Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

 

Går nok bare en gang i året. Jeg tror jeg ville fullført et helt år i alle fall, slik at man fikk med seg kjemi og mekanikk. Går du fra marin til bygg slipper du å ta mek 2 på høsten i andre, og går du andre veien så kan du ta mek 2 med byggstudentene på høsten i andre. De linjespesifikke fagene må du ta i det semesteret de går.

 

Jeg går selv bygg og angrer ikke på det, men jeg tror ikke marin er et dårligere valg. Det handler vel mer om hva du er mest interessert i. Linjene kan være veldig like eller ulike, avhengig av hva slags emner man tar. Det sosiale er bra på bygg, og i likhet med marin så har linja et eget bygg med lesesaler og grupperom, men det ligger på Gløs.

ok. Høres bra ut!

Hvordan er arbeidsmengden? Synes du fagene er vanskelige ?

 

Dette er ekstremt individuelt, og spørs veldig på hvilke spesialiseringer du velger underveis i studiet. Vil du jobbe mye så kan du gjøre det, vil du slacke og gjøre minimum kan du gjøre det. Anbefales å ligge et sted i midten. Hverken bygg eller marin er lett, men det gjelder vel alle linjene på gløs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Går nok bare en gang i året. Jeg tror jeg ville fullført et helt år i alle fall, slik at man fikk med seg kjemi og mekanikk. Går du fra marin til bygg slipper du å ta mek 2 på høsten i andre, og går du andre veien så kan du ta mek 2 med byggstudentene på høsten i andre. De linjespesifikke fagene må du ta i det semesteret de går.

 

Jeg går selv bygg og angrer ikke på det, men jeg tror ikke marin er et dårligere valg. Det handler vel mer om hva du er mest interessert i. Linjene kan være veldig like eller ulike, avhengig av hva slags emner man tar. Det sosiale er bra på bygg, og i likhet med marin så har linja et eget bygg med lesesaler og grupperom, men det ligger på Gløs.

ok. Høres bra ut!

Hvordan er arbeidsmengden? Synes du fagene er vanskelige ?

 

 

Man må jo jobbe jevnt å trutt hvis man skal ha et greit karaktersnitt, det blir som en 8-16 jobb omtrent. Men vi slipper tunge lab-fag de første årene, noe som letter arbeidsmengden litt sammenlignet med linjer som har mye lab (rapportskriving og forberedelser tar mye tid). Såvidt jeg har hørt fra en kompis som går marin, så er det ikke noe særlig med lab der heller.

 

Du må uansett være motivert for å jobbe, men det gjelder alle siving-linjene. Takler du ikke arbeidsmengden på bygg, så takler du den ikke på noen andre linjer heller, så jeg tror ikke du bør la det ligge til grunn for valget ditt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Går nok bare en gang i året. Jeg tror jeg ville fullført et helt år i alle fall, slik at man fikk med seg kjemi og mekanikk. Går du fra marin til bygg slipper du å ta mek 2 på høsten i andre, og går du andre veien så kan du ta mek 2 med byggstudentene på høsten i andre. De linjespesifikke fagene må du ta i det semesteret de går.

 

Jeg går selv bygg og angrer ikke på det, men jeg tror ikke marin er et dårligere valg. Det handler vel mer om hva du er mest interessert i. Linjene kan være veldig like eller ulike, avhengig av hva slags emner man tar. Det sosiale er bra på bygg, og i likhet med marin så har linja et eget bygg med lesesaler og grupperom, men det ligger på Gløs.

ok. Høres bra ut!

Hvordan er arbeidsmengden? Synes du fagene er vanskelige ?

 

 

Man må jo jobbe jevnt å trutt hvis man skal ha et greit karaktersnitt, det blir som en 8-16 jobb omtrent. Men vi slipper tunge lab-fag de første årene, noe som letter arbeidsmengden litt sammenlignet med linjer som har mye lab (rapportskriving og forberedelser tar mye tid). Såvidt jeg har hørt fra en kompis som går marin, så er det ikke noe særlig med lab der heller.

 

Du må uansett være motivert for å jobbe, men det gjelder alle siving-linjene. Takler du ikke arbeidsmengden på bygg, så takler du den ikke på noen andre linjer heller, så jeg tror ikke du bør la det ligge til grunn for valget ditt. 

 

Hva som er mye arbeid er litt subjektivt og. Tror ikke jeg hadde så lite som 8-16 de to første åra, siden vi på Kjemi har lab og rapporter i tillegg til vanlig undervisning i mange fag. 

Lenke til kommentar

Er det noen her som har tatt tdt4265 Datasyn i løpet av de siste 3-4 årene og har eksamen + lf fra det året liggende noen plass? Synes det er veldig greit å faktisk kunne gå gjennom en eksamen og se hvilke svar jeg hadde riktig og ikke etterpå, men foreleser er uenig og deler kun eksamener, ikke lf, med oss elever.

Lenke til kommentar

Har lyst å si at Hist chart?cht=tx&chl= \neq NTNU, men det stemmer jo ikke lengre. Det som derimot stemmer er at det ikke eksisterer noen krav utenom å kunne klage eller be om begrunnelse på eksamen. Med andre ord ingen krav om at gamle eksamener skal legges ut, eller at det skal lages løsningsforslag. Høyere opp i fagene skal en faktisk lete lenge etter fag som legger ut eksamen, elle har LF for den sags skyld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som derimot stemmer er at det ikke eksisterer noen krav utenom å kunne klage eller be om begrunnelse på eksamen. Med andre ord ingen krav om at gamle eksamener skal legges ut, eller at det skal lages løsningsforslag.

Nå er jeg ikke helt sterk på lover og lignende, men går ikke dette under Offentlighetsloven?

Lenke til kommentar

Nebu: På mitt studie er det i hvert fall vanlig at det legges ut gamle eksamener i emner på høyere grads nivå, men det er ikke så ofte at det følger med løsningsforslag.

 

Crumpler: For det første må et dokument eksistere for at det skal kunne kreves utlevert etter offl. Det eksisterer ikke krav om at det skal lages løsningsforslag, men det lages ofte en sensurveiledning (som ikke nødvendigvis er det samme). Videre er det mulig å gjøre unntak for interne dokumenter, uten at jeg er kvalifisert til å si om sensurveiledning kan regnes som interne dokumenter.

 

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Tja godt mulig jeg pratet mest fra mitt eget institutt da vi har mye muntlige eksamener (Dog skulle jeg gjerne hatt LF til muntlig). Er vel bare å bli stor gutt å godta at det ikke er LF på livet. Gjør research selv, og spør foreleser / undass personlig eller på epost om det er krise. Om alle eksamener legges ut, hvordan skal da foreleser slippe unna med å kopiere fjorårets eksamen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

4. klasse elektronikk har vi også fått tilgang til gamle eksamensoppgaver med LF i alle fag (med skriftlig eksamen) jeg har hatt så langt, med unntak av ett - der fikk vi derimot utdelt en liste med alle mulige spørsmål som kunne komme på eksamen i forkant.

Lenke til kommentar

4. klasse elektronikk har vi også fått tilgang til gamle eksamensoppgaver med LF i alle fag (med skriftlig eksamen) jeg har hatt så langt, med unntak av ett - der fikk vi derimot utdelt en liste med alle mulige spørsmål som kunne komme på eksamen i forkant.

Hvilket emne? :ohmy:

Lenke til kommentar

Algebra, Analyse på mangfoldigheter, Funksjonalanalyse, Algebraisk topologi I , II og III, Ringer og moduler, Ringteori, Harmonisk analyse, Operatoralgebraer, kommutativ algebra, algebraisk geometri. De jeg kommer på sånn i farten.

Eneste av fagene jeg faktisk har hørt purring på har vært algebra (siste eksamen hadde løsning!) samt Ringer og moduler.

Lenke til kommentar

 

4. klasse elektronikk har vi også fått tilgang til gamle eksamensoppgaver med LF i alle fag (med skriftlig eksamen) jeg har hatt så langt, med unntak av ett - der fikk vi derimot utdelt en liste med alle mulige spørsmål som kunne komme på eksamen i forkant.

Hvilket emne? :ohmy:

 

 

TTT4205 Mikrobølgeteknikk.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke tenk å bruke ord som "kreve" løsningsforslag, og er fullstendig klar over at de verken er nødvendig eller noe jeg skal ha, som jeg sa er det bare en måte jeg synes er veldig effektiv for både å forberede meg til eksamen og å sjekke om jeg har skjønt ting riktig. Dette gjelder spesielt når oppgaver som er gitt på tidligere eksamener går ut over det som står eksplisitt i både forelesningsfoiler, eksempler vi har gått gjennom i timen og i boka, samt er ting som er knotete å google fordi det er halvveis dypt inn i fagterminologi som ikke er veldig utbredt utenom faget. (vi har fått tidligere eksamener, men foreleser har eksplisitt sagt at vi ikke får LF eller noe som minner om fasitsvar fra noen fagansvarlige)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...