Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror de har omtrent 40 jenter, av ca. 200.

Ikke mer? Da har de falt tilbake gått frem de siste år ...

Må bare rette dere her :p

Det er ca 30 % jenter i 1. kl bygg i år. Dvs ca 60 av rundt 200.

Vil også legge til at 2 av jentene som begynte på elektro i fjor har begynt i 1. kl bygg nå :p

Lenke til kommentar

Jeg er lat og mest sansynlig orker jeg ikke mer enn et år til med fulltidsstudier på ntnu. Jeg liker exphil. Jeg ikke ute etter verken penger eller berømmelse, og studerer kun av interesse. Jeg *vet* at jeg ikke passer helt inn på ntnu, men sånn er det med alt; jeg passer ikke helt inn i det moderne samfunn heller. Jeg er ingen materialist, og egentlig ønsker jeg kun å etterhvert kunne trekke meg tilbake fra menneskeheten og slappe av alene, uten stress, uten bekymringer.

 

Har funnet ut at storbylivet ikke er noe for meg; og det er lite av de gøyale fagene som er brukbare om man skal flytte litt ut i periferien. Tipper kansje det blir så jeg søker meg til et konkret, yrkesrettet studie til neste høst.

 

Hvordan er det egentlig med å fortsette og ta enkeltfag i eget tempo ved siden av andre studier, evt. jobb?

 

Jeg gir litt faen. Flere burde gitt faen; Det er ikke sunt å bry seg for mye om prestisje og potensiale for toppjobb etter endt utdanning. Enkelte burde også innse at de ikke kan forandre verden alene.

 

Så jadda, jeg hører ikke hjemme. Jeg gir faen. :fun:

 

(Og jeg gjør alt jeg kan for å ikke tenke over hvor utrolig dårlig det går på midsemesterprøven i ma1201 om ca. 10 timer. Jeg liker ikke realfagsmatte :p)

Lenke til kommentar
Forumtreff for NTNU-tråd-posterne kunne fått Iran til å legge atomspalting på hylla.

Og undertegnede til å slette flere poster. Jeg har ofte undret meg over denne tråden. At vi har noen katgorier der barnslighetene florerer er ikke så rart, gjennomsnittsalderen på forumet tatt i betraktning, men vi venter oss kanskje litt mer av dere som faktisk snart skal overta etter min generasjon der ute i det virkelige liv.

 

Det er minst to av de slettede postene som kvalifiserer til strengere reaksjoner. Det skal jeg ta opp internt.

 

Reaksjoner tas på PM, ikke her i tråden.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Nå er det min mening, noe som jeg forøvring sa til han som skulle få meg til å skrive under på en kampanje mot dødstraff, det er utrolig arogant av oss å prøve å bestemme over hva andre land skal gjøre eller ikke gjøre.

 

Sånn sett fra et videnskapelig synspunkt er atom energi veldig ok. Det er effektivt, rent og sikkert.

 

Så til deg Jan Ove, skjerp deg. Dette her med at du ikke passer inn og alt det der er bare tull, ingen vil bo alene. Ingen burde være alene og ingen trenger å være alene.

Greit nok at du ikke kan forandre verden, men det er ingen grun til å bli en taper på sosialen heller. Når du først har klart å komme deg inn på NTNU betyr det at du er duger til noe. Mitt forslag er at du slutter å klage over hvor kjedelig ting er. Ta deg sammen og få orden på studiene.

 

Forøvrig har jeg vært på treff med noen av de som poster i tråen.

Lenke til kommentar
Så til deg Jan Ove, skjerp deg. Dette her med at du ikke passer inn og alt det der er bare tull, ingen vil bo alene. Ingen burde være alene og ingen trenger å være alene.

Greit nok at du ikke kan forandre verden, men det er ingen grun til å bli en taper på sosialen heller. Når du først har klart å komme deg inn på NTNU betyr det at du er duger til noe. Mitt forslag er at du slutter å klage over hvor kjedelig ting er. Ta deg sammen og få orden på studiene.

 

Det finnes flere eksempler på folk som har allverdens muligheter og dropper studier til fordel for et fredligere og mer tilfredsstillende liv. Det er ikke alle som finner lykke i utdanning og penger. Slik du fremstiller det er jo det å leve utenfor samfunnets normale rammer definert som det å være en trygdesnyltende taper. Er det ikke bedre at en motivert søker får plassen hans, istedenfor at han kaster vekk et år av livet på noe han ikke ønsker å drive med?

 

At muligheten er der betyr ikke at man må ta den. Selv kan jeg i stor grad identifisere meg med han, men mitt forslag er å ta seg fri og sette ting i perspektiv. Selv har jeg ikke gått realfagsstudier på videregående, men jeg sitter nå og regner dag inn og ut fordi jeg syntes det er gøy. Målet er å komme meg inn på NTNU '11 (har militærtjeneste først). Grunnen til at jeg må ta opp en del fag er ikke dårlige forutsetninger eller lav intelligens, snarere tvert imot. Motivasjon er noe herk, men når man først finner den kan man gjøre ganske mye.

