Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Eneste grunnen til å logge inn på studweb nå er vel for å betale semesteravgift, sånn at du får studielånet innvilget. Noe som i og for seg er ganske nyttig.

 

Og bare så det er sagt: Ikke finn på å søk studielån med papirsøknad! Hun ene jeg bodde med i fjor søkte studielån rundt denne tid i fjor på papir, og hennes søknad ble ikke behandlet ferdig før 15 oktober. Hun klarte seg med et lite lån fra foreldra og massivt bruk av mastercard, men likevel veldig upraktisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nyttig info: i år blir alle tvunget til å søke på nett. Papirskjemaer benyttes fremdeles til diverse andre ting man kan komme over f.eks sykmelding.

 

Hvor tidlig bruker man å få studielånet utbetalt? Leste noe om at det skulle skje litt før semesterstart, og jeg har allerede fått søknaden godkjent + betalt semesteravgift.

Lenke til kommentar

hei! jeg har kommet inn på kybernetikk og gleder meg til det, skal mest sansynlig flytte opp dit i løpet av neste uke. der jeg dabor da på steinan studenby (hybel), så jeg har ett par ting jeg lurer på.

 

1. hvordan ser egentlig hybelene ut? målene? fellesareale? innvetar? (ja lest innvetarlisten, men det sier jo lite...)

 

noen som vet om eller har noen bilder eller erfaringer de kunne gi?

 

2. jeg skal bli med i omega og vil da vite om det er noe spesielt jeg bør vite? (som innmelding osv)

 

3. når får jeg lage min første robot? :p

 

4. til admin/ brukeradministrator: dette er ikke min bruker, dette er min brors... jeg får ikke laget bruker med mailen min siden allerede det står den er brukt, men det står også att det ikke er en bruker med denne mailen når jeg skulle få sendt passord. trolig har jeg da registrert, men glemt å aktivere tidligere... kan en brukeradmin hjelpe meg? (sende PM?, vill ikke hive mailen min ut på forumet)

 

på forhond takk.

Lenke til kommentar
1. hvordan ser egentlig hybelene ut? målene? fellesareale? innvetar? (ja lest innvetarlisten, men det sier jo lite...)

 

noen som vet om eller har noen bilder eller erfaringer de kunne gi?

Det er to typer hybler på Steinan. Jeg antar du mener vanlig blokkhybel og ikke småhus? Blokkhyblene er 3 hybler på 12 kvm hver rundt et fellesrom som er kjøkken + spisebord, pluss et toalett og en dusj (i hvert sitt rom). Ikke stort mer. Alle tre må dele på ett kjøleskap. Det er dog egen vask på rommet (både bra og dårlig, fordi det er mer praktisk om morran, men det tar også opp plass på rommet og gjør det mer jobb å holde rent).

 

Forresten er det også klesskap, seng og skrivebord på rommet.

 

2. jeg skal bli med i omega og vil da vite om det er noe spesielt jeg bør vite? (som innmelding osv)

Det meste får du egentlig vite i løpet av fadderperioden. Ellers står det nyttig info her.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
1. hvordan ser egentlig hybelene ut? målene? fellesareale? innvetar? (ja lest innvetarlisten, men det sier jo lite...)

 

noen som vet om eller har noen bilder eller erfaringer de kunne gi?

Det er to typer hybler på Steinan. Jeg antar du mener vanlig blokkhybel og ikke småhus? Blokkhyblene er 3 hybler på 12 kvm hver rundt et fellesrom som er kjøkken + spisebord, pluss et toalett og en dusj (i hvert sitt rom). Ikke stort mer. Alle tre må dele på ett kjøleskap. Det er dog egen vask på rommet (både bra og dårlig, fordi det er mer praktisk om morran, men det tar også opp plass på rommet og gjør det mer jobb å holde rent).

 

Forresten er det også klesskap, seng og skrivebord på rommet.

 

2. jeg skal bli med i omega og vil da vite om det er noe spesielt jeg bør vite? (som innmelding osv)

Det meste får du egentlig vite i løpet av fadderperioden. Ellers står det nyttig info her.

 

 

takker så mye, men ja, tenkte litt på hva man får plass til? er det seng/sofa? eller bare seng? eller både og?... og hvor stort er skrivebordet? sitter med 2 stykk 22" skjermer og håper det er plass...

 

og ps: kult å se det er flere sinfest fans her ute ;)

Lenke til kommentar

2. Du vil møte på Omega allerede første dag på universitetet, og alle som vil blir med på fadderuka (ingen innmelding) i regi av Omega. Når så hverdagen melder seg, så blir det etterhvert en opptaksfest hvor du må delta for å bli medlem.

