Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurte på om det er noen som har erfaring med å klage på vanskelighetsgraden på eksamen?

Eksamen som ble gitt i TEP 4105 i år var klart vanskeligere enn tidligere, noe strykprosenten gjennspeiler. Er det ikke noen retningslinjer om at vi skal bli bedømt på samme grunnlag fra år til år? Jeg har sikkert pløyd igjennom 20 eksamenssett og har jo sett at Iver ikke har snøring om hva som er vanskelig og ikke.

 

Spesielt at jentene har gjort det ekstremt dårlig med hele 47% stryk.

 

de siste åra har strykprosenten vært følgende

 

 

2004 11%

2005 29%

2006 20%

2007 14%

2008 22%

2009 32%

 

 

Tror dere jeg kan komme noen vei med dette?

Er det for subjektivt?

Lenke til kommentar
Jeg har sikkert pløyd igjennom 20 eksamenssett og har jo sett at Iver ikke har snøring om hva som er vanskelig og ikke.

 

Iver Brevik uttalte jo når jeg tok Fluidmekanikk (om partielle diffrensiallikninger) "Jeg trenger kanskje ikke å gå så nøye igjennom dette, dere lærte det vel på grunnskolen" :). Jeg mistenker at han kanskje er litt for flink til å lette kunne skille vansklighetsgrad?

 

AtW

Lenke til kommentar
Lurte på om det er noen som har erfaring med å klage på vanskelighetsgraden på eksamen?

Eksamen som ble gitt i TEP 4105 i år var klart vanskeligere enn tidligere, noe strykprosenten gjennspeiler. Er det ikke noen retningslinjer om at vi skal bli bedømt på samme grunnlag fra år til år? Jeg har sikkert pløyd igjennom 20 eksamenssett og har jo sett at Iver ikke har snøring om hva som er vanskelig og ikke.

 

Spesielt at jentene har gjort det ekstremt dårlig med hele 47% stryk.

 

de siste åra har strykprosenten vært følgende

 

 

2004 11%

2005 29%

2006 20%

2007 14%

2008 22%

2009 32%

 

 

Tror dere jeg kan komme noen vei med dette?

Er det for subjektivt?

 

Nei.

Er en tilysynsmann som går over eksamen før den blir gitt, og retter X antall prosent for å sjekke at sensuren og vanskelighetsgraden er på et rimelig nivå.

 

Kan hende kullet er ræva.

Lenke til kommentar

Matte 3 var satt med sensur 4. januar. Det står ingen ting på studentweb enda og det finnes i år ingen eksamenstelefon? I fjor kunne man jo enten bruke eksamenstelefonen før resultatene lå på studenweb eller man kunne gå til et sted (som ble anonsert på fagets nettsider). Det står heller ikke om noe sted på fagets sider. Hva betyr det? At den sensurdatoen er helt irelevant?

Lenke til kommentar
Hvordan er det med SiT boliger? Skal begyne å studere på Gløshaugen i August 2010 og lurer på hvor store sjansene er for å få hybel der? Regner med sjansen er mindre for meg som har foreldre i Trondheim enn folk som kommer fra andre byer/land. Noen som har erfaringer og bør man begynne å søke allerede nå?

SiT tar ikke med i vurderingen om hvorvidt man har foreldre i samme by, såvidt jeg vet. Men Lånekassen gjør det.

 

Man må egentlig begynne å søke så tidlig som overhodet mulig, boligmarkedet har vært utrolig kaotisk på høsten de siste årene med lange ventelister. Man kan søke før man har fått bekreftelse på at man skal studere, i så fall ettersender man bare bekreftelsen til SiT når man har fått den.

 

Sensur skal falle innen fristen, men det tar ofte noen dager før det blir publisert på studweb (venter på matte 3 jeg og).

Det hender at man kan få vite sensur litt tidligere hvis man tropper opp på instituttkontoret. Iallefall på IDI er det sånn.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Herro! Trenger hjelp! Nå til våren står det mellom følgende tre fag: Mobilkommunikasjon, taleteknoligi og musikkteknologi! Jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal velge, og jeg må ha litt input fra dere som har vært her før! Ka dokker tror?

Av de tre har jeg bare tatt musikkteknologi, så jeg kan ikke gi noen god sammenligning. Men musikkteknologi er et forholdsvis lett og veldig interessant fag, om du fra før av har holdt på litt med lyd eller musikk. Foreleseren er et funn, alle timene er spennende og lærerike. En annen fin ting er at alle som tar faget (ihvertfall da jeg tok det) gjør det av interesse, ikke fordi det er et obligatorisk fag. Dette gjør at alle som møter opp er 100% engasjert, stiller gode spørsmål og legger inn ekstra arbeid i øvingene, ikke for å få gode karakterer, men fordi faget er gøy.

Lenke til kommentar
Hvordan er det med SiT boliger? Skal begyne å studere på Gløshaugen i August 2010 og lurer på hvor store sjansene er for å få hybel der? Regner med sjansen er mindre for meg som har foreldre i Trondheim enn folk som kommer fra andre byer/land. Noen som har erfaringer og bør man begynne å søke allerede nå?

SiT tar ikke med i vurderingen om hvorvidt man har foreldre i samme by, såvidt jeg vet. Men Lånekassen gjør det.

Nei :) Lånekassen bryr seg bare om du bor på samme adresse.

Lenke til kommentar
Herro! Trenger hjelp! Nå til våren står det mellom følgende tre fag: Mobilkommunikasjon, taleteknoligi og musikkteknologi! Jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal velge, og jeg må ha litt input fra dere som har vært her før! Ka dokker tror?

 

Hvillken retning går du? Hvis du ikke går trådløs/digital kommunikasjon (evnt radio) så trenger du neppe mobilkommunikasjon. Det faget er også lagt om i år kontra de siste årene (ny faglærer nok en gang - samt ny pensumbok igjen), så spørs om det blir noe særlig i år. De andre fagene har jeg ikke hatt selv, men jeg har hørt av andre at taleteknologi kan være ganske tøft, mens musikkteknologi skal visstnok være relativt enkelt.

 

Ellers kan jeg vel si at mobilkommunikasjon kan være nokså kinkig - da jeg hadde det var det ganske vanskelig, men siden det er ny faglærer i år så kan man egentlig ikke si noe helt konkret.

Endret av villalobos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...