 

Mitt råd er å ta et år vekke fra studier, finne ut hva du vil med livet og så utdanne deg innenfor den sektoren. Misliker man matte ser jeg ikke nødvendigheten til å legge opp til en karriere hvor det kommer til å være en del av hverdagen de neste 50 årene.

Lenke til kommentar
Mitt råd er å ta et år vekke fra studier, finne ut hva du vil med livet og så utdanne deg innenfor den sektoren. Misliker man matte ser jeg ikke nødvendigheten til å legge opp til en karriere hvor det kommer til å være en del av hverdagen de neste 50 årene.

 

Her strides det lærde, greit nok om en drar i millitæret, men jeg tror at man ved et friår fort kan se at en mister mye av rutiner, disiplin, evne til å jobbe hardt etc som ikke kan være så positivt. Men helt klart - er en usikker er det kanskje lurest å se det an før en hiver seg uti et 3-5 årig studie..

Lenke til kommentar
Mitt råd er å ta et år vekke fra studier, finne ut hva du vil med livet og så utdanne deg innenfor den sektoren. Misliker man matte ser jeg ikke nødvendigheten til å legge opp til en karriere hvor det kommer til å være en del av hverdagen de neste 50 årene.
Her strides det lærde, greit nok om en drar i millitæret, men jeg tror at man ved et friår fort kan se at en mister mye av rutiner, disiplin, evne til å jobbe hardt etc som ikke kan være så positivt. Men helt klart - er en usikker er det kanskje lurest å se det an før en hiver seg uti et 3-5 årig studie..
Man blir helt klart akademisk dum av å være et helt år i militæret. Uten unntak.

Men samtidig får du en del verdifull livserfaring om samarbeid, mestring og holdninger. Og noen lærer også å vaske hus og klær og lage litt mat, småting som kan være nyttig i studenttilværelsen som dessverre ikke alle lærer hjemme lenger. Og noen plasser gleder man seg sånn til å bli ferdig at det kan virke motiverende å endelig få begynne på studier og gjøre noe litt mer meningsfullt.

Lenke til kommentar
Mitt råd er å ta et år vekke fra studier, finne ut hva du vil med livet og så utdanne deg innenfor den sektoren. Misliker man matte ser jeg ikke nødvendigheten til å legge opp til en karriere hvor det kommer til å være en del av hverdagen de neste 50 årene.

 

Her strides det lærde, greit nok om en drar i millitæret, men jeg tror at man ved et friår fort kan se at en mister mye av rutiner, disiplin, evne til å jobbe hardt etc som ikke kan være så positivt. Men helt klart - er en usikker er det kanskje lurest å se det an før en hiver seg uti et 3-5 årig studie..

 

Ja, det kan jeg si meg enig i. Det finnes i følge "alle foreldre" ingen vei tilbake til studiene om man finner seg en greit betalt jobb, men dette er selvfølgelig veldig individuelt. Det er mye fornuftig man kan gjøre i løpet av et friår uten å studere, men det gjelder ikke å miste tråden og falle for fristelsen å melde seg helt ut. Personlig tar jeg et halvår realfagsopplæring på HiB/jobbing, militærtjeneste og et halvt år med reising, trening, lesing og.. ehh livsnytelse. Jeg var da så uheldig å komme inn i januar.

 

EDIT: Angående det Endrebjo sier så kommer vel det veldig an på hva man legger opp til selv. Jeg kommer til å prøve å ta opp fag, samt ta ex.phil og GSU-fag i løpet av min tjeneste. Hvorvidt dette lar seg gjøre får jeg vente å se, men jeg er forberedt på å lese.

Endret av Hans_Hölzel
Lenke til kommentar
Ikke at jeg har noen interresse av å gjøre det, men er det mulig å leie et auditorium helt uten noen som helst begrunnelse?

 

Hvis jeg som student ville leie R1 i kveld mellom kl 21 og 24 til en privat filmvisning, hadde jeg da fått lov til det?

Å leie auditorium vet jeg ikke helt. Men å låne gratis går som regel helt fint i min erfaring. Det gjør du for eksempel her:

 

http://romres.ntnu.no/Login.aspx?ReturnUrl=%2fdefault.aspx

 

(Obs: tidligere virket dette systemet ikke med Firefox, kun med IE. Hvis ikke de har utbedret det må du fyre opp IE for å bruke reserveringssystemet.)

 

EDIT: Ser ut som det fungerer med andre nettlesere også nå.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Mente vel egentlig å låne gratis ja. Men trenger jeg som student en faglig grunn til å låne et hvilket som helst rom? Ser for meg at låning av små aud. skulle gå greit, men hva med de største?

Jeg har lånt auditorium flere ganger uten problem. Jeg oppga en (noenlunde) faglig grunn, men det virket som om de ikke sjekket det noe grundigere. Så du kan nok oppgi nesten hva som helst og likevel låne uten problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...