Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvrodan fungerer sån strategisk stryk? Det er to eksamener som passer noe dårlig og som hadde vært bedre og tatt på høsten.

 

Er det bare å lavær å møte opp, eller må man møte opp og levere blankt, eller er det en annen måte og gjøre det på?

 

Må mann melde seg opp på eksamen til høsten manuelt, elelr skjer det automatisk?

 

Hva skjer med lånekssen. Blir det omgjort til stipend like vel, bare det vil ta litt lenger tid? Blir vel ikke 60sp dette året, men det blir emr en 60 neste år. Eller ossen er det?

Lenke til kommentar

For å få ta konteeksamen:

Må møte opp på eksamen, og sitte minst én time. Kan da fylle ut et skjema og levere blankt.

Deretter må du melde deg opp til konteeksamen på studentweb.

 

Lånekassen: du får omgjort til stipend når du er tilbake på skjema. Jeg tok kun tre fag første semester, men tok fem fag et senere semester. Fikk da omgjort maksimalt til stipend.

Lenke til kommentar
Ingeniørene bruker pocket-mattebøker.

Kommer helt ann på hva du velger å kjøpe. Jeg kjøpte matte1 og 2 i ett og fikk den med stiv perm.

Var opprinnelig ment som et spydig skudd i blinde mot ingeniørstudenter, men hvis vi legger spøk til side, så er det nok sant som du sier.

 

Undervises MA2105 om høsten? Hva er forskjellene mellom dette kurset og Matte 4K?

Endret av Raspeball
Lenke til kommentar
Hvrodan fungerer sån strategisk stryk? Det er to eksamener som passer noe dårlig og som hadde vært bedre og tatt på høsten.

Konteeksamen er i august. Men hvis du vil ødelegge sommerferien, så værsågod. :)

 

Hva skjer med lånekssen. Blir det omgjort til stipend like vel, bare det vil ta litt lenger tid? Blir vel ikke 60sp dette året, men det blir emr en 60 neste år. Eller ossen er det?

Studiepoeng man tar for mye blir satt på "konto" og eventuelt avregnet mot tidligere år hvor man har tatt for få poeng. Så for hele studietiden sett under ett venter Lånekassen at produserte studiepoeng = studiepoeng du får lån/stipend for, selv om dette kan variere litt fra år til år.

Lenke til kommentar
Ingeniørene bruker pocket-mattebøker.

Kommer helt ann på hva du velger å kjøpe. Jeg kjøpte matte1 og 2 i ett og fikk den med stiv perm.

Var opprinnelig ment som et spydig skudd i blinde mot ingeniørstudenter, men hvis vi legger spøk til side, så er det nok sant som du sier.

 

Undervises MA2105 om høsten? Hva er forskjellene mellom dette kurset og Matte 4K?

 

Forskjellen er vel mest at 4k er mer praktisk enn MA2105. Jeg tror ikke det undervises, og det er ganske synd.

Lenke til kommentar
For å få ta konteeksamen:

Må møte opp på eksamen, og sitte minst én time. Kan da fylle ut et skjema og levere blankt.

Deretter må du melde deg opp til konteeksamen på studentweb.

 

Så om jeg ikke møter opp så får jeg ikke ta konteeksamen, med mindre jeg har gyldig grunn som sykefravær?

 

Må jeg stryke for å få ta konteeksamen, eller kan jeg ta den selv om jeg skulle fått en E bare fra å hallseriøst svare på eksamen føre jeg leverte den inn?

Lenke til kommentar
Så om jeg ikke møter opp så får jeg ikke ta konteeksamen, med mindre jeg har gyldig grunn som sykefravær?

 

Må jeg stryke for å få ta konteeksamen, eller kan jeg ta den selv om jeg skulle fått en E bare fra å hallseriøst svare på eksamen føre jeg leverte den inn?

i) Korrekt, du må møte eller ha legeattest

ii) Du må stryke

Lenke til kommentar
Så om jeg ikke møter opp så får jeg ikke ta konteeksamen, med mindre jeg har gyldig grunn som sykefravær?