 

3. Ikke med det første ihvertfall. Har selv gått et år, og tror praktiske oppgaver utover i studietiden består mer i klare avgrensede oppgaver, heller enn å lage en robot fra bunn. Det blir kanskje aktuelt i 4. klasse og 5. klasse, ihvertfall hvis du velger tilpassede datasystemer som mastergradretning. Men du kan jo melde deg inn i Omega verksted, der kan du sikkert lage noe artig (men du betaler alt sjæl). F.eks som dette

(
), tror den ble laget av en 3. klassing på fritida.

 

I første klasse må du belage deg på litt kjedeligere oppgaver, men du har da ihvertfall ett kyb-fag (kyb intro). Er ikke allverdens spennende robotgreier som skjer der, men du får prøve å "jogge" (spør eller google hvis du lurer på hva det er) en industri robot, faktisk ganske artig. Dessverre var zip-driven ødelagt når vi var der, noe som førte til at det ble mye kluss.

Lenke til kommentar
takker så mye, men ja, tenkte litt på hva man får plass til? er det seng/sofa? eller bare seng? eller både og?... og hvor stort er skrivebordet? sitter med 2 stykk 22" skjermer og håper det er plass...

For var det kombinert seng/sofa, men tror det er kun seng (rammemadrass) på alle hybler nå. Like greit, sengesofaen var helt elendig. Skrivebordet tror jeg du skal få plass til to skjermer på. I verste fall er det jo bare å hive skrivebordet ned i boden og kjøpe et større et på Ikea.

 

og ps: kult å se det er flere sinfest fans her ute ;)

:thumbup:

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
2. Du vil møte på Omega allerede første dag på universitetet, og alle som vil blir med på fadderuka (ingen innmelding) i regi av Omega. Når så hverdagen melder seg, så blir det etterhvert en opptaksfest hvor du må delta for å bli medlem.

 

3. Ikke med det første ihvertfall. Har selv gått et år, og tror praktiske oppgaver utover i studietiden består mer i klare avgrensede oppgaver, heller enn å lage en robot fra bunn. Det blir kanskje aktuelt i 4. klasse og 5. klasse, ihvertfall hvis du velger tilpassede datasystemer som mastergradretning. Men du kan jo melde deg inn i Omega verksted, der kan du sikkert lage noe artig (men du betaler alt sjæl). F.eks som dette

(
), tror den ble laget av en 3. klassing på fritida.

 

I første klasse må du belage deg på litt kjedeligere oppgaver, men du har da ihvertfall ett kyb-fag (kyb intro). Er ikke allverdens spennende robotgreier som skjer der, men du får prøve å "jogge" (spør eller google hvis du lurer på hva det er) en industri robot, faktisk ganske artig. Dessverre var zip-driven ødelagt når vi var der, noe som førte til at det ble mye kluss.

 

hm... skuffende :p men får nok bli med i det verkstedet, har selv lest en del på sidene deres og hva gjør den roboten de snakker om der?

 

For var det kombinert seng/sofa, men tror det er kun seng (rammemadrass) på alle hybler nå. Like greit, sengesofaen var helt elendig. Skrivebordet tror jeg du skal få plass til to skjermer på. I verste fall er det jo bare å hive skrivebordet ned i boden og kjøpe et større et på Ikea.

 

hm... det var det jeg tenkte på ;) har ett 80 X 220 skrivebord hjemme som jeg har lyst til å ha med, men er det plass til det i enden / under ett vindu?

Lenke til kommentar
hm... skuffende :p men får nok bli med i det verkstedet, har selv lest en del på sidene deres og hva gjør den roboten de snakker om der?

 

robot.JPG

 

Du skal få den til å plukke opp en penn, og bare jogge den gjennom en løype hvor den tegner en strek uten å komme utenfor kantene. Det har ingen sammenheng med pensum forøvrig, er bare lek, hvor man ser hvordan industri roboter fungerer. Dessuten er faktisk jogging en vanlig metode, så er greit å ha gjort det. I arbeidslivet kunne f.eks man ha festet en sprayboks på den, og så fått den til å spraye bildeler.

 

Verkstedfolka er forresten kule. Selv har jeg droppa å bli med fordi jeg er tidenes dårligste til å lodde, men ellers hadde jeg nok blitt med. Vurderer faktisk fortsatt å bli med, fordi de har gratis kaffe og hengekøye :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12348972834
Det vil jeg si er en god grunn til å finne frem finklærne, heller enn det motsatte.

"Å, se, raringen fra immatrikuleringen!"

 

Signerer denne. Jeg så igrunnen ingen som hadde "pyntet" seg i det hele tatt. Men det sier seg vel selv at man ikke skal møte opp i hullete joggebukse og tannkrem i munnvikene ;)

 

Synes forøvrig ikke det var særlig høytidelig, heller...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...