Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finner ikke Industriell økonomi, bare industriell økonomi og teknologiledelse på samordnaopptak.no, vil det si at NTNU bare har sistnevnte linje?

 

Edit: Ble litt mindre hjelpesløs, finner bare indøk-teknologiledelse på NTNU sidene. Hva skiller denne fra industriell økonomi linjen som er på andre universitet? Er det håpløst å satse på å komme inn på feks Marinteknikk, deretter bytte når en først har komt inn, eller etter første året? Om poenggrensene fremdeles er over 60 poeng ved opptak har jeg nok ikke sjanse :)

Endret av slux
Lenke til kommentar
Adressa: 120 millioner til NTNU - 0 kr til Dragvoll

 

I regjeringens krisepakke foreslås det å gi 120 millioner kroner til NTNU for å totalrenovere kjemibygget. Dragvoll får 0 kroner.

Det er en litt snodig formulering. Hva med f.eks. resten av Gløshaugen? Dragvoll har behov for penger, jeg har blant annet fått tildelt lesesalplass på en brakkerigg (før var det en PC-sal vi fikk). Men det er vel strengt talt ikke saken her. Man kan ikke få i både pose og sekk ;)

Lenke til kommentar
Finner ikke Industriell økonomi, bare industriell økonomi og teknologiledelse på samordnaopptak.no, vil det si at NTNU bare har sistnevnte linje?

 

Edit: Ble litt mindre hjelpesløs, finner bare indøk-teknologiledelse på NTNU sidene. Hva skiller denne fra industriell økonomi linjen som er på andre universitet? Er det håpløst å satse på å komme inn på feks Marinteknikk, deretter bytte når en først har komt inn, eller etter første året? Om poenggrensene fremdeles er over 60 poeng ved opptak har jeg nok ikke sjanse :)

Industriell økonomi og teknologiledelse er det alle kaller ind.øk her i gården. Bare drit i teknologiledelse-biten, det er akkurat det samme studiet som Industriell økonomi på andre universiteter. NTNU liker bare å lage fancy navn på studiene sine, i typisk BI-stil. Men det funker, så jeg skal ikke dømme dem jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696
Adressa: 120 millioner til NTNU - 0 kr til Dragvoll

 

I regjeringens krisepakke foreslås det å gi 120 millioner kroner til NTNU for å totalrenovere kjemibygget. Dragvoll får 0 kroner.

Det er en litt snodig formulering. Hva med f.eks. resten av Gløshaugen? Dragvoll har behov for penger, jeg har blant annet fått tildelt lesesalplass på en brakkerigg (før var det en PC-sal vi fikk). Men det er vel strengt talt ikke saken her. Man kan ikke få i både pose og sekk ;)

 

Maskin og marin har og brakkelesesalplasser på gløs....

Lenke til kommentar
Industriell økonomi og teknologiledelse er det alle kaller ind.øk her i gården. Bare drit i teknologiledelse-biten, det er akkurat det samme studiet som Industriell økonomi på andre universiteter. NTNU liker bare å lage fancy navn på studiene sine, i typisk BI-stil. Men det funker, så jeg skal ikke dømme dem jeg.

Få tilbake de gamle navnene på linjene på NTNU, de som faktisk sier noe om hva man lærer. NTNU gjør disse navnebyttene kun for at flere fruentimmere skal søke. Helt høl i hue mener nå jeg. Hvis jenter vil gå på NTNU må de være interesserte i innholdet i studiet, uavhengig av hva studiet heter. De skal absolutt presse inn ordet "miljø" i hvert j**** linjenavn. Enda bra at det enda ikke har skjedd med linjene Datateknikk og Elektronikk. Men det er vel et tidsspørsmål før flere linjenavn blir sjendet med "miljø" eller tilsvarende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...