Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Folk som meldte si interesse ang. poker har no fått PM.

Not yet? :whistle:

Gah.. Ser ut til at "masse-utsendinga" til diskusjon.no ikkje heilt liker meg. Sender ut til alle 1-1 eg då, med forbehald om at nokon kan få dobbelt opp :)

 

Edit: Det ser ut til at det berre var du som mangla Dandor, du får snart :)

 

 

Forsåvidt har eg sendt PM til desse:

Raspeball

Lanka

Dandor

Medrakil

aspic

R3itan

Danielzu

 

Om det er nokon som manglar eller ikkje har fått PM, skrik ut. :)

Endret av aspic
Lenke til kommentar
Industriell økonomi og teknologiledelse er det alle kaller ind.øk her i gården. Bare drit i teknologiledelse-biten, det er akkurat det samme studiet som Industriell økonomi på andre universiteter. NTNU liker bare å lage fancy navn på studiene sine, i typisk BI-stil. Men det funker, så jeg skal ikke dømme dem jeg.

Få tilbake de gamle navnene på linjene på NTNU, de som faktisk sier noe om hva man lærer. NTNU gjør disse navnebyttene kun for at flere fruentimmere skal søke. Helt høl i hue mener nå jeg. Hvis jenter vil gå på NTNU må de være interesserte i innholdet i studiet, uavhengig av hva studiet heter. De skal absolutt presse inn ordet "miljø" i hvert j**** linjenavn. Enda bra at det enda ikke har skjedd med linjene Datateknikk og Elektronikk. Men det er vel et tidsspørsmål før flere linjenavn blir sjendet med "miljø" eller tilsvarende.

 

 

Må si meg enig her, "Energi og miljø" høres ut som en skikkelig treehugger linje.. :)

Lenke til kommentar
Enda bra at det enda ikke har skjedd med linjene Datateknikk og Elektronikk. Men det er vel et tidsspørsmål før flere linjenavn blir sjendet med "miljø" eller tilsvarende.

Datateknikk, etikk og pedagogi og Elektronikk med sosiologi høres da veldig jentevennelig ut. :)

Nå må du slutte å være så mannsjåvenistisk. Jeg sender forslaget om navneedring til rektor med det samme.

Lenke til kommentar
Morsomt å være i f.eks Objektorientert Programmering og skulle ta notater for hånd. Mange tar fag der PC er et nyttig hjelpemiddel i forelesningene.

I min erfaring så er forelesere så glad i å tegne figurer, skjemaer og annet som er vanskelig å gjengi kjapt og enkelt på en PC. Så jeg noterer nok for hånd, selv om jeg helst gjerne skulle gjort det på PC.

Lenke til kommentar
Morsomt å være i f.eks Objektorientert Programmering og skulle ta notater for hånd. Mange tar fag der PC er et nyttig hjelpemiddel i forelesningene.

I min erfaring så er forelesere så glad i å tegne figurer, skjemaer og annet som er vanskelig å gjengi kjapt og enkelt på en PC. Så jeg noterer nok for hånd, selv om jeg helst gjerne skulle gjort det på PC.

 

Eller bare ta opp forelesningen med den innebygde 1,3 Mpixels webcamen.

Lenke til kommentar
Hvilke muligheter har en for å "overbevise" utleier til å holde på leilighet til man selv skal flytte til tr.heim? Garantere ett års leie? Betale halv leie i perioden frem til en flytter inn? Få noen andre til å leie leiligheten til en selv flytter inn?

 

du er litt vel tidlig ute med å søke hybel, kom heller i starten av sommerferien og dra en uke på visning (er alltid positivt så lenge du ikke ser ut som og oppfører deg som et takras). Så betaler du for tiden til du skal flytte inn.

 

Prøv og finn private billige hybler på singsaker bakklandet eller møllenberg, osloveien er fyfy og byåsen er håpløst. Moholt er ok om du skal på dragvoll/tyholt, men egentlig litt håpløst. Elgseter er greit om du er desperat, ikke ha vindu ut mot veien...

 

Vil si singsaker er beste stedet, kort til tyholt gløs bakklandet og byen samt idrettssenter.

 

Og jaggu var jeg off topic, og noe så vanvittig og da.... Burde kanskje få laget en guide her snart?

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar

OOP og algdat har vel forelesninger i auditorier med relativt mange strømuttak ?

 

Uansett burde laptopen din holde de 90 minuttene forelesningen varer :)

 

Det har i mine forelesninger vært svært mange WoW-spillere / news-addicts som forstyrrer forelesningen veldig. Til og med en som presterte å skru på lyden relativt høyt midt under en WoW-battle.

 

Og notering går _alltid_ raskere og bedre for hånd ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...