Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den er gammel og fin ja, bedre forkortet da;

 

Hvorfor kan ikke dragvollere deriveres? Fordi de har ingen funksjon.. :p

 

Gløshaugere: Hvordan?

Hist'ere: Hvorfor?

Dragvollere: vil du ha en ekstra pose?

 

Tihi.

Kommafeil og feil bruk av semikolon i første setning, dårlig ordstilling i andre setning, feil bruk av apostrof i HIST-ere, samt inkonsekvent bruk av store/små bokstaver etter kolon i de tre nederste linjene.

 

I denne sammenheng vil jeg minne om trøls' utvidede teorem:

 

Fy-ord >> 0 >> skrivefeil

 

Bestandig like lame/flaut hver gang noen går all serious på rettskriving. Slapp a litt da trøls, det går bra, du er en internet warrior, en av de beste!

Lenke til kommentar

Om du ikke skjønte det, var det et svar til ditt tidligere utsagn om universitetsfolk og (manglende) dannelse. Jeg vil mene det er bedre å skrive "runketryne" enn "Hist'ere" i enhver tekst, og at sim følgelig er mer dannet enn deg. (Hurra for sim!)

 

"All serious"? Ikke min intensjon. Men så begynte folk å hevde at man må skrive HiST ...

Endret av trøls
Lenke til kommentar

Nå kan det nevnes at pukkelkapitaliseringen i HiST ikke er noe sært, eget påfunn fra den kanten. Dette er normen, brukt i nesten samtlige norske universiteter og høyskoler. HiO, UiO, UiB, UiT, HiNT, UiA, HiH. Listen fortsetter. I tillegg finnes samskipnadene som gjør det på samme måte, som SiT og SiO. Dette er den korrekte offisielle måten å skrive forkortelsene på. Påstanden om at det er 1337-speak blir like ubegrunnet og gal som om det var fagkoder på NTNU du hadde beskylt for det samme.

Lenke til kommentar
Påstanden om at det er 1337-speak blir like ubegrunnet og gal som om det var fagkoder på NTNU du hadde beskylt for det samme.

Det er noe satt på spissen at det er 1337, ja. Men at mange gjør noe, betyr heldigvis ikke at det er korrekt, eller eneste korrekte måte.

 

Jeg mener ikke at det er feil å skrive HiST (bare litt teit); jeg mener at det ikke er feil å skrive Hist eller HIST. Uio kan man ikke skrive, men UIO (og UiO) er greit. Og så videre - i henhold til vanlige rettskrivningsregler. Generelle rettskrivningsregler bør alltid være overordnet, mens aktørers ønske om å ha et OpPsIktsVEKKENDE navn bør være underordnet.

 

Det var ikke dette jeg hadde lyst til å diskutere, men runketryner er tydeligvis tabu. ...

Endret av trøls
Lenke til kommentar

God aften!

Bare hadde et lite spm angående NTNU. Hvordan er balansen mellom jenter og gutter på NTNU? Har fått høre at det er noen linjer som er veldig jevne, mens andre er veldig guttedominerte. Og hvordan et utviklingen? Øker jenteprosenten i snitt hvert år eller holder den seg der den er?

 

Har planer om å begynne på NTNU etter militæret, høsten 2011 (forutsatt at jeg kommer inn), så er bare litt nysgjerrig. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...