Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

x2 de pengene tjener du inn på å ikke måtte ta taxi, busskort osv.

Har du da tatt med i regnskapet at hybler på for eksempel Nedre Singsakerslette er langt dyrere enn på Moholt? :)

 

Ellers står jeg fortsatt ved at man godt kan begynne på for eksempel Moholt, også flytte når boligmarkedet har roet seg og man kanskje har fått venner som man vil flytte med. Mindre stress sånn.

 

Takk for svar. Jeg kan ikke se at Berg studentby ligger på Boligtorget - må man søke der på en annen måte? Angående møbler så har du nok helt rett - det er selvsagt litt stress å montere møbler rett etter ankomst, men det er nok definitivt å foretrekke framfor å bo på en studentby som både er nedslitt og langt vekke fra Gløshaugen. Hvordan vil du si at Bloksberg, Lerkendal, Klostergata 18/20 og Nedre Singsakerslette er i forhold til hverandre med tanke på standard på hyblene og miljø?

Bloksberg, Klostergata og NS er klemt inn mellom Gløshaugen og byen så den har gangavstand til begge steder. Lerkendal derimot er på motsatt side av Gløshaugen så den har gangavstand til Gløs men ikke til byen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At hyblene er møblerte er en veldig stor fordel for meg da jeg kommer til Trondheim uten å kunne kjøre og uten å kjenne en eneste sjel i byen.

Dette ordner du hvis du vil. De fleste hyblene på Nedre Singsakerslette har et skap i hvert fall. Ikea har lokal transport fra 499, og de fleste har "Ikeadager" i fadderprogrammene sine, dvs en dag hvor det ikke skjer noe på kvelden så du kan kjøpe det du trenger på Ikea :)

Lenke til kommentar

Hei. Er det noen som har peiling på når man kan melde seg opp på kontinuasjonseksamen for sommeren 2010?

På Studenweb er det så vidt jeg kan se umulig nå, men jeg leste på NTNU sine sider at frist for opplelding for vurdering _våren_ 2010 var 15. Februar. Gjelder denne fristen også konten på sommeren?

Lenke til kommentar
Hei. Er det noen som har peiling på når man kan melde seg opp på kontinuasjonseksamen for sommeren 2010?

På Studenweb er det så vidt jeg kan se umulig nå, men jeg leste på NTNU sine sider at frist for opplelding for vurdering _våren_ 2010 var 15. Februar. Gjelder denne fristen også konten på sommeren?

Du er ***svært*** tidlig ut. De legger ikke ut konteeksamen for påmeldig før de har fått lagt "kabalen" for konteeksamen, og det skjer først når ordinære eksamener er gjennomført til sommeren. Så påmelding blir vel mulig cirka juni-juli tenker jeg.

Lenke til kommentar

Det er definitivt gangavstand fra Lerkendal til byen. Jeg bor der, og bruker 10-15 minutter til Samfundet, og noen minutter til til Torget. Lerkendal er vel en av de nyeste studentbyene, noe også Bloksberg er, så det er god standard der. Hyblene i Klostergata kan, i følge en SIT-vaktmester, være noe trekkfulle om vinteren, sånn at man bruker mer i strømutgifter. Uansett er det jo ikke voldsomme avstander i Trondheim, møbler får en fraktet fra IKEA ganske så greit og enkelt, og generelt holder SIT-hyblene er akseptabel standard.

Endret av EvileyeS
Lenke til kommentar
Umulig å si. Kommer ann på arbeidsmarkedet når du går ut. Hvorfor lurer du på dette? Har du tenkt å gjøre et linjevalg på bakgrunn av forum-meninger om hvilken linje som gir marginalt bedre jobbmuligheter etter endt utdanning? :yes:

Kanskje noen andre kan uttale seg om I&IKT, for jeg vet ikke en dritt om den linjen. Har ikke hørt dem nevnt verken av venner, studiekamerater eller på karrieredager.

 

Har ikke tenkt å basere linjevalget på bakgrunn av forummeninger nei, men synes likevel det er interessant å høre studenters oppfatning av hvordan jobbmulighetene er.

Saken er den at jeg er veldig usikker på hvilken linje jeg skal velge av datateknikk, I&IKT og Petroleumsfag. Jeg liker både realfag (matte og fysikk) og programmering. Prøver derfor å finne ut mest mulig om disse studiene, også jobbmulighetene. :)

 

Da høres fysmat ut som noe for deg :) (kyb har nesten ikke noe fysikk, men mye instrumentering, reguleringsteknikk etc)

Lenke til kommentar

Er antall studieplasser på Fysikk og Matematikk redusert? Jeg ser at det står 80 studieplasser på SO, og i følge studiekatalogen var det 105 studieplasser i 2009. Er dette riktig, eller er tallet så omtrentlig at det kan variere med pluss/minus 20 plasser? Det virker litt motstridende at de skal redusere antallet plasser så kraftig når 91-kullet er omtrent like stort som 90-kullet (ikke minst søker mange fra 90-kullet, som er et av de aller største, seg inn i år).

Lenke til kommentar

Dette spørsmålet går vel kanskje for alle forskjellige opptak, men siden det er NTNU jeg vil inn på så får jeg spørre her.

Den opptaksgrensen som vises på SO. Det skal være snittet til den "siste eleven som kom inn". Men er dette snittet tatt etter førstegangsopptaket 15. juli (var det vel?) eller er det det absolutt laveste snittet av alle på hele linja?

 

For å ta PuP (produktuvikling og produksjon) som et eks. Opptakskravet står som 52.2 fra 2009. Har alle 100+ elevene der over 52.2 i snitt eller kan noen av de som ble tatt inn på det andre inntaket ha lavere enn det?

Lenke til kommentar

Ligger ute for både ordinær- og primær-opptakene ja.

Så dvs at i 2009 så var det ingen under de to grensene som kom inn?

 

Ligger sånn akkurat på kanten med forventede karakterer til sommern, så lurer litt på hvor stor/liten sannsynlighet det er for at jeg kommer inn. Eksamen blir jo det store usikkerhetsmomentet gitt :p

 

EDIT: Når jeg tenker meg om. Det kan da ikke være sånn at absolutt alle som får tilbud om studieplass på f.eks PuP takker ja til den? For noen av dem vil kanskje velge en annen linje og da åpner det seg jo nye plasser som vil gå til de på ventelista? Og når de på ventelista takker ja til dette så vil det jo komme nye igjen på den de første hadde fått tilbud om osv.

Så da vil det vel si at det er mulig å komme inn selv med et snitt (eller "poengsum") som er lavere enn til sistemann på den første lista.

Mulig dette ikke blir "varaopptak" eller "resteplass" e.l, men linja fylles ikke da på første "forsøk" ihvertfall.

Endret av Scoob911
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...