Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-120696
Hva er det du lurer på om den linjen?

Lurer litt på inntakskravene, altså hva poenggrensen var i fjor. Vet at man må ha karakteren 4 eller høyere i 3mx, noe jeg er ganske sikker på å klare.

 

2007: primær 55,9, ordinær 54,5

Lenke til kommentar

Så strenge vi var i dag da. Men det er sant det som sies, mye god informasjon ligger fordelt over de 405 sidene som finnes i tråden. I tillegg ligger det vel god statistikk over poenggrenser på Samordna Opptak.

 

Noen som kjeder seg og har god tid, og har lyst å sammenfatte en svær infopost? Kan jo så redigeres inn i førsteposten..

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med å søke permisjon fra NTNU for å ta ekstern utdanning? Finner ikke mye vettugt om søknad eller frist for søking om permisjon utover hva som står her.

 

Holder det å bare skrive et formelt brev og si at "Jeg søker herved permisjon for å ta 60 studiepoeng som ekstern utdanning ved bla bla"?

Og holder det at jeg vedlegger kopi av forhåndsgodkjenning mon tro?

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Da høres det ut som om det forhåpentligvis ikke skal bli noe stress å få innvilget søknaden, eller at det er for sent å søke nå.

Instruksjonen om å søke perm fikk jeg fra rådgiveren ved instituttet mitt, men det ble ikke sakt noe om frist eller hvorvidt jeg måtte dokumentere noe utover å bare skrive at jeg skal studere en annen plass i ett år. :)

Lenke til kommentar

jeg var innom rådgiveren min og fikk låne skriveblokka hennes til å skrive på. søknaden min så ut som noe slikt:

 

"jeg, navnetmitt, søker om permisjon fra studietmitt for studieåret 07/08 for å studerenoeheltannet.

 

signatur"

 

den fungerte flott. ingen vedlegg eller noe bevis for at jeg ikke skulle spille wow i et år eller lignende.

Lenke til kommentar

Har noen andre fått mail fra toppstudenten.no om at de er utvalgt til opptak i Nova 100?

 

"[...]Toppstudenten kommer til å legge ned sin database

med sivilingeniørstudenter i løpet av den nærmeste tiden, og alle

profiler vil bli slettet.

 

Vi ønsker ikke at din innmelding i vår database skal ha vært

forgjeves. Vi har derfor fått i stand en avtale med Nova 100, der de

mest imponerende studentprofilene som er registrert i databasen får

denne mailen og en mulighet til å bli en 'Nova' i nettverket til Nova

100.[...]"

 

Lurer på om dette er en generell mail til alle som er/har vært medlemmer. Min profil hos toppstudenten.no slettet jeg nemlig for flere måneder siden, så jeg har vanskelig for å tro at jeg er "utvalgt" på grunnlag av noe annet enn registreringen..

Lenke til kommentar

Ikke PuMa, men PuP, ja. PuMa er en studieretning innen PuP, og i stedet for den kan du velge "Studieretning Energi-, Prosess- og Strømningsteknikk". Folk fra energi og miljø går også på den linja, og den er meget relevant for eksempelvis bølgekraft.

Lenke til kommentar
Har noen andre fått mail fra toppstudenten.no om at de er utvalgt til opptak i Nova 100?

 

"[...]Toppstudenten kommer til å legge ned sin database

med sivilingeniørstudenter i løpet av den nærmeste tiden, og alle

profiler vil bli slettet.

 

Vi ønsker ikke at din innmelding i vår database skal ha vært

forgjeves. Vi har derfor fått i stand en avtale med Nova 100, der de

mest imponerende studentprofilene som er registrert i databasen får

denne mailen og en mulighet til å bli en 'Nova' i nettverket til Nova

100.[...]"

 

Lurer på om dette er en generell mail til alle som er/har vært medlemmer. Min profil hos toppstudenten.no slettet jeg nemlig for flere måneder siden, så jeg har vanskelig for å tro at jeg er "utvalgt" på grunnlag av noe annet enn registreringen..

 

Toppstudentens metoder har vel tidligere vist seg å være lettere tvislomme, de lurte seg vel til listen over studasser, og inviterte alle som var det som "toppstudenter". Så jeg vet ikke helt om jeg hadde stol så veldig mye på de nå heller.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...