Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er logget inn for første gang på 2 uker omtrent... Eksamenslesinga begynner å ta på.

4 eksamener unnagjort, bare 5 igjen... :roll:

 

Akkurat nå var jeg ferdig med den viktigste, 3BI, som jeg tror gikk ganske bra.

 

Ex.phil. gikk vel bra nok til at jeg står. Valgte oppgave 2, men føler som alltid når jeg skriver drøfte-oppgaver at det ble mest presentasjon. Hva med dere andre?

 

Regner med å stå i MA0002 også. Det var ikke noe morsomt å ta eksamen uten å ha hatt det den siste måneden.

 

Jeg hadde biologisk psykologi på mandag.

Jeg har ikke vært på forelesninger og slikt, og ikke så mye som sett i boka. Trodde jeg skulle klare litt med VGS-biologi og tyding av ord som liknet på kjente ord, men alt unntatt 3-4 spørsmål var helt fjernt! Så eksamenen var stort sett vill gjetting.

Etter sjekking med fasiten har jeg nok 37/90 rett, hvilket er ca. 41 %. HAHAHA! Tenk å få 7,5 studiepoeng så lett.

 

Har meldt meg opp til 2 PSY-fag til, som jeg kjører samme taktikk på. Kan det gå med ett, så kan det vel gå med flere.

Lenke til kommentar
antakelig Ex.Ped. (7,5p), siden ITGK var så sleipt fag at de ikke viste sin sanne natur før ETTER 15. september i fjor.

8695576[/snapback]

Håper jeg får JSP-delen, ettersom jeg ikke kan Matlab.

8695635[/snapback]

Kan jeg som kun har hatt JSP risikere å bli studass for en gjeng som skal lære Matlab? Høres merkelig ut...

8695885[/snapback]

 

Hehe kommer ikke som noen bombe, de finner på så mye rart, var en studass i fjor som ikke kunne noe som sendte folka sine til en annen studass når de trengte hjelp.

 

Men hvordan vet dere at dere er studasser i itgk? hos meg står det bare registrert....

Lenke til kommentar
TrulsHE: Sikker på at det er 40% for å stå? På innføring i medisin for ikke-medisinere sin flervalgseksamen er det 65% rett for å stå (antar du hadde flervalgseksamen siden du tippet villt).

8699617[/snapback]

Jepp, på PSY-fagene er det 40% vanligvis. Og det er bokstavkarakterer, MFIM er jo bestått/ikke bestått.

Men på denne blir det kanskje enda lavere. Det var visst mye klager på uklare spørsmål, noe ikke fra pensum ++

 

MFIM er i morgen. Huff. Jeg har ikke lest noe særlig, vært alt for opptatt med biologi.

Og i tillegg leser jeg at den siste MFIM-eksamenen var betydelig vanskeligere enn de tidligere, og at dette kanskje er en ny trend :(

Endret av TrulsHE
Lenke til kommentar
Etter sjekking med fasiten har jeg nok 37/90 rett, hvilket er ca. 41 %. HAHAHA! Tenk å få 7,5 studiepoeng så lett.

8698938[/snapback]

Og mulige fremtidige arbeidsgivere griner om du viser til mange slike karakterer.

8700193[/snapback]

 

som siving slipper du unna alt :p (er han siving?)

Lenke til kommentar
Etter sjekking med fasiten har jeg nok 37/90 rett, hvilket er ca. 41 %. HAHAHA! Tenk å få 7,5 studiepoeng så lett.

8698938[/snapback]

Og mulige fremtidige arbeidsgivere griner om du viser til mange slike karakterer.

8700193[/snapback]

 

som siving slipper du unna alt :p (er han siving?)

8700286[/snapback]

Du slipper unna i dag, fordi det er gode tider. Når tidene blir tyngre for oppblåste bedrevitere er det andre boller å få ;)

Lenke til kommentar
Etter sjekking med fasiten har jeg nok 37/90 rett, hvilket er ca. 41 %. HAHAHA! Tenk å få 7,5 studiepoeng så lett.

8698938[/snapback]

Og mulige fremtidige arbeidsgivere griner om du viser til mange slike karakterer.

8700193[/snapback]

 

som siving slipper du unna alt :p (er han siving?)

8700286[/snapback]

Du slipper unna i dag, fordi det er gode tider. Når tidene blir tyngre for oppblåste bedrevitere er det andre boller å få ;)

8700299[/snapback]

 

Jaja, folk mister stadig siving-jobber fordi de har dårlige psykologi-karakterer.... Når det er sagt er det ikke akkurat spesielt hardt å klokke gode karakterer i PSY-flervalg heller...

 

AtW

Lenke til kommentar
var et halvhjertet forsøk på en blanding av ironi og sannhet. Er selv overrasket over hvor mye de slipper unna med

8700311[/snapback]

Det er jeg også. Jeg forstår ikke helt hvorfor noen kaster kontrakter etter dem uten å kreve at de faktisk går ut fra universitetet med en grad. Kanskje det er fordi de er utdannet på Dragvoll? :p

Lenke til kommentar
var et halvhjertet forsøk på en blanding av ironi og sannhet. Er selv overrasket over hvor mye de slipper unna med

8700311[/snapback]

Det er jeg også. Jeg forstår ikke helt hvorfor noen kaster kontrakter etter dem uten å kreve at de faktisk går ut fra universitetet med en grad. Kanskje det er fordi de er utdannet på Dragvoll? :p

8700351[/snapback]

 

De har vel erfaring med at de aller fleste som faktisk er i 5 årskurs på siving fullfører graden sin da...

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg startet på Bygg i høst, men fant ut at det var feil. Nå tror og håper jeg at medisin er riktig.

Med en god karakter i 3BI, som jeg tok idag, bør jeg ha en god sjanse på primæropptaket.

Hvis jeg derimot ikke kommer inn på primær, er det ikke annet å gjøre enn å samle 120 studiepoeng for å komme inn på ordinær. Derfor har jeg tatt litt av hvert, og er fornøyd med å stå.

Lenke til kommentar
MFIM er i morgen. Huff. Jeg har ikke lest noe særlig, vært alt for opptatt med biologi.

Og i tillegg leser jeg at den siste MFIM-eksamenen var betydelig vanskeligere enn de tidligere, og at dette kanskje er en ny trend  :(

8700161[/snapback]

 

Jeg hadde en feil for mye til jul så har den i morgen jeg også.

 

Den store forskjellen fra tidligere eksamener følte jeg var at mye gikk på latin isteden for norsk. Dette som gjorde jeg strøyk da jeg (som jeg tidligere har lagt ut om) visste at det er mellomgulvmuskelen som er viktig for respirasjon, men jeg visste ikke at den heter diafragma på latin.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...