Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Jeg kjører for det meste de bussene det står 4 LADE og 5 DRAGVOLL på, og jeg må innrømme at det er en enorm mental belastning. Stikkord er illeluktende negergangsters med bråkete headsets, gamle menn og damer i stort antall, sjeldent sitteplass og barnehager på tur. Koster meg ish 1700,- per semester med t-kort. Det ligger nok an til bilkjøp den dagen lottogevinsten tikker inn, ja. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har per i dag ein søt liten Golf :love: , men eg er redd det blir for dyrt å ha bil når eg studerer... Eg kan overleve det meste på bussen, har tross alt tatt buss i ein del år allereie. Sånn er det å bu på landet :roll:

 

De har verkeleg overbevist meg om at eg bør velja Trondheim og NTNU! Då er det einaste som står att å satse på at det ikkje er ekstremt mange med ekstremt høgt snitt som søkjer i år...

Lenke til kommentar
Bil i Trondheim funker uansett meget dårlig.

 

Kan til nød gå ann om du bor langt unna sentrum, og går på dragvoll. Der har de parkeringsplasser. :woot:

 

Bare det å finne hybel med parkeringsplass er et lite mareritt.

 

Da lurer jeg på hvor du har sjekket hybel ... Har hatt bil i Trondheim siden jeg begynte her og aldri hatt noe problem. Problemet er vel hvis du på død og liv skal bo inne i sentrum. Jeg har aldri hatt noe ønske om det. Gløs > Sentrum.

Lenke til kommentar

Når bør man søke på studentbolig hos SiT hvis man skal begynne å studere til våren? Kommer man i det hele tatt til å bli satt opp på ventelisten for en studentbolig før man har fått bekreftelse på at man er student ved NTNU? Jeg har lest at dette er tilfellet tidligere i tråden, men SiTs Boligtorget-side motsier dette:

 

http://www.boligtorget.no/sit/display.aspx

 

Du blir ikke satt inn på ventelisten før vi mottar bekreftelse på at du er student.
Lenke til kommentar

Jeg søkte i januar ifjor, og fikk tilbud i begynnelsen av juni, så det er fullt mulig å søke allerede nå. Og om man ikke kommer inn eller av andre grunner bestemmer seg for å ikke studere i Trondheim, kan man uten problemer si ifra seg hybelen innen 20. juli (tror jeg det var..)

Endret av Aquageek
Lenke til kommentar

Hvordan er mulighetene for å få hybel på steder i nærheten av Gløshaugen som Nedre Singsakerslette, Lerkendal studentby, Magnus den Godes gate, Bloksberg og Klostergata som førsteårsstudent? Jeg regner med at jeg bør putte et mer sannsynlig sted på søkelisten i tillegg?

 

Edit: Forresten, hvilken dato skal jeg sette som "Ønsker bolig fra" når jeg registrerer meg på SiT boligtorget og skal begynne å studere i høst?

Endret av operg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...