Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Titta på matte4-eksamen da noen sa den var lett og jeg er enig. Den tester jo alt det vanlige, men alt sammen er fryktelig rett frem, noe som gjør at elever som er godt forbredt kan få til alt. Vanligvis ligger jo A-en og tipper på en eller annen oppgave hvor man kan teknikkene, men ikke nødvendigvis klarer å se det lure trikset man må bruke.

Lenke til kommentar

Hvordan er bredbåndsforholdene i studentbyene? Jeg ser at Voll har byttet fra NTNU-nettet til 100 Mbps fra NTE, men det høres ut som det er i minste laget når det fordeles på så mange. Hvordan er hastighetene i praksis? Hva med ping og stabilitet?

 

Hyblene til SiT har vel NTNU-nett alle sammen, så jeg regner med at kapasiteten er grei der. Men er det fortsatt begrensninger for trafikkmengder per 24/48 timer som fører til utestengelse ved overtredelse? Hva er grensene på isåfall?

Lenke til kommentar

Rett etter at Voll gikk over til NTE var stabiliteten Voll horribel. I helgene var det umulig å gjøre noe skolerelaterte ting på nettet med så mange som var bakfulle og surfet i senga. Nå synes jeg det har tatt seg godt opp og funker til det meste. Hastigheten varierer allikevel en god del etter når på døgnet man er på Internett.

Endret av hawaii2k
Lenke til kommentar

Hvilke hastigheter snakker vi om? Flere megabyte i sekundet, eller et par hundre kilobyte? Jeg er fullstendig avhengig av å ha stabil tilkobling døgnet rundt, og det BØR være en grei hastighet. Om jeg må foreta de store nedlastningene på nattestid får jeg heller leve med det, men det er ikke aktuelt å sitte med hastigheter på nivå med ISDN på kveldstid. Opphastigheten kunne også vært interessant å få en liten beskrivelse av. Det kommer til å gå meg på nervene om noen torrent-fantomer stjeler hele linja når jeg trenger den til noe fornuftig.

Lenke til kommentar

Vanlig hastighet ligger vel rundt 3 MB eller noe slikt? Er ikke ofte nå om dagen at jeg sjekker det. Ifølge itavisen.no har jeg nå en nedlastingshastighet på 21MB. Hvilke "store nedlastinger" er det snakk om her? For øyeblikket er det ingen maksgrense på nedlasting pr. døgn, men om det skulle bli slik at noen har en urealistisk stor trafikk på linja vil det bli sett etter. Har ikke lagt merke til noe på opplastingen, men det er ikke noe jeg tenker over i det hele tatt og kan egentlig ikke si så mye om.

Endret av hawaii2k
Lenke til kommentar
Hyblene til SiT har vel NTNU-nett alle sammen, så jeg regner med at kapasiteten er grei der. Men er det fortsatt begrensninger for trafikkmengder per 24/48 timer som fører til utestengelse ved overtredelse? Hva er grensene på isåfall?

20 GB på 48 timer. Dette gjelder både nedlastning og opplastning, hvor hver har sin separate kvote.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Hvordan er bredbåndsforholdene i studentbyene? Jeg ser at Voll har byttet fra NTNU-nettet til 100 Mbps fra NTE, men det høres ut som det er i minste laget når det fordeles på så mange. Hvordan er hastighetene i praksis? Hva med ping og stabilitet?

 

Hyblene til SiT har vel NTNU-nett alle sammen, så jeg regner med at kapasiteten er grei der. Men er det fortsatt begrensninger for trafikkmengder per 24/48 timer som fører til utestengelse ved overtredelse? Hva er grensene på isåfall?

Det er fortsatt grenser. 10gb per dag, tror jeg. Hastighet, stabilitet og ping er upåklagelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...