 

Må jeg stryke for å få ta konteeksamen, eller kan jeg ta den selv om jeg skulle fått en E bare fra å hallseriøst svare på eksamen føre jeg leverte den inn?

i) Korrekt, du må møte eller ha legeattest

ii) Du må stryke

 

Ok, godt å vite.

 

Men det er jo alltid flere som ikke møter opp på eksamen. Har alle dem legeatest? Da må det være lett å få legeatest. Så mange kan umulig ha droppet ut så mange år ut i studiet.

Lenke til kommentar
Er det sant at NTNU har en eller to standardkalkulatorer som eneste tillatte kalkulatorer på eksamen? Er det noen måte å søke seg forbi dette?

Siv.ing.-linjene har i alle fall to godkjente kalkulatorer, hvor den ene er ute av produksjon. Den som benyttes i dag er "Citizen SR-270X". Jeg tviler på at du får godkjent bruk av annen kalkulator, og skjønner ikke helt hvorfor du vil dette heller.

Lenke til kommentar
Er det sant at NTNU har en eller to standardkalkulatorer som eneste tillatte kalkulatorer på eksamen? Er det noen måte å søke seg forbi dette?

Siv.ing.-linjene har i alle fall to godkjente kalkulatorer, hvor den ene er ute av produksjon. Den som benyttes i dag er "Citizen SR-270X". Jeg tviler på at du får godkjent bruk av annen kalkulator, og skjønner ikke helt hvorfor du vil dette heller.

 

Har vent meg til en utrolig lettbrkt og god kalkulator nå over tre år - men nå vet jeg ikke hvordan matematikken og graden av kalkulatorbruk er på universitetet, så det er godt mulig det går bra ja :)

Lenke til kommentar
Er det sant at NTNU har en eller to standardkalkulatorer som eneste tillatte kalkulatorer på eksamen? Er det noen måte å søke seg forbi dette?

Siv.ing.-linjene har i alle fall to godkjente kalkulatorer, hvor den ene er ute av produksjon. Den som benyttes i dag er "Citizen SR-270X". Jeg tviler på at du får godkjent bruk av annen kalkulator, og skjønner ikke helt hvorfor du vil dette heller.

 

Har vent meg til en utrolig lettbrkt og god kalkulator nå over tre år - men nå vet jeg ikke hvordan matematikken og graden av kalkulatorbruk er på universitetet, så det er godt mulig det går bra ja :)

 

ntnu-kalkisen er også ekstremt lettbrukt, da den ikke har noen avanserte funksjoner.

Lenke til kommentar

Men det er vel slik at man kan bruke mer avanserte kalkulatorer utenfor eksamen?

 

Anyways, jeg har spurt en gang her før, men det er veldig vanskelig å finne hva man leter etter i en tråd på 680 sider. Jeg går i VG3 nå, og har Matte R2, Kjemi 2 og Fysikk 2. Snittet mitt kommer forhåpentligvis til å ende opp på rundt 5,7 (61 poeng med de 4 realfagspoengene). Jeg sitter med to valg, og det begynner å nærme seg søknadsfristen. Det står mellom Fysmat og Nano, og jeg er veldig usikker på hva jeg skal sette som førstevalg. Det største dilemmaet mitt er at jeg er redd for at det blir mye kjemi på nano, som jeg begynner å bli litt lei av (Jeg vet ikke om dette er på grunn av faget eller lærere. Det er også det faktum at kjemiboka alle VG3 elever har i år er helt ubrukelig). Informasjonen på NTNU sine sider føler jeg bare er propaganda, så jeg lurte på om noen kunne "selge" meg litt her. Jeg prøvde å se på linjeforeningene til de to linjene, men foraene der var bare for studenter.

 

Også: Kommer man inn på flere enn ett studie dersom man har karakterer til dette? Hva skjer dersom man kommer inn på to eller flere studier, kan man bare velge mellom disse?

Endret av Frexxia
Lenke til kommentar

Finnes det noen lignende wikier for f.eks. marintek eller bygg?

 

Er det mulig å ta et siv.ing studie på mindre enn 5 år? Man leser jo ofte om folk som gjør dette i jus eller økonomi, men dette er jo fag som man kan studere en del på egenhånd, spesielt jus.

Endret av haarod
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...