Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

det er ikke noe som hindrer deg i å melde deg opp i fag i høyere årstrinn utenom eventuell kræsj i eksamensdatoer så lenge fagene ikke krever fag du ikke allerede har tatt (har ikke fått inntrykk av at dette sjekkes noe særlig uansett). om det er teknisk mulig å ta igjen et helt år skal jeg ikke banne på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingeniørene bruker pocket-mattebøker.

Kommer helt ann på hva du velger å kjøpe. Jeg kjøpte matte1 og 2 i ett og fikk den med stiv perm.

Var opprinnelig ment som et spydig skudd i blinde mot ingeniørstudenter, men hvis vi legger spøk til side, så er det nok sant som du sier.

 

Undervises MA2105 om høsten? Hva er forskjellene mellom dette kurset og Matte 4K?

 

Forskjellen er vel mest at 4k er mer praktisk enn MA2105. Jeg tror ikke det undervises, og det er ganske synd.

Ikke undervises på høsten, eller ikke i det hele tatt?

Planlegger å ta 4K til høsten, men så fikk jeg høre av stud.ass Strand (som forresten sa at den oppgaven du gav meg for å servere han ikke var så vanskelig. Han gadd dog ikke prøve seg på den da, og har ikke vært i øvingstimen hans i det siste.) at det fantes et tilsvarende kurs som ikke var teknologikurs. Tviler vel egentlig på at forskjellene er de helt store, men han sa i alle fall at MA2105 fantes. Om det gir noen fordeler å ta dette i stedet for 4K vet jeg heller lite om.

Endret av Raspeball
Lenke til kommentar

Kunne vært interessant å finne ut hva forskjellene egentlig ligger i. Jeg ser man får 5,0 poeng i reduksjon på MA2105 hvis man har TMA4120, så de kan ikke være helt identiske heller. Jeg kunne muligens tenkt meg å ta faget selv, siden det frister litt å få med seg kompleks analyse-pensumet som jeg «går glipp av» ved å ha 4N i stedet for 4K ...

Lenke til kommentar
VET det er UMULIG å vite noe om inntaksnitt til høsten mtp nye poengsystemer, men er det noen som ønsker å SPEKULERE i hva minste snittet på Indøk vil være for en med 4 ekstrapoeng?????

Hehe, for moro skyld så tipper jeg 61 poeng på primær dersom antall plasser på studiet er likt det som var i fjor. Dvs 3,5 poeng mindre enn i 2008. Ble født flere barn i 1990 enn i 1989, og i tillegg kommer finanskrisa som kanskje kan har en liten effekt på poenggrensene (selv for indøk).

Lenke til kommentar
1989: 59.303

1990: 60.939

 

En drøy høvdingneve unger altså ;)

 

ref ssb.no

 

edit: Verdt å merke seg at dette er det høyeste antall barn født de siste 30 årene. Skummel utvikling

"Fødslene i 2008 tilsvarer at hver kvinne i gjennomsnitt føder 1,96 barn i løpet av livet. Det ble født 60 500 barn, siden 1973 har tallet på fødte bare vært høyere i 1990, 1991 og 1996. Fruktbarheten er i toppskiktet i Europa, og det er bare albanske, islandske, franske og irske kvinner som føder flere enn de norske."

 

1,96 er for lavt til å opprettholde befolkningen over tid, gitt null innvandring. Med andre ord ligger vi litt for lavt, men stadig er relativt bra tall.

Lenke til kommentar
1989: 59.303

1990: 60.939

 

En drøy høvdingneve unger altså ;)

 

ref ssb.no

 

edit: Verdt å merke seg at dette er det høyeste antall barn født de siste 30 årene. Skummel utvikling

 

Nå vet man ikke hvor mange av disse som velger høyere utdanning kontra 90-kullet, da. Men det er kanskje ikke så store svingninger.

Lenke til kommentar

En ting jeg ikke skjønner med kvotene på linjer (primær og ordinær). La meg ta et eksempel:

 

Antall som kommer inn på dette studiet: 30 stk

 

Ant. primærsøkere: 30

Ant. ordinærsøkere: 50

 

Alle primærsøkerene har over 60 poeng.

Ingen av ordinærsøkerne har over 60 poeng.

 

Vil da denne eksempelklassen bestå av 30 primærsøkere ved skolestart?

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...