Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På ungdomsskolen så hadde jeg fransk som valgfag i tre år. Jeg har dessverre ikke hatt muligheten til å kunne fortsette med fransk på videregående men jeg vurderer å ta opp fransk når jeg begynner på Stasvitenskap neste høst. Jeg lurer på da hvilke muligheter jeg ha på de forskjellige universitetene, de som er meste aktuelle er UIO,UIB og NTNU. Og om det er i det hele tatt er å anbefale å begynne med fransk, på så godt som et nybegynner nivå. Så jeg lurer på om noen vet hvordan dette er på akkurat på NTNU?

 

Det går fint å ta Fransk 1 (http://www.ntnu.no/studier/emner/FRA0501), man trenger ingen forkunnskaper i fransk og så kan du fortsette med Fransk 2 (http://www.ntnu.no/studier/emner/FRA0502).

Flott, høres bra ut. Bare sånn at jeg vet det, når får jeg muligheten til å velge dette? Er det via StudentWeb?

 

Ja, det er bare å melde seg opp når du får tilgang til studentweb.

Ok, vet du om det er likt ved de andre universitetene, tenker spesielt på UIB og UIO?

Lenke til kommentar

Hei, jeg tror jeg trenger litt hjelp med fagvalg her. Tenkte det kom til å bli lett, så har utsatt å tenke på det litt for lenge. Jeg går første året på informatikk, og skal velge perspektivemne og et valgfritt emne. Trodde i det minste det valgfrie emnet skulle bli lett å velge, men har drevet og sett igjennom de emnene som ser interessante ut, og alle krever at man har tatt fag som jeg ikke har tatt ennå virker det som. Hadde vært fint om noen andre informatikkstudenter kan si hva de har valgt, eller hva som kan være aktuelt.

 

Også var det perspektivemnet da. Har sett igjennom lista over emner man kan ta, og blir bare mer og mer irritert for hver gang. Klarer virkelig ikke å finne noe som jeg skal klare å holde ut med i et helt semester... Hører at noen har snakket om retorikk, kan noen fortelle meg litt om hvordan det er? Er det mange på forelesningene? Er det kun teoretisk?

Er det andre emner som jeg burde vurdere?

Lenke til kommentar
Finner ikke "alle eksamenskarakterer" en gang. Studentweb->innsyn?

 

Og så resultater elns :)

 

Betalt semesteravgift ser jeg er registrert på NTNU nå, hvor lenge må jeg vente på lånekassen, og var det slik at man ikke signerer et nytt gjeldsbrev andre semester? Husker aldri det der! :p

Gjeldsbrev for ett år av gangen, vanligvis. Hvor lang tid du må vente vet jeg ikke, men i januar kommer det så fort det er registrert og sånn (og ikke den 15.)

Lenke til kommentar

Noen som vet om en eller flere bredde emner for Informatikk som ikke også er et perspektivemne?

Som jeg har forstått det kan det ikke ha noen tilknytning til Informatikk :/

 

Har de fortsatt et fotografi emne? Vet ntnu har hatt det før men finner det ikke i emnekatalogen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...