Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har seg slik at jeg har store planer om å studere engelsk ved NTNU noen år fremover, men det er noe som står mellom meg og en sendt søknad, nemlig min totale mangel på kunnskap om, vel, studering.

 

 

Bachelorprogram språk og litteratur, studieretning engelsk.

Etter litt trykking her og der har jeg funnet ut så mye som at jeg vil trenge "et støttefag på 45 studiepoeng og en valgfri del på 30 studiepoeng", men jeg ser ikke ut til å være i stand til å finne hva jeg faktisk har å velge mellom av fag. Så om noen med bedre orienteringsevner enn meg kan finne frem den relevante informasjonen hadde det vært fint.

Lenke til kommentar

Om du ser på studiets oppbygging står det at fordypningsfagene er alle ENG2***-fag. Her finner du emneliste med lenker til fordypningsfagene hvor det også står mer utdypende hva fagene går ut på og inneholder. Alternativt kan du se i studiehåndboka for å lese hva alle emnene går ut på (s. 419 og utover, emnebeskrivelsene begynner på s. 431). I studiehåndboka står det også mer utdypende om strukturen til studiet, krav, osv., så den er absolutt å anbefale og lese.

 

Når det gjelder støttefag klarer jeg ikke finne noe vettugt, dessverre.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Moderator vet ikke når "man" sluttet med å kommentere klesvanene til folk, men han vet når man sluttet med å diskutere person istedet for sak. Det var i det øyeblikket man ble medlem her på forumet. Enkelte har tydeligvis ikke fått med seg retningslinjene, og tråden stenges derfor mens moderator rydder.

 

Er den ikke åpnet igjen om et par dager, så kan dere sende meg en PM og minne meg på det. Det er ikke meningen at de "lovlydige" skal måtte svi for at enkelte ikke klarer å følge reglene, men vi trenger litt arbeidsro mens vi skaffer oss oversikt over feidene.

 

Sende meg en PM kan dere også gjøre om dere har synespunkter på modereringen.

 

Edit: Og da åpner vi igjen.

 

Jeg har vært igjennom de siste 14 sidene og slettet ca 3 av dem. Merk at ikke alle poster som ble slettet var i strid med reglene, endel forsvant forde de svarte på poster som var. Husk at personangrep og trolling skal rapporteres og ikke besvares eller kommenteres i tråden.

 

Jeg har full forståelse for at det eksisterer det en bruker kalte vennskapelig krig mellom Dragvoll og Gløshaugen. Men i den grad dere skal utøve den på forumet får dere legge siktet på "vennskapelig" og ikke på "krig". Personangrep og trolling vil ikke bli godtatt.

 

Eller kan dere jo vurdere en fredelig kappestrid ala Oxford og Cambridge, med en rotur på Nideleven. Det er sikkert like så relevant for å avgjøre hvem som er best som høyst subjektive vurderinger her på forumet. De kommer det så alikevel ikke noe ut av. Jeg foreslår at dere begrenser sammenligningene til saklige fakta rettet mot nye studenter som ønsker info om hva de skal søke.

 

Denne posten og modereringen skal som vanlig ikke kommenteres her i tråden. Send meg en PM om dere har kommentarer eller reaksjoner.

 

Geir :)

 

P.S. Dere skylder meg en times nattesøvn for dette. Dere kan betale meg tilbake når dere er ferdige med studiene og har godt betalte jobber... ;)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

 

Dette skulle vel egentlig ikke kommenteres, så jeg legger det i en spoiler.

Eller kan dere jo vurdere en fredelig kappestrid ala Oxford og Cambridge, med en rotur på Nideleven.

Vi har jo NTNUI, og hvis jeg husker rett knuser Gløs Dragvoll i det meste :)

P.S. Dere skylder meg en times nattesøvn for dette. Dere kan betale meg tilbake når dere er ferdige med studiene og har godt betalte jobber... ;)

Skal vi Gløsere betale for hele moroa nå? Dragvollingene får ikke spesielt bedre betalt enn andre som sitter i kassa på Rimi, selv om de har "høyere utdanning" :D (en enkel Dragvollvits må vel fortsatt være lov?)

 

 

Hvis man skal være litt seriøs igjen så ser jeg ikke helt Cato sitt poeng med at det er så mange leseplasser på Gløs. Når det er eksamenstid sitter man over alt på Gløs. Jeg som går på Bygg har problemer med å få plass på Lerkendalbygget hvis jeg møter opp litt utpå dagen, og da er det ikke bare snakk om lesesalplass, men plass i det hele tatt.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
Snip.

Takker og bukker. Jeg fant ikke ut noe mer om støttefagene jeg heller, men søknaden er sendt, så det er vel bare å ta det som det kommer.

 

Hvordan er forresten utleiemarkedet for tiden? Altså, om man går til innkjøp av et husrom med en hybel eller to, kan det bli problematisk å få leid dem ut?

Lenke til kommentar

Dette skulle vel egentlig ikke kommenteres, så jeg legger det i en spoiler.

Eller kan dere jo vurdere en fredelig kappestrid ala Oxford og Cambridge, med en rotur på Nideleven.

Vi har jo NTNUI, og hvis jeg husker rett knuser Gløs Dragvoll i det meste :)

P.S. Dere skylder meg en times nattesøvn for dette. Dere kan betale meg tilbake når dere er ferdige med studiene og har godt betalte jobber... ;)

Skal vi Gløsere betale for hele moroa nå? Dragvollingene får ikke spesielt bedre betalt enn andre som sitter i kassa på Rimi, selv om de har "høyere utdanning" :D (en enkel Dragvollvits må vel fortsatt være lov?)

 

 

Hvis man skal være litt seriøs igjen så ser jeg ikke helt Cato sitt poeng med at det er så mange leseplasser på Gløs. Når det er eksamenstid sitter man over alt på Gløs. Jeg som går på Bygg har problemer med å få plass på Lerkendalbygget hvis jeg møter opp litt utpå dagen, og da er det ikke bare snakk om lesesalplass, men plass i det hele tatt.

 

En god del av de du treffer der er dragvollstudenter. Du har problemet med å få plass på et bygg, de har problemer med å få plass på en campus ...

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Kan man ikke hoppe mellom de forskjellige siv.ing-gradene? Altså komme inn på IKT, men hoppe over til datateknikk etter 1-2 semester?

 

Jeg har reparert en spoilertag i posten over. Litt vennlig spøk håper jeg ellers dere kan tilgi hverandre, men la det ikke gå over styr som det tilsynelatende har gjort så altfor ofte i tråden.

Takk, forstod ikke hvorfor det skjedde og hadde ikke tid til å fikse det.

Ellers forstår jeg dilemmaet ditt. Denne tråden burde ligget i Off topic, men da hadde ingen fått svar på sine NTNU-spørsmål. Nettopp grunnen til at folk ffår svar er nettopp fordi det diskuteres så mye drit ...

Endret av CAT0
Lenke til kommentar
Kan man ikke hoppe mellom de forskjellige siv.ing-gradene? Altså komme inn på IKT, men hoppe over til datateknikk etter 1-2 semester?

Har du tenkt til å få deg en ordentlig utdannelse?

 

Du kan det om det blir ledige plasser på datateknikk, altså at folk faller fra.

Tror ikke jeg hadde trengt 5 år på skolebenken for å få datateknikk-kompetanse. Den har jeg allerede ;)

 

Det blir det jo alltid, er jo en grunn til at de overbooker plasser på Gløs. Men du svarte på spørsmålet mitt og delvis aspic sitt. Kommer man ikke inn på datateknikk så kommer man inn på en annet siv.ing-linje og hopper seg over til den linja man vil gå på med en gang det blir en ledig plass.

Lenke til kommentar

Dette skulle vel egentlig ikke kommenteres, så jeg legger det i en spoiler.

Eller kan dere jo vurdere en fredelig kappestrid ala Oxford og Cambridge, med en rotur på Nideleven.

Vi har jo NTNUI, og hvis jeg husker rett knuser Gløs Dragvoll i det meste :)

P.S. Dere skylder meg en times nattesøvn for dette. Dere kan betale meg tilbake når dere er ferdige med studiene og har godt betalte jobber... ;)

Skal vi Gløsere betale for hele moroa nå? Dragvollingene får ikke spesielt bedre betalt enn andre som sitter i kassa på Rimi, selv om de har "høyere utdanning" :D (en enkel Dragvollvits må vel fortsatt være lov?)

 

 

Hvis man skal være litt seriøs igjen så ser jeg ikke helt Cato sitt poeng med at det er så mange leseplasser på Gløs. Når det er eksamenstid sitter man over alt på Gløs. Jeg som går på Bygg har problemer med å få plass på Lerkendalbygget hvis jeg møter opp litt utpå dagen, og da er det ikke bare snakk om lesesalplass, men plass i det hele tatt.

 

En god del av de du treffer der er dragvollstudenter. Du har problemet med å få plass på et bygg, de har problemer med å få plass på en campus ...

 

I Eksamensperioden er det ganske fullt på alle bygg på gløs litt ut på dagen. De eneste unntakene er de "private" lesesalene.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...