Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er bmat (studieretning matematikk med informatikk) og master i matte, kontra siving datateknikk. Jeg føler at siving plukker emner innenfor alle mulige ting slik at man sitter igjen med stor bredde, men liten dybde. Eller er siving et hardere studieløp slik at man får like god dybde, men samtidig større bredde?

 

Edit: Bruker de f.eks samme matteboken?

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar
Du kan lese masse om nano og fysmat på henholdsvis nanowiki og nablawiki. Du trenger ikke ha _mange_ kjemifag på nano om du ikke vil.

 

 

Finnes det lignende wikier til andre siv.ingeniør linjer ?

 

Ingeniørvitenskap og IKT har en (wiki.hybrida.no), ellers vet jeg ikke om flere, men jeg tviler.

 

Men ved å se på studiets oppbygning på ntnu sine sider og bruke http://www.ntnu.no/studier/emner" kan man finne ut av en del.

Lenke til kommentar

Noen som vet hva som vet hva som er beste måte å nå ut til flest på Gløshaugen ved salg av togbilleter ol. Ser at en del henger opp lapper, men de henges jo over med en gang. iBok er jo en strålende tjeneste for bøker. Noen som har noen andre tips? Tenkte selv kanskje på facebook marketplace, men jeg finner det ikke, er det borte mon tro?

Lenke til kommentar

Very clever ... :p

 

Til alle oppmeldte i emne TDT4100 v†r 2009:

 

Grunnet begrenset romkapasitet i Trondheim Spektrum, samt for † unng† † m†tte bruke lokaler p† Gl›shaugen som er lite egnet for eksamensavvikling, blir det enkelte endringer i eksamensavviklingen. Eksamensdatoen endres til 17.april. Tidspunkt og lokalet vil v‘re det samme som opprinnelig oppsatt

 

Merk: Eksamensdatoen er flyttet til 17.april

 

Vennlig hilsen

Eksamenskontoret

Lenke til kommentar

Noen som kan si litt om viktige forskjeller mellom datateknikk, Ingeniørvitenskap og IKT og

Kommunikasjonsteknologi? Syns alle tre virker ganske like. Så vidt jeg har skjønt driver alle linjene med å løse problemer ved hjelp av data.

 

Hvilken av de tre er mest fornuftig hvis jeg liker matte, fysikk og data? Liker ikke kjemi og er mer teoretisk enn kreativ.

Lenke til kommentar

Du må gjennom en del matte og fysikk de første to årene uansett hvor du går, men om du vil fortsette med det vet jeg IKT driver mer med modellering av fysiske ting enn de andre linjene. Eventuelt kan du gå ind.mat., en av linjene under fys.mat, som visstnok har en del tunge matematiske beregninger som de klemmer inn i datamaskiner.

 

Hva som er mest fornuftig må du nok velge selv, se på fordypningsretningene og finn ut hva du brenner mest for og du kan se for deg å jobbe med.

Lenke til kommentar

Hei, er det mulig å komme in på/eller vits å søke på NTNU om man har 6 fra VGS(natur&matte), fysikk og kjemi(tatt opp) og noe andre ting som jeg ikke helt husker. Men har elendige karakterer fra vgs(norsk, historie osv..)?

 

Grunnen til jeg spør er fordi han jjeg kjenner, har gitt opp & ser ikke noe "point" med å søke på skole fordi han har dårlige karakterer i andre fag. Så han sitter bare hjemme åo dasser. :realmad:

Lenke til kommentar

Ok.

 

Men som han selv sier så har han 5,4 i snitt. Det er nanoteknologi han sikter til, men det snittet er vel høyere for å komme in? :p

 

@Frexxia

 

Det er det jeg også sier, men dessverre så gidder han ikke å jobbe med noe annet enn matte.. matte, matte, matte -_-

Endret av laffe
Lenke til kommentar

Nei, det vil han sannsynligvis ikke klare. Nanoteknologi på NTNU er vanskligere å komme inn på enn medisin for primæropptak. De krevde ifjor 66 poeng og kommer sikkert til å kreve noe rundt 60-62 poeng i år. Vennen din kan få maks 58 poeng.

 

Edit: La merke til at han har tatt opp noen fag. De krevde ifjor 67.6 poeng for hovedopptaket og i år kommer det sikkert til å bli noe rundt 61-64 poeng. Selv om sjansene er små for at han kommer inn kan han like så godt søke.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...