Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
God aften!

Bare hadde et lite spm angående NTNU. Hvordan er balansen mellom jenter og gutter på NTNU? Har fått høre at det er noen linjer som er veldig jevne, mens andre er veldig guttedominerte. Og hvordan et utviklingen? Øker jenteprosenten i snitt hvert år eller holder den seg der den er?

Tenker du på siv.ing.-linjene, eller på NTNU generelt? Når det gjelder sistnevnte, er det jo veldig store forskjeller. Når det gjelder førstnevnte, har jeg inntrykk av at det ligger på rundt 20 % i gjennomsnitt. Kjemi ligger vel på jentetoppen, tett etterfulgt av EMIL. I & IKT, som jeg går på, har omtrent 10 jenter av 50.

 

Noen som husker hvor mye jenteandelen på EMIL økte da de skiftet navn fra Elkraftteknikk til EMIL? Egentlig ganske morsomt! :!:

Vet ikke akkurat hvor mye det økte, men det er ganske oppsiktsvekkende ja. :p

 

Redigert: Bygg begynner vel å bli ganske balansert, antagelig fortsatt med noe overvekt av gutter.

Tror de har omtrent 40 jenter, av ca. 200.

Lenke til kommentar
Elektro: 8%

Kyb: 14%

EMIL: 40%

 

Joda, men det er vel ved inntaket. Nå er det jo ikke sikkert det skjer for deres trinn , men på 2. trinn elektro er det ikke lenger 8%. Eller for å si det på en annen måte: Det er to jenter igjen (av 60-70 eller no). På kyb tror jeg faktisk ikke noen jenter har hoppa av enda, så da er det vel sånn ca 12 av 70-80.

Lenke til kommentar

har gått salg og service vg1 og 2, 3.4 i snitt, går nå forkurs, den Cen i matte som er kravet på ntnu(?) klarer jeg nokk. men ellers ikke spesielt gode karakterer vil jeg tro.

 

fyller 20 neste år, så får vell 2 alderspoeng.

 

er det noen linjer på ntnu jeg har sjans til å komme inn på?

Lenke til kommentar
Det er jo interessant at de mest spennende linjene som regel har lave/ingen karakterkrav.

 

Du mener Europastudier med fremmedspråk tysk, fonetikk og allmenn litteraturvitenskap? Da er ihvertfall jeg uenig med deg.

 

Nei, asså, det er bra vi har noen ingeniører også, som kan ta seg av de dagligdags nødvendige tingene (broer er kjekke å ha). Så får vi andre ta oss av De høyverdige kunnskaper.

Endret av Thend
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...