Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når man løser en oppgave en potensiell arbeidsgiver har gitt en, for å bestemme om en fortjener å komme på intervju, er det etisk riktig å få hjelp da? Klarer jo å løse den, men skulle gjerne gjort koden litt penere.

Hvis du må spørre her så vet du vel allerede svaret.

 

Om de har noen mulighet til å kontrollere om du gjør det eller ikke er en annen sak.

Lenke til kommentar

 

Når man løser en oppgave en potensiell arbeidsgiver har gitt en, for å bestemme om en fortjener å komme på intervju, er det etisk riktig å få hjelp da? Klarer jo å løse den, men skulle gjerne gjort koden litt penere.

Hvis du må spørre her så vet du vel allerede svaret.

 

Om de har noen mulighet til å kontrollere om du gjør det eller ikke er en annen sak.

 

Godt poeng :) Er vel bedre å uansett at jeg ikke gir et feil bilde over mine evner. Hater egentlig "gratisarbeid", men.

Lenke til kommentar

Når man løser en oppgave en potensiell arbeidsgiver har gitt en, for å bestemme om en fortjener å komme på intervju, er det etisk riktig å få hjelp da? Klarer jo å løse den, men skulle gjerne gjort koden litt penere.

Det spørs hvilken hjelp du søker. Det vil være helt naturlig å bruke åpent tilgjengelig kunnskap (Google, rammeverk, samples, referansedesign, ferdige algoritmer, biblioteker osv.) når du løser oppgaver i arbeidslivet. Hvorfor skulle noen kreve noe annet av deg nå? Alle kan ikke finne opp hjulet på nytt hver gang.
Lenke til kommentar

 

husk å ta nødvendige sikkerhetsmessige hensyn, spesielt om du lar den forbli tilkoblet slik over lengre tid.

 

Her kan du gjerne utdype litt?

 

Uten en router vil du i en SiT-studentby vært koblet "rett på nett". Du er på samme subnet som mange andre på samme studentby, og veldig mye får også flyte ganske fritt mellom studentbyene. Mye åpnes også ut mot verdenen utenfor studentby, NTNU og Uninett. En hjemmerouter med NAT vil normalt kunne stoppe svært mye, slik at du får leve i din egen lille boble med ting som er tilgjengelig fra maskinen din over nettverk. Delte filer, skrivere, TV-er med mer kan fort bli utnyttet, og med tanke på hvor mange av beboerne i studentbyene som har betydelig IT-kompetanse bør man tenke seg litt om. Maskinen din sender gjerne fra seg mer data enn du tror. Uten en router øker også oddsen for at noen utnytter sårbarheter på maskinen din, siden det er lettere å nå den over nettverk. Jeg kan nevne etter hvert så berømte Heartbleed som et eksempel.

 

Og nei, du får ikke multicast over NTNUs VPN.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei, aner ikke hvor jeg skal poste dette, så jeg prøver her :)

 

Er det noen som har peiling på om det eksisterer en slakter i Trondheim??? Har søkt masse på google men finner ingenting, bare at det var en slakter som gikk konk i 2009.

 

Er litt begrenset ut valg av kjøtt i dagligvare butikkene.... Er i praksis kun entrecote/indre/ytre filet det går i, med noen få unntak selvfølgelig.

 

Takknemlig for tips

Lenke til kommentar

Nei, det gjør det ikke. At Trondheim er en utpreget dårlig matby er min grunn #1 til å flytte vekk så snart jeg er ferdig med studiene. Ingen av innvandrerbutikkene er gode heller.

So much this.

 

Kokte grillpølser i lompe (må selvsagt inntas i joggedress) duger liksom ikke.

Endret av Lycantrophe
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...