fins det ein slik oversikt noko stad?
  2. Er det nokon som har faget, evt matematikk med anna fordjupning? Er dette noko de vil tilrå til ein som er over middels interessert i matematikk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...