Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på forskjellen mellom kybernetikk og elsys? Står mellom disse..

Kybernetikk inneholder mer høynivå programmering enn elektro. Datasystemer, sanntidsprogrammering, til og med litt kunstig intelligens hvis du velger riktig retning. Elektro holder seg i større grad på kretsnivå. Sjekk ut studieplanen til kyb og elektro for detaljer. For å se lengre inn i fremtiden på elektro, sjekk ut gamle elektro.

Lenke til kommentar

Fristen for å endre prioritet på søknaden går snart ut, men jeg er fortsatt usikker.

Har Marin på første og bygg på andre.

Har dere noe dere kunne sagt mellom de to linjene? Hvilken linje er vanskeligst? Best miljø?

Jeg er veldig usikker.

Helt individuelt. Kunne du tenke deg å jobbe med båter eller havkonstruksjoner velg marin, ønsker du å jobbe med landkonstruksjoner, vann&avløp, vei eller jernbane velger du bygg. Sjekk studieplanene http://www.ntnu.no/studier/studieplan#programmeCode=MTBYGG

 

http://www.ntnu.no/studier/studieplan#programmeCode=MTMART

 

Velg et tidlig studiekull så ser du fagene for alle årene.

Lenke til kommentar

Hvis man bytter linje etter første semester, da mangler man det ene faget som er spesifikt for linjen. Må man ta dette som et femte fag i semester nr. 2 da eller? Er litt usikker på hvordan det fungerer å bytte mellom linjene.

Er det noen her som går marin/bygg og har noen gode ord til meg?

Lenke til kommentar

Går nok bare en gang i året. Jeg tror jeg ville fullført et helt år i alle fall, slik at man fikk med seg kjemi og mekanikk. Går du fra marin til bygg slipper du å ta mek 2 på høsten i andre, og går du andre veien så kan du ta mek 2 med byggstudentene på høsten i andre. De linjespesifikke fagene må du ta i det semesteret de går.

 

Jeg går selv bygg og angrer ikke på det, men jeg tror ikke marin er et dårligere valg. Det handler vel mer om hva du er mest interessert i. Linjene kan være veldig like eller ulike, avhengig av hva slags emner man tar. Det sosiale er bra på bygg, og i likhet med marin så har linja et eget bygg med lesesaler og grupperom, men det ligger på Gløs. 

Lenke til kommentar

Går nok bare en gang i året. Jeg tror jeg ville fullført et helt år i alle fall, slik at man fikk med seg kjemi og mekanikk. Går du fra marin til bygg slipper du å ta mek 2 på høsten i andre, og går du andre veien så kan du ta mek 2 med byggstudentene på høsten i andre. De linjespesifikke fagene må du ta i det semesteret de går.

 

Jeg går selv bygg og angrer ikke på det, men jeg tror ikke marin er et dårligere valg. Det handler vel mer om hva du er mest interessert i. Linjene kan være veldig like eller ulike, avhengig av hva slags emner man tar. Det sosiale er bra på bygg, og i likhet med marin så har linja et eget bygg med lesesaler og grupperom, men det ligger på Gløs.

ok. Høres bra ut!

Hvordan er arbeidsmengden? Synes du fagene er vanskelige ?

Lenke til kommentar

Min taktikk: fullstendig fokus, med blekk som spruter til alle kanter, frem til jeg eventuelt ser jeg har god tid. Noen ganger fører det til at jeg blir tidlig ferdig, mens det andre ganger betyr skrivekrampe etter å ha levert et sted mellom 20 og 30 sider (det siste er egentlig det mest vanlige...).

Lenke til kommentar

Min taktikk: fullstendig fokus, med blekk som spruter til alle kanter, frem til jeg eventuelt ser jeg har god tid. Noen ganger fører det til at jeg blir tidlig ferdig, mens det andre ganger betyr skrivekrampe etter å ha levert et sted mellom 20 og 30 sider (det siste er egentlig det mest vanlige...).

Høres ut som en taktikk jeg må adoptere. 

Endret av QBab
Lenke til kommentar

Fristen for å endre prioritet på søknaden går snart ut, men jeg er fortsatt usikker.

Har Marin på første og bygg på andre.

Har dere noe dere kunne sagt mellom de to linjene? Hvilken linje er vanskeligst? Best miljø?

Jeg er veldig usikker.

Snart? Mener fristen er 1.juli eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar

 

Fristen for å endre prioritet på søknaden går snart ut, men jeg er fortsatt usikker.

Har Marin på første og bygg på andre.

Har dere noe dere kunne sagt mellom de to linjene? Hvilken linje er vanskeligst? Best miljø?

Jeg er veldig usikker.

Snart? Mener fristen er 1.juli eller tar jeg feil?

 

 

Nei, det stemmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...