Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

20 GB over 48 timer er jo ikke akkurat all verden. Gjelder denne grensen også for campus? Isåfall er det en helt urimelig grense.

 

Men takk til alle for informasjonen. Det blir vel til at jeg legger inn en søknad hos både Voll og SiT, og så får jeg bestemme meg senere. Jeg regner med at man ikke trenger å signere noen kontrakt før man får vite om man kommer inn?

Lenke til kommentar
20 GB over 48 timer er jo ikke akkurat all verden. Gjelder denne grensen også for campus? Isåfall er det en helt urimelig grense.

 

Men takk til alle for informasjonen. Det blir vel til at jeg legger inn en søknad hos både Voll og SiT, og så får jeg bestemme meg senere. Jeg regner med at man ikke trenger å signere noen kontrakt før man får vite om man kommer inn?

 

Hvorfor er den helt urimelig?

 

AtW

Lenke til kommentar

Den er urimelig fordi 20 GB over to døgn er veldig lite i disse dager. Jeg kommer til å få problemer med å holde den, og det blir stressende å måtte planlegge bruken. Om jeg kan unngå det, så får jeg heller overleve litt lavere hastighet. Å miste tilkoblingen over flere dager blir katastrofe.

 

Edit: jeg tenker på om trafikken min mens jeg sitter på Gløs teller med i grensen, Herr Brun. Jeg spør fordi jeg ikke kjenner til hvordan NTNU opererer med tanke på oppkobling.

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar
Den er urimelig fordi 20 GB over to døgn er veldig lite i disse dager. Jeg kommer til å få problemer med å holde den, og det blir stressende å måtte planlegge bruken. Om jeg kan unngå det, så får jeg heller overleve litt lavere hastighet. Å miste tilkoblingen over flere dager blir katastrofe.

 

Edit: jeg tenker på om trafikken min mens jeg sitter på Gløs teller med i grensen, Herr Brun. Jeg spør fordi jeg ikke kjenner til hvordan NTNU opererer med tanke på oppkobling.

 

Det passer kanskje ikke din bruk, men du får jo fint linjer i dag som ikek engang har nok upload til å klare 20 GB på 48 timer. , det tilsvarer vel ca 1 mbit døgnet rundt. Om det ikke passer deg, så kan man jo bare si at du ikke får benytte deg av tilbudet?

 

AtW

Lenke til kommentar

Uten å virke for overlegen her, så vil jeg helst ikke utdype bruken min. Men jeg kan si så mye som at det er lovlig, bare for å unngå altfor store spekulasjoner. Det er forresten ikke snakk om at jeg har en snittbruk over 10 GB, men at det relativt ofte kan være snakk om større mengder over kortere tidsrom, som gjør en grense på 20 GB lite egnet.

 

Edit: 20 GB _OPP_ er rikelig, ATWindsor. Jeg snakker om total trafikk.

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar
Litt heftlig bruk av spotify eller terminalserver på hybelen sprenger grensen lett.

jeg har spotify på nærmest 24/7. Server på hybelen blir det verre med, men har du spesielle behov så får du ordne noe annet. Jeg tror du kan få inn annen nettlinje i tillegg til NTNU-nett om du ønsker det (og betaler selv, selvfølgelig) :-)

Lenke til kommentar
jeg har spotify på nærmest 24/7.

Fra ntnu.no:

Q: Jeg har ikke lastet ned eller opp mye data, men likevel blitt sperret. Hvordan er det mulig?

A: En rekke programmer benytter seg av Peer-to-peer-løsninger, det vil si at data deles mellom andre brukere av programmet. En rekke streaming-tjenester for TV og musikk fungerer på denne måten, blant annet Spotify. For Spotify sin del kan en redusere mengden data programmet eksporterer ved å redusere hvor mye musikk Spotify cacher.

Kjører du høy bitrate på musikken din ?

 

Server på hybelen blir det verre med, men har du spesielle behov så får du ordne noe annet. Jeg tror du kan få inn annen nettlinje i tillegg til NTNU-nett om du ønsker det (og betaler selv, selvfølgelig) :-)

Må være via Canal digital i så fall. Ikke alle SiT-hybler som har fasttelefon.

Lenke til kommentar
Den er urimelig fordi 20 GB over to døgn er veldig lite i disse dager. Jeg kommer til å få problemer med å holde den, og det blir stressende å måtte planlegge bruken. Om jeg kan unngå det, så får jeg heller overleve litt lavere hastighet. Å miste tilkoblingen over flere dager blir katastrofe.

Jeg vet ikke hva du bruker, men hvis det er bittorrent o.l. så er det bare å sette til maks 100 kB opp/ned. Det blir veldig tregt, men da blir det helt umulig å komme over grensa. :)

Lenke til kommentar

Jeg har vel egentlig gjort det ganske tydelig at det ikke er snakk om BitTorrent, og jeg er veldig klar over at jeg kan begrense trafikken til hva som helst, både enkeltprogrammer og maskinene, men det er ikke noen spesielt god løsning. Derfor tar jeg problemene på forskudd og må vurdere dette opp mot helheten. Tross alt er det andre faktorer enn nettet. